Vissza a cikkekhez

Blog

Tartalomjegyzék

Hogyan változik a nők online keresési magatartása 2020-ban?

Tartalomjegyzék

Klikkmánia
2020.03.02.

A közelgő nemzetközi nőnap alkalmából a Pinterest nyilvánosságra hozott egy riportot, ami a női felhasználók körében végzett keresések trendeket, illetve ezek jelentőségét elemzi.

Mivel globálisan egyre nagyobb arányban növekszik a nők jövedelme (billió dollárok), 2028-ra várhatóan a diszkrecionális kiadások (a szükségesen felüli kiadások pl. szolgáltatásokra vagy luxusra) 75%-áért a nők felelnek majd.

pinterest-kereses

Ezek pedig ugyanazok a nők, akik a Pinterestet használják arra, hogy döntéseket hozzanak meg. Ez túlmutat puszta ihletmerítésen, mivel a Pinterestet arra is használják, hogy komolyabb döntésekben találjanak tanácsot: pl. az első ház vásárlása, solo-utazás, bértárgyalás stb.

A Pinterest az összes amerikai nő 60%-át éri el, 80% anyát és 75% ezredfordulós (millenial) nőt.

A nők változó keresési magatartásának megértése új perspektívákat nyithat meg marketingben. Lássuk, hogy a Pinterest szerint mire keresnek egyre többet a nők.

Többet keresnek az önálló életmóddal kapcsolatos döntésekről, anyagi függetlenségről és továbbtanulási lehetőségekről, pl.:

  • Vállalkozásindítás, mellékállás stb.
  • Felnőttképzések (anyaként való tanulás)
  • Döntéshozatali stratégiák
  • A szingli lét kihasználása/megragadása
  • Solo utazás
  • “Mire figyeljünk az 1. lakásvásárlásnál?”

Az előbb leírtakkal ez összefügg: ahogy egyre többet keresnek a nők, egyre kevésbé függnek anyagilag a partnerüktől.

A marketingesek számára fontos a magatartásbeli változás: idővel a nők egyre inkább keresnek egyéni lehetőségekre és önállóan hoznak döntést.

A férfiak keresése is mutat némi változást: Egyre többen keresnek közülük gyerekneveléssel vagy háztartással kapcsolatos témákra, pl. főzésre.

Attól függetlenül, hogy egy márka aktív-e a Pinteresten vagy nem, érdemes megfontolni, hogy ezek a trendek mit jelentenek egy-egy vállalkozás szempontjából, illetve hogyan befolyásolják a marketingstartégiákat 2020-ban.

Kapcsolódó szolgáltatások:
Címkék:

Tetszett a cikk?

Szeretnéd havonta összesítve megkapni a legfontosabb szakmai cikkeket, híreket?
Feliratkozom a hírlevélre

Kapcsolódó cikkek

Hírek

Megérkezett a Google AI Mode Magyarországra – új korszak a keresésben

A Google bejelentette, hogy 2025 októberétől az AI Mode már Magyarországon és magyar nyelven is elérhető. Fedezd fel, hogyan alakítja át a mesterséges intelligencia a keresési élményt!
Tovább a cikkhez
Tamás Solcz
Hírek

AI használata a cégedben: szabályok, felelősség és biztonság 2025-ben – hallgasd meg a KLIKKTALK podcast 8. epizódját

A mesterséges intelligencia ma már mindennapi eszköz a cégek működésében. De vajon milyen keretek között lehet és kell használni az AI-t? Milyen felelőssége van a vállalatnak, és hogyan lehet biztonságosan valamint jogszerűen integrálni a ChatGPT-t vagy más AI-alkalmazásokat a mindennapokban?
Tovább a cikkhez
Zoltán Keresztessy
Mutass többet