Vissza a cikkekhez

Blog

Tartalomjegyzék

Google Shopping kampány érkezik a Youtubra és a Gmailre

Tartalomjegyzék

Klikkmánia
2020.03.06.

Jó hír a Shopping hirdetést futtatóknak!

A Google hivatalos fejlesztői blogján közzétette, hogy márciustól Termék és termék kategória shopping kampányok láthatóak leszek Youtube-on, Gmail és a Google Discover felületeken is. 

Eddig, ha hirdetni szerettünk volna a Gmail vagy Youtube platformon, akkor kizárólag a Smart Shopping kampányon keresztül volt erre lehetőségünk. Ez azonban sok elégedetlenséget szült.

google shopping

Ennek a módosításnak köszönhetően a standard Shopping és bemutatót Shopping kampányok is láthatóak lesznek a Youtube, G-mail és a Google Discover felületen.

Nézzük, mi várható:

Bevásárló hirdetések: Itt lehetőségünk van csupán egy kép, cím, ár, üzlet vagy név segítségével hirdetni a fent említett platformokon.

“Kirakat” hirdetés: Ez lehetőséget ad, a hasonló kategóriában lévő termékek megjelenítésére. Ennek segítségével ismertethetjük a márkát, vagy a vállalkozást a felhasználónak.

Ezek a funkciók nem lesznek automatikusan elérhetők a Shopping kampányokban. Ahhoz hogy ezeket a felületeket használjuk hozzá kell adnunk opcióként a kampányhoz a hálózati szakaszban.

Ha API-t használ valaki: Ebben az esetben True kell állítani a target Content Network beállítást.

Jelentések: A jelentésekben sajnos a három új felület egybefűzve lesz látható a különböző jelentésekben.

Nagyobb “Kép”: Ezeknek az újításoknak köszönhetően a Shopping kampányok még több felhasználót fognak tudni elérni, viszont ezzel egyetemben a CTR is drasztikusan csökkeni fog.

A kezdeményezés oka valószínűleg az, hogy sok hirdető elpártolt a Google-től és inkább az Amazon hirdetnek. A Google a Shopping kampányokban látja az alternatívát az Amazonnal szemben.

Kapcsolódó szolgáltatások:
Címkék:

Tetszett a cikk?

Szeretnéd havonta összesítve megkapni a legfontosabb szakmai cikkeket, híreket?
Feliratkozom a hírlevélre

Kapcsolódó cikkek

Social marketing

SEO meets Social: Az Instagram posztok mostantól megjelennek a Google találatok között

A Google mostantól indexeli az Instagram üzleti és creator profiljainak posztjait beleértve a Reels-eket is. Ez nemcsak technikai újítás, hanem stratégiai mérföldkő a SEO és a közösségi média világában.
Tovább a cikkhez
Zoltán Keresztessy
Illusztráció egy táblagépre kattintó kézről, vásárlási ikonokkal, érmékkel és pénzzel a háttérben, amely a 2020-as PPC kampányokat ábrázolja. A bal oldalon megjelenik a "pay per click" szöveg. Narancssárga háttér.

AI Max for Search, az első tapasztalatok és tippek a bevezetéshez

A Google Ads kampányok alapjai és működése most már véglegesen átalakultak. A Google az új, AI Max for Search kampányai nemcsak a hirdetések elérését szélesíti, hanem alapjaiban változtatja meg a keresési hirdetések működését is.
Tovább a cikkhez
Tamás Solcz
Mutass többet