Vissza a cikkekhez

Blog

Tartalomjegyzék

A GoogleBot képes termékeket hozzáadni a kosárhoz

Tartalomjegyzék

Klikkmánia
2020.07.10.

E-commerce weboldaltulajdonosok panaszkodtak arról, hogy egy John Smith nevű felhasználó folyamatosan dolgokat pakol a kosarába, aztán nem vesz semmit. Kiderült, hogy ezért egy Google bot volt a felelős.

A Google szerint az ilyesmire azért van szükség, hogy ellenőrizni lehessen, a termék ára a kosárba helyezve is megegyezik-e a weboldalon közölt árral.

Azok az eladók, akik a termékfeedjüket (product feed) hozzáadják a Google Merchant Centerhez talán nem is tudják, hogy mindezekbe bele is egyeztek a Felhasználási Feltételek szerint. 

shopping

A Google tudja, hogy gondokat okozhat a gyakorlata az e-commerce tulajdonosoknak, hiszen így a “kosárba helyezett, nem megvásárolt termékek” (“abandoned carts”) statisztikái nem feltétlenül fogják fedni a valóságot, mégis egyelőre ehhez a gyakorlathoz folyamodnak.

Ha Google Shoppingban szerepelni akarsz, akkor nem tudod egyértelműen blokkolni vagy megakadályozni a botokat, hogy a kosarukba pakolgassanak egyes termékeket.

A robots.txt-ben be tudod állítani, hogy a botok kevesebbet foglalkozzanak az oldaladdal (limit crawl rate), de ezen kívül olyan túl sok lehetőségünk nincs a cikk szerint. 

A WSJ elsősorban a figyelmünket szeretné felhívni arra, hogy ha ilyen furcsaságot tapasztalunk, akkor valószínűleg a Google lesz a hunyó. 

Forrás: https://searchengineland.com/wsj-googlebot-can-add-products-to-shopping-carts-337098

Kapcsolódó szolgáltatások:

Tetszett a cikk?

Szeretnéd havonta összesítve megkapni a legfontosabb szakmai cikkeket, híreket?
Feliratkozom a hírlevélre

Kapcsolódó cikkek

Illusztráció egy táblagépre kattintó kézről, vásárlási ikonokkal, érmékkel és pénzzel a háttérben, amely a 2020-as PPC kampányokat ábrázolja. A bal oldalon megjelenik a "pay per click" szöveg. Narancssárga háttér.

Nyakunkon az új Meta algoritmus frissítés: mit jelent az Andromeda a hirdetésoptimalizálásban?

A Meta új Andromeda algoritmusa teljesen átalakítja a hirdetéseidet. Vizsgáljuk meg, miről is van szó és mit jelent mindez a hirdetésoptimalizálásban!
Tovább a cikkhez
Dorottya Somogyi
e-kereskedelem

LLM-ajánlások konverziója vs. Google: e-kereskedelmi tanulmány

A ChatGPT és más AI-asszisztensek már valódi forgalmat hoznak az e-kereskedelembe. De vajon mennyire térül meg ez a forgalom a Google-höz vagy az e-mail csatornákhoz képest?
Tovább a cikkhez
Levente Asztalos
Mutass többet