A Keen újdonsága abban rejlik, hogy proaktív módon ajánl releváns tartalmat a felhasználóknak. Ezáltal új és várhatóan eredményes módon tudja a látogatói forgalmat növelni.
A Keen az internet tartalmának újfajta felfedezését teszi lehetővé a felhasználók számára.
A Pinterest-hez hasonlított kísérleti applikáció, ami a Google Area 120 projektjének része a gépi tanulást (machine learning) felhasználva ajánl tartalmakat a felhasználóknak – ezáltal a hivatkozási forgalom új forrásává válik.
Az alkalmazás ötlete egy házaspártól ered, akik közös programötleteket osztottak meg egymással. Az ötletek megosztásán és rendszerezésén túl azonban szerettek volna új lehetőségeket is felfedezni. Így született meg a Keen.
Amitől más mint a PInterest: a Keen a gépi tanulás mellett a Google Keresőt használja a legrelevánsabb tartalmak megtalálásához. A listák elemeinek bővülésével az alkalmazás is egyre jobb, a felhasználót leginkább érdeklő tartalmakat tud ajánlani.
A felhasználó által készített listák lehetnek publikusak, meg lehet osztani őket csak a kiválasztott személyekkel, illetve lehetnek nyilvánosak is.
Amíg egy keresőmotor passzív módon, a keresési szándék kifejezése után ajánl tartalmakat, addig a Keen proaktív módon ajánl tartalmat a felhasználónak, a korábbi tevékenységei alapján.