Vissza a cikkekhez

Blog

Tartalomjegyzék

Hírek

Hirdetési csatorna teljesítmény és további riport funkciók érkeznek a Performance Max kampányokba

Tartalomjegyzék

Tamás Solcz
2025.05.07.

Ahogy közeledünk a május 21-én megrendezésre kerülő Google Marketing Live eseményhez – ahol általában a legtöbb, legnagyobb újdonságokat jelenti be a Google – egyre több és több újdonság, hír lát napvilágot a várható új funkciókról.

A Google 2025. április 30-án bejelentette, hogy új jelentéskészítési funkciókat vezet be a Performance Max kampányokhoz, amelyek legfőbb célja, hogy részletesebb betekintést adjon a kampányok teljesítményébe. Ez egy olyan funkció amire már nagyon régóta várunk, a nemrég bejelentett  kampány szintű negatív kulcsszavak bevezetési után. Ugyanis ezek maximális száma 100-ról 10 000-re emelkedett, ami nagyobb rugalmasságot biztosít a hirdetők számára a nem kívánt keresési kifejezések kizárásában. Ez a funkció már mindenki számára elérhető, szemben a 

A csatornaszintű teljesítményjelentéssel, aminek a nyílt bétatesztje néhány héten belül elindul. További részletek és a csatlakozás módja a május 21-i Google Marketing Live eseményen lesznek elérhetők

Csatorna szintű teljesítményjelentés

A hirdetők mostantól részletes adatokat láthatnak majd arról, hogy a Performance Max kampányok hogyan teljesítenek az egyes Google csatornákon, mint például a Keresés, YouTube, Gmail, Display Hálózat, Discover, Google Maps és Keresési partnerek. Az új „Csatorna teljesítmény” oldalon kampányszintű összefoglalók és vizualizációk segítik a különböző csatornák hatékonyságának megértését. Ez megmutatja, hogy mely csatornák járulnak hozzá leginkább a konverziós célok eléréséhez, és hol van szükség optimalizálásra.

Részletes keresési kifejezések jelentés

A Performance Max kampányok mostantól részeltes keresési kifejezések jelentést is mutatnak majd, hasonlóan a Keresési és Standard Shopping kampányokhoz. Ezzel megtalálhatjuk majd a  legjobban teljesítő keresési kifejezéseket, és ennek megfelelően optimalizálható lesz a kampány és a hirdetési szövegek is. Emellett a nem releváns keresési kifejezések kizárására is lehetőség nyílik kampány szintű negatív kulcsszavak vagy márkakizárások alkalmazásával

Részletesebb asset jelentések

Az asset jelentések mostantól nemcsak a konverziókat, hanem a megjelenítéseket, kattintásokat és költségeket is tartalmazzák. Ez seígt majd abban,, hogy jobban lássuk, hogy mely eszközök és kreatív elemek járulnak hozzá leginkább a kampány sikeréhez.

Diagnosztikai javaslatok a csatornák optimalizálásához

Az új diagnosztikai eszközök segítségével azonosíthatjuk az egyes csatornákon felmerülő problémákat. Például, ha a hirdetések nem jelennek meg a Térképen, mert hiányoznak az üzlet  adatai, vagy ha a céloldalak nem relevánsak a keresési lekérdezésekhez, akkor a rendszer javaslatokat tesz a problémák megoldására, például az URL-bővítés aktiválására.

Forrás: https://blog.google/products/ads-commerce/channel-performance-reporting-coming-to-performance-max/

Kapcsolódó szolgáltatások:
Címkék:

Tetszett a cikk?

Szeretnéd havonta összesítve megkapni a legfontosabb szakmai cikkeket, híreket?
Feliratkozom a hírlevélre

Kapcsolódó cikkek

Illusztráció egy táblagépre kattintó kézről, vásárlási ikonokkal, érmékkel és pénzzel a háttérben, amely a 2020-as PPC kampányokat ábrázolja. A bal oldalon megjelenik a "pay per click" szöveg. Narancssárga háttér.

Nyakunkon az új Meta algoritmus frissítés: mit jelent az Andromeda a hirdetésoptimalizálásban?

A Meta új Andromeda algoritmusa teljesen átalakítja a hirdetéseidet. Vizsgáljuk meg, miről is van szó és mit jelent mindez a hirdetésoptimalizálásban!
Tovább a cikkhez
Dorottya Somogyi
e-kereskedelem

LLM-ajánlások konverziója vs. Google: e-kereskedelmi tanulmány

A ChatGPT és más AI-asszisztensek már valódi forgalmat hoznak az e-kereskedelembe. De vajon mennyire térül meg ez a forgalom a Google-höz vagy az e-mail csatornákhoz képest?
Tovább a cikkhez
Levente Asztalos
Mutass többet