Jó hír a Shopping hirdetést futtatóknak!
A Google hivatalos fejlesztői blogján közzétette, hogy márciustól Termék és termék kategória shopping kampányok láthatóak leszek Youtube-on, Gmail és a Google Discover felületeken is.
Eddig, ha hirdetni szerettünk volna a Gmail vagy Youtube platformon, akkor kizárólag a Smart Shopping kampányon keresztül volt erre lehetőségünk. Ez azonban sok elégedetlenséget szült.
Ennek a módosításnak köszönhetően a standard Shopping és bemutatót Shopping kampányok is láthatóak lesznek a Youtube, G-mail és a Google Discover felületen.
Nézzük, mi várható:
Bevásárló hirdetések: Itt lehetőségünk van csupán egy kép, cím, ár, üzlet vagy név segítségével hirdetni a fent említett platformokon.
“Kirakat” hirdetés: Ez lehetőséget ad, a hasonló kategóriában lévő termékek megjelenítésére. Ennek segítségével ismertethetjük a márkát, vagy a vállalkozást a felhasználónak.
Ezek a funkciók nem lesznek automatikusan elérhetők a Shopping kampányokban. Ahhoz hogy ezeket a felületeket használjuk hozzá kell adnunk opcióként a kampányhoz a hálózati szakaszban.
Ha API-t használ valaki: Ebben az esetben True kell állítani a target Content Network beállítást.
Jelentések: A jelentésekben sajnos a három új felület egybefűzve lesz látható a különböző jelentésekben.
Nagyobb “Kép”: Ezeknek az újításoknak köszönhetően a Shopping kampányok még több felhasználót fognak tudni elérni, viszont ezzel egyetemben a CTR is drasztikusan csökkeni fog.
A kezdeményezés oka valószínűleg az, hogy sok hirdető elpártolt a Google-től és inkább az Amazon hirdetnek. A Google a Shopping kampányokban látja az alternatívát az Amazonnal szemben.