Vissza a cikkekhez

Blog

Tartalomjegyzék

Illusztráció egy számítógép-monitorról, amely különféle online médiaelemeket, például dokumentumokat, felfelé mutató hüvelykujjat, csevegési buborékokat és piros szívet jelenít meg, amely a különféle internetes hírtartalmakat és kommunikációt szimbolizálja kék alapon – tökéletes a SEO stratégiák változásainak kiemelésére.

Hasít a Meta és a Google is a mesterséges intelligenciának köszönhetően

Tartalomjegyzék

Klikkmánia
2024.05.07.

A SEL cikke alapján olvasható, hogy a metahirdetésekből származó bevétel 27%-kal ugrott meg 2024 első negyedévében, ami jelentős lépés az egy évvel ezelőtti 4%-os növekedéssel szemben.

A hirdetési bevétel 35,6 milliárd dollár volt 2024 első negyedévében, szemben a 2023 első negyedévi 28,1 milliárd dollárral. Ez a siker hozzájárult ahhoz, hogy a Meta teljes bevétele 27%-kal nőtt az előző év azonos időszakához képest, a 2023 első negyedévi 28,6 milliárd dollárról 46,4,1 milliárd dollárra 2024 első negyedévében.

A növekedéshez egyértelműen és nagy mértékben hozzájárultak az AI eszközök, az Advantage+ shopping és Advantage+ app kampányok.

Hogyan növekszik a Meta család?

A hirdetésenkénti átlagár 6%-kal nőtt

A hirdetésmegjelenítések száma 20%-kal nőtt.

A napi aktív felhasználók száma 7%-kal 3,24 milliárdra nőtt.

A Meta hirdetései erőteljesen növekedtek, ami talán jó jel az iparág számára. 

Ezt támasztja alá pl a Google eredményessége is.

A Google Keresés bevétele 14%-kal, 46 milliárd dollárra nőtt éves szinten 2024 első negyedévében, szemben a 2023 első negyedévi 40 milliárd dollárral.

Ennek eredményeként a Google hirdetési bevételei 13%-kal 61 milliárd dollárra nőttek éves szinten 2024 első negyedévében, szemben a 2023 első negyedévi 54,5 milliárd dollárral.

A hirdetési bevételek legnagyobb ugrását a YouTube jelentette, amely 8 milliárd dollár volt, ami 20%-os növekedést jelent a 2023 első negyedévében elért 6,6 milliárd dollárhoz képest.

A Google szándékos fellépése a hirdetésblokkolók ellen az elmúlt évben hozzájárult ehhez a növekedéshez.

A Google Network bevétele enyhén, 1%-kal, 7,4 milliárd dollárra csökkent, visszatartva a hirdetési bevételek magasabb növekedését.

A bevételek idei megugrása a Google automatizálásának köszönhető főként.

Forrás:

https://searchengineland.com/metas-ad-revenue-jumps-27-in-q1-2024-439977

https://searchengineland.com/google-search-revenue-increases-14-yoy-to-46-billion-440001

Kapcsolódó szolgáltatások:
Címkék:

Tetszett a cikk?

Szeretnéd havonta összesítve megkapni a legfontosabb szakmai cikkeket, híreket?
Feliratkozom a hírlevélre

Kapcsolódó cikkek

Social marketing

SEO meets Social: Az Instagram posztok mostantól megjelennek a Google találatok között

A Google mostantól indexeli az Instagram üzleti és creator profiljainak posztjait beleértve a Reels-eket is. Ez nemcsak technikai újítás, hanem stratégiai mérföldkő a SEO és a közösségi média világában.
Tovább a cikkhez
Zoltán Keresztessy
Illusztráció egy táblagépre kattintó kézről, vásárlási ikonokkal, érmékkel és pénzzel a háttérben, amely a 2020-as PPC kampányokat ábrázolja. A bal oldalon megjelenik a "pay per click" szöveg. Narancssárga háttér.

AI Max for Search, az első tapasztalatok és tippek a bevezetéshez

A Google Ads kampányok alapjai és működése most már véglegesen átalakultak. A Google az új, AI Max for Search kampányai nemcsak a hirdetések elérését szélesíti, hanem alapjaiban változtatja meg a keresési hirdetések működését is.
Tovább a cikkhez
Tamás Solcz
Mutass többet