Vissza a cikkekhez

Blog

Tartalomjegyzék

A Google új algoritmus kutatást tett közzé

Tartalomjegyzék

Klikkmánia
2020.02.03.

A Google nemrégiben közzétett egy kutatást, amely minden eddigi rangsorolást módosíthat.

 

A Google kutatása itt található, amely részletez egy olyan  új algoritmust, aminek bevezetése megváltoztatja a hagyományos rangsorolási tényezők befolyását az oldalak rangorolására. 

A kutatási cikk tárgyalja a lekérdezések újraformálásának módját működés közben. Ezeket a lekérdezéseket beküldik egy rangsoroló motornak, melyből végül kialakul az új Page Rank.

Hogyan működik ez az algoritmus?

Íme egy képernyőkép a kutatási cikk illusztrációjáról, amely összefoglalja ennek a gépi tanulási algoritmusnak a működését:

Képernyőfotó 2020-02-03 - 21.16.33

Nézzük, mit is láthatunk. A felhasználó felteszi a kérdést. A gépi tanulási algoritmus (ügynökként felcímkézve) újrafogalmazza ezt a kérdést több kérdésre, majd elküldi azokat a rangsorolási algoritmusnak. A rangsorolási algoritmus eredménykészleteket ad vissza, és az ügynök választja ki a legjobb választ.

Az ügynök elnevezése AQA ( Active Question Answer)  mivel az aktív kérdésmegválaszolási stratégiát valósítja meg.

Az AQA célja, hogy maximalizálja a helyes válasz megszerzésének esélyét azáltal, hogy újrafogalmazott kérdést küld a környezetnek.

A keresőmotor eredményoldalán (SERP) megjelenítendő rangsorolási algoritmus helyett végül ez a gépi tanulási algoritmus dönt.

A SEO szakembereknek emiatt újra kell gondolniuk a rangsorolási tényezőket, ugyanis a cikk szerint a jelenlegi tipikus a rangsorolási szempontok a következők: 

  • Linkek
  • Title
  • Horgonyszöveg stb. 

Noha ez a speciális algoritmus jelenleg nem használható, vannak más algoritmusok is, amelyek hasonló funkciót hajtanak végre a rangsorolási algoritmus eredményeinek háttérbe szorításával és az SERP-ek újrarendezésével olyan tényezők felhasználásával, amelyek nem rangsorolási tényezők.

Például a Google szabadalommal rendelkezik a keresési eredmények újra besorolására, úgynevezett Ranking Search Results , amely már  megemlíti a módosító motor használatát.

Természetesen az új algoritmus bevezetésénél is érdemes nyomon követni azokat az oldalakat, amik előkelő helyet foglalnak el a találati listán, ezzel is ötleteket gyűjteni saját oldalunk számára. 

Kapcsolódó szolgáltatások:
Címkék:

Tetszett a cikk?

Szeretnéd havonta összesítve megkapni a legfontosabb szakmai cikkeket, híreket?
Feliratkozom a hírlevélre

Kapcsolódó cikkek

Hírek

Mit jelent a Generative Engine Optimization (GEO) a márkád jövője szempontjából? Kiderül új KLIKKTALK adásunkból! – 5. epizód

A keresők világa forradalmi átalakuláson megy keresztül – és aki nem készül fel időben, az lemaradhat a legnagyobb lehetőségekről! Legújabb KlikkTalk adásunkban Varga Balázst, a Profession.hu marketingigazgatóját hívtuk vendégül, aki elsőként kezdett itthon érdemben foglalkozni a GEO-val, vagyis a Generative Engine Optimization-nel.
Tovább a cikkhez
Klikkmánia
Hajókerék illusztrációja középen céltáblával, stratégiai elemekkel körülvéve: vágólap célokkal, sakkfigura, folyamatábra szimbólumok, céldiagram és irodai tárgyak. A "stratégia" szó jobbra megjelenik egy ingyenes online email küldő eszköz mellett. kék háttér.

Google Marketing Live 2025

Idén a Google Marketing Live nemcsak egy esemény volt, hanem egy valódi élmény: pezsgő hangulat, inspiráló beszélgetések és rengeteg „wow-pillanat” a szakma legjobbjaitól. 
Tovább a cikkhez
Tamás Solcz
Mutass többet