Vissza a cikkekhez

Blog

Tartalomjegyzék

A Google új algoritmus kutatást tett közzé

Tartalomjegyzék

Klikkmánia
2020.02.03.

A Google nemrégiben közzétett egy kutatást, amely minden eddigi rangsorolást módosíthat.

 

A Google kutatása itt található, amely részletez egy olyan  új algoritmust, aminek bevezetése megváltoztatja a hagyományos rangsorolási tényezők befolyását az oldalak rangorolására. 

A kutatási cikk tárgyalja a lekérdezések újraformálásának módját működés közben. Ezeket a lekérdezéseket beküldik egy rangsoroló motornak, melyből végül kialakul az új Page Rank.

Hogyan működik ez az algoritmus?

Íme egy képernyőkép a kutatási cikk illusztrációjáról, amely összefoglalja ennek a gépi tanulási algoritmusnak a működését:

Képernyőfotó 2020-02-03 - 21.16.33

Nézzük, mit is láthatunk. A felhasználó felteszi a kérdést. A gépi tanulási algoritmus (ügynökként felcímkézve) újrafogalmazza ezt a kérdést több kérdésre, majd elküldi azokat a rangsorolási algoritmusnak. A rangsorolási algoritmus eredménykészleteket ad vissza, és az ügynök választja ki a legjobb választ.

Az ügynök elnevezése AQA ( Active Question Answer)  mivel az aktív kérdésmegválaszolási stratégiát valósítja meg.

Az AQA célja, hogy maximalizálja a helyes válasz megszerzésének esélyét azáltal, hogy újrafogalmazott kérdést küld a környezetnek.

A keresőmotor eredményoldalán (SERP) megjelenítendő rangsorolási algoritmus helyett végül ez a gépi tanulási algoritmus dönt.

A SEO szakembereknek emiatt újra kell gondolniuk a rangsorolási tényezőket, ugyanis a cikk szerint a jelenlegi tipikus a rangsorolási szempontok a következők: 

  • Linkek
  • Title
  • Horgonyszöveg stb. 

Noha ez a speciális algoritmus jelenleg nem használható, vannak más algoritmusok is, amelyek hasonló funkciót hajtanak végre a rangsorolási algoritmus eredményeinek háttérbe szorításával és az SERP-ek újrarendezésével olyan tényezők felhasználásával, amelyek nem rangsorolási tényezők.

Például a Google szabadalommal rendelkezik a keresési eredmények újra besorolására, úgynevezett Ranking Search Results , amely már  megemlíti a módosító motor használatát.

Természetesen az új algoritmus bevezetésénél is érdemes nyomon követni azokat az oldalakat, amik előkelő helyet foglalnak el a találati listán, ezzel is ötleteket gyűjteni saját oldalunk számára. 

Kapcsolódó szolgáltatások:
Címkék:

Tetszett a cikk?

Szeretnéd havonta összesítve megkapni a legfontosabb szakmai cikkeket, híreket?
Feliratkozom a hírlevélre

Kapcsolódó cikkek

Social marketing

SEO meets Social: Az Instagram posztok mostantól megjelennek a Google találatok között

A Google mostantól indexeli az Instagram üzleti és creator profiljainak posztjait beleértve a Reels-eket is. Ez nemcsak technikai újítás, hanem stratégiai mérföldkő a SEO és a közösségi média világában.
Tovább a cikkhez
Zoltán Keresztessy
Illusztráció egy táblagépre kattintó kézről, vásárlási ikonokkal, érmékkel és pénzzel a háttérben, amely a 2020-as PPC kampányokat ábrázolja. A bal oldalon megjelenik a "pay per click" szöveg. Narancssárga háttér.

AI Max for Search, az első tapasztalatok és tippek a bevezetéshez

A Google Ads kampányok alapjai és működése most már véglegesen átalakultak. A Google az új, AI Max for Search kampányai nemcsak a hirdetések elérését szélesíti, hanem alapjaiban változtatja meg a keresési hirdetések működését is.
Tovább a cikkhez
Tamás Solcz
Mutass többet