Vissza a cikkekhez

Blog

Tartalomjegyzék

Google Trends: Mostantól a YouTube és a Google Hírek adatait is felhasználja

Tartalomjegyzék

Klikkmánia
2015.06.18.

A Google számtalan új frissítést adott ki, melyek a keresési szokások elemzését igyekeznek korszerűsíteni. Az Update-nek köszönhetően módosult a kezdőoldal és a jelentéseket valós idejű adatokkal is kiegészítették!

A Google Trends egy olyan szolgáltatás, mely a múltbéli keresési adatokat dolgozza fel és készít belőlük különböző kimutatásokat. Segítségével megtudhatjuk, hogy az elmúlt időszakban, egy adott kulcsszó esetében hogyan alakult a keresések száma, illetve statisztikai adatokkal is szolgál arra vonatkozóan, hogy a kifejezésre milyen országban/nyelven kerestek a legtöbben.

Az utolsó, hasonló kaliberű frissítés 2012-ben látott napvilágot, melyet most rengeteg új, hasznos dologgal egészítettek ki:

  • Percről-percre riport (minute-by-minute)
  • Valós idejű adatok (real-time)
  • Frissített kezdőoldal
  • Google Hírek és YouTube adatok integrálása

A bejelentést a Google hivatalos blogján tették közzé, ahol többek között kiderült az is, hogy a real-time adatokhoz a közel 100 milliárd, havi szinten végzett keresés szolgál alapul.

„Mostantól képesek lesznek követni, hogy a világon a legtöbb ember milyen kulcsszavakra keres, ill. ismerni fogják azt is, hogy a felhasználók érdeklődése milyen témakörökre összpontosul.” – mondta Nimrod Tamir, a Google Trends csapat egyik tagja.

A dátumválasztóval lehetőségünk van kiválasztani a vizsgálni kívánt időtartományt, de a Minute-by-Minute és a Real-Time Data jelentésekkel is rengeteg hasznos információhoz juthatunk.

Google Trends: Valós idejű adatok (real-time)

A részletesebb keresési szokások meghatározása érdekében a YouTube és a Google Hírek adatait is integrálták a rendszerükbe, így az összesített eredmények alapján képesek definiálni, hogy a vizsgált időszakban mely témakörök kapják a legnagyobb figyelmet. A Google szerint mindez növeli a lefedettséget és nagyban hozzájárul az adatok mélyebb rétegű elemzéséhez is.

Google Trends frissítés: Új főoldal

Az átalakított főoldalnak köszönhetően egy átláthatóbb, összefoglaló felületet kapunk, mely az éppen aktuális, vizsgált témakörökre koncentrál majd. A frissített kezdőoldalt eddig 28 országban vezették be, de az elkövetkezendő időszakban ezt a számot tovább szeretnének bővíteni.

 

Kapcsolódó szolgáltatások:

Tetszett a cikk?

Szeretnéd havonta összesítve megkapni a legfontosabb szakmai cikkeket, híreket?
Feliratkozom a hírlevélre

Kapcsolódó cikkek

Illusztráció egy táblagépre kattintó kézről, vásárlási ikonokkal, érmékkel és pénzzel a háttérben, amely a 2020-as PPC kampányokat ábrázolja. A bal oldalon megjelenik a "pay per click" szöveg. Narancssárga háttér.

Nyakunkon az új Meta algoritmus frissítés: mit jelent az Andromeda a hirdetésoptimalizálásban?

A Meta új Andromeda algoritmusa teljesen átalakítja a hirdetéseidet. Vizsgáljuk meg, miről is van szó és mit jelent mindez a hirdetésoptimalizálásban!
Tovább a cikkhez
Dorottya Somogyi
e-kereskedelem

LLM-ajánlások konverziója vs. Google: e-kereskedelmi tanulmány

A ChatGPT és más AI-asszisztensek már valódi forgalmat hoznak az e-kereskedelembe. De vajon mennyire térül meg ez a forgalom a Google-höz vagy az e-mail csatornákhoz képest?
Tovább a cikkhez
Levente Asztalos
Mutass többet