Ahogy közeledünk a május 21-én megrendezésre kerülő Google Marketing Live eseményhez – ahol általában a legtöbb, legnagyobb újdonságokat jelenti be a Google – egyre több és több újdonság, hír lát napvilágot a várható új funkciókról.
A Google 2025. április 30-án bejelentette, hogy új jelentéskészítési funkciókat vezet be a Performance Max kampányokhoz, amelyek legfőbb célja, hogy részletesebb betekintést adjon a kampányok teljesítményébe. Ez egy olyan funkció amire már nagyon régóta várunk, a nemrég bejelentett kampány szintű negatív kulcsszavak bevezetési után. Ugyanis ezek maximális száma 100-ról 10 000-re emelkedett, ami nagyobb rugalmasságot biztosít a hirdetők számára a nem kívánt keresési kifejezések kizárásában. Ez a funkció már mindenki számára elérhető, szemben a
A csatornaszintű teljesítményjelentéssel, aminek a nyílt bétatesztje néhány héten belül elindul. További részletek és a csatlakozás módja a május 21-i Google Marketing Live eseményen lesznek elérhetők
Csatorna szintű teljesítményjelentés
A hirdetők mostantól részletes adatokat láthatnak majd arról, hogy a Performance Max kampányok hogyan teljesítenek az egyes Google csatornákon, mint például a Keresés, YouTube, Gmail, Display Hálózat, Discover, Google Maps és Keresési partnerek. Az új „Csatorna teljesítmény” oldalon kampányszintű összefoglalók és vizualizációk segítik a különböző csatornák hatékonyságának megértését. Ez megmutatja, hogy mely csatornák járulnak hozzá leginkább a konverziós célok eléréséhez, és hol van szükség optimalizálásra.
Részletes keresési kifejezések jelentés
A Performance Max kampányok mostantól részeltes keresési kifejezések jelentést is mutatnak majd, hasonlóan a Keresési és Standard Shopping kampányokhoz. Ezzel megtalálhatjuk majd a legjobban teljesítő keresési kifejezéseket, és ennek megfelelően optimalizálható lesz a kampány és a hirdetési szövegek is. Emellett a nem releváns keresési kifejezések kizárására is lehetőség nyílik kampány szintű negatív kulcsszavak vagy márkakizárások alkalmazásával
Részletesebb asset jelentések
Az asset jelentések mostantól nemcsak a konverziókat, hanem a megjelenítéseket, kattintásokat és költségeket is tartalmazzák. Ez seígt majd abban,, hogy jobban lássuk, hogy mely eszközök és kreatív elemek járulnak hozzá leginkább a kampány sikeréhez.
Diagnosztikai javaslatok a csatornák optimalizálásához
Az új diagnosztikai eszközök segítségével azonosíthatjuk az egyes csatornákon felmerülő problémákat. Például, ha a hirdetések nem jelennek meg a Térképen, mert hiányoznak az üzlet adatai, vagy ha a céloldalak nem relevánsak a keresési lekérdezésekhez, akkor a rendszer javaslatokat tesz a problémák megoldására, például az URL-bővítés aktiválására.
Forrás: https://blog.google/products/ads-commerce/channel-performance-reporting-coming-to-performance-max/