Vissza a cikkekhez

Blog

Tartalomjegyzék

Google: új “Event” típusú strukturált adatok a koronavírus idejére

Tartalomjegyzék

Klikkmánia
2020.03.25.

A koronavírus miatt sorra kerülnek események elhalasztásra, lemondásra vagy éppen virtuális keretek között megrendezésre. Most már ezekre az esetekre is vannak speciális Event strukturált adatok, segítve a site tulajdonosokat, hogy jelezzék ezeknek a rendezvényeknek a státuszát.

Az “eventStatus” strukturált adat felvételével az aktuális státusza jelenik meg az eseménynek, ahelyett, hogy maga az esemény teljesen eltűnne a keresési találatok közül. Használata:

  • Ha a rendezvény törlésre került, akkor az eventStatus értékének azt kell megadni, hogy EventCancelled, és az eredeti dátumot meg kell tartani a startDate strukturált adat értékének.
  • Ha a rendezvény csak el lett halasztva, de az új dátum még nem ismert

eventStatus értéke legyen EventPostponed

startDate strukturált adat értékének pedig ebben az esetben is legyen az eredeti dátum megtartva

  • Ha a rendezvény csak el lett halasztva és ismert az új dátum:

eventStatus értéke legyen EventRescheduled

startDate és endDate értékek legyenek frissítve az új dátumra

previousStartDate strukturált adat értékének legyen az eredeti dátum beállítva

  • Ha a rendezvény virtuálisan kerül megrendezésre

eventStatus értéke legyen EventMovedOnline

coronavirus-event

Emellett virtuális rendezvények esetében az is fontos, hogy a lokáció a VirtualLocation strukturált adat értékének legyen immár beállítva és az eventAttendanceMode értékének legyen OnlineEventAttendanceMode beállítva.
Mint minden strukturált adat változtatáskor, így itt is fontos, hogy a Google-t is értesítsük a változásokról, hogy a helyes információkat tüntesse fel a találati listában. Ennek legegyszerűbb módja a sitemap elérhetővé tétele közvetlenül szerverünkön. Emellett úgy is értesíthetjük a Google-t sitemap-ünk lokációjáról, hogy közvetlenül az address bar-ba beírjuk a következő URL-t: http://www.google.com/ping?sitemap=URL/of/file.

Kapcsolódó szolgáltatások:
Címkék:

Tetszett a cikk?

Szeretnéd havonta összesítve megkapni a legfontosabb szakmai cikkeket, híreket?
Feliratkozom a hírlevélre

Kapcsolódó cikkek

Social marketing

SEO meets Social: Az Instagram posztok mostantól megjelennek a Google találatok között

A Google mostantól indexeli az Instagram üzleti és creator profiljainak posztjait beleértve a Reels-eket is. Ez nemcsak technikai újítás, hanem stratégiai mérföldkő a SEO és a közösségi média világában.
Tovább a cikkhez
Zoltán Keresztessy
Illusztráció egy táblagépre kattintó kézről, vásárlási ikonokkal, érmékkel és pénzzel a háttérben, amely a 2020-as PPC kampányokat ábrázolja. A bal oldalon megjelenik a "pay per click" szöveg. Narancssárga háttér.

AI Max for Search, az első tapasztalatok és tippek a bevezetéshez

A Google Ads kampányok alapjai és működése most már véglegesen átalakultak. A Google az új, AI Max for Search kampányai nemcsak a hirdetések elérését szélesíti, hanem alapjaiban változtatja meg a keresési hirdetések működését is.
Tovább a cikkhez
Tamás Solcz
Mutass többet