Vissza a cikkekhez

Blog

Tartalomjegyzék

A Google összevonja az Egyéni Érdeklődési Szegmenst az Egyéni Szándékolt Közönséggel az Egyéni Közönségek opcióba

Tartalomjegyzék

Klikkmánia
2020.09.23.

A Google összevonta a Egyéni Érdeklődés és Egyéni Szándékolt közönségeit. Megmutatjuk, hogyan tudjuk elérni a régi közönségeinket, és hogyan hozhatunk létre újakat.

A Google egyszerűbbé tette a közönség opcióit a Display, Discovery, Gmail és YouTube kampányaiban. Korábban a hirdetőknek lehetősége volt ,,egyéni érdeklődési’’ és ,,egyéni szándékolt’’ közönségeket létrehozni.

chair-series-4546582_1920

Ezek most már egyszerűen csak ,,egyéni közönségek’’, és a Közönségek szekcióban hozhatók létre kampány vagy hirdetéscsoport szinten.

Ezek a közönségek szintén összeállíthatók a Google Ads Közönségkezelőben, az Eszközök panel Megosztott Könyvtárak részében.

kmnewsaudience1

Az ott létrehozott közönségek később az alább írt módon használhatók fel.

Előre létrehozott közönségek használata

A fent felsorolt kampánytípusok esetén az új közönség létrehozása képernyőjén sok opció közül választhatunk. A Közönségek panel kinyitásával három szekciót láthatunk: Keresés, Ötletek és Böngészés.

A böngészést választva lenyílnak a további lehetőségek, és a legalsó, az Egyéni közönségek fülön elérhetőek lesznek a korábban a Közönségkezelőben létrehozott közönségeink. Az Egyéni közönségekre kattintva megjelenik a közönségek listája. A kurzort bármelyik fölé irányítva megjelenik, hogy mit tartalmaz az adott közönség.

kmnewsaudience2

Ha a két közönségtípus összevonása előtt létrehozott egyéni érdeklődési vagy szándékolt közönségünkben megadtunk kulcsszavakat is, a következőképpen fognak azok ezután megjelenni:

A korábbi ,,egyéni érdeklődés’’ közönség minden kampányon, valamint az ,,egyéni szándékolt’’ közönség Display kampányon ezzé válik: ,,Az érdeklődési körök vagy vásárlási szándékok közül bármelyiket tanúsító személyek.’’ 

A korábbi ,,egyéni szándékolt’’ közönségek YouTube, Gmail és Discovery kampányokban a következőképpen jelenik meg: ,,Olyan személyek, akik a Google rendszerében a kifejezések közül bármelyikre rákerestek.’’

Új egyéni közönségek létrehozása

Új egyéni közönséget hozhatunk létre lent a plusz jelre kattintva.

kmnewsaudience3

A hirdetőknek már kulcsszavakat és érdeklődést kell megadniuk, így a közönség innentől ezekkel az érdeklődési körökkel vagy ilyen keresési előzményekhez köthető vásárlási szándékkal rendelkező felhasználókra fog célozni. Hasonlóan a korábbiakhoz, ezek leginkább ,,tippek’’ a Google számára, hogy kiket akarunk megcélozni a hirdetésekkel.

Szintén lehetőség van megadni pontos keresési előzményeket, amellyel olyan felhasználókat sorakoztathatunk fel, akik a Google vagy a YouTube keresőjében rákerestek pontosan azokra vagy hasonló kulcsszavakra.

Célzás a kulcsszavakon túl

Az Új egyéni közönség panelen belül, alul a ,,Közönség kibővítése az alábbiak bevonásával’’ opcióval további célzási lehetőségeket is használhatunk:

  • Ilyen típusú webhelyeket böngésző személyek
  • Alkalmazástípusokat használó személyek
  • Olyan személyek, akik voltak bizonyos helyeken

kmnewsaudience4

Ahogyan hozzáadunk elemeket ezekhez az opciókhoz, az elérhető közönség méretére becslést kapunk a panel jobb oldalán. Minden egyes elemet le lehet nyitni további adatokért, de csak kulcsszó és URL célzás esetén, alkalmazástípusok esetén még nem elérhető ez a lehetőség.

kmnewsaudience5

Így választ a Google közönséget

A megfelelő közönséget a Google a kampány célja és az ajánlattételi stratégia alapján választja. A fenti célzási lehetőségek használatával a hirdetők segítenek a Google-nek egy specifikusabb közönséget kijelölni. Ezzel nem egy olyan csoportot adunk meg, amelyben minden kritériumnak meg kell felelnie egy adott felhasználónak, hanem egy feltétel listát, amelyből a Google választ.

Kapcsolódó szolgáltatások:

Tetszett a cikk?

Szeretnéd havonta összesítve megkapni a legfontosabb szakmai cikkeket, híreket?
Feliratkozom a hírlevélre

Kapcsolódó cikkek

SEO

Mi az a Google AI Overviews, és mit kell tenni ahhoz, hogy a weboldalad is bekerüljön az összefoglalóba?

Mi az a Google AI Overviews, és mit kell tenni ahhoz, hogy a weboldalad is bekerüljön az összefoglalóba? Segítünk!
Tovább a cikkhez
Levente Asztalos
Hírek

Mit jelent a Generative Engine Optimization (GEO) a márkád jövője szempontjából? Kiderül új KLIKKTALK adásunkból! – 5. epizód

A keresők világa forradalmi átalakuláson megy keresztül – és aki nem készül fel időben, az lemaradhat a legnagyobb lehetőségekről! Legújabb KlikkTalk adásunkban Varga Balázst, a Profession.hu marketingigazgatóját hívtuk vendégül, aki elsőként kezdett itthon érdemben foglalkozni a GEO-val, vagyis a Generative Engine Optimization-nel.
Tovább a cikkhez
Klikkmánia
Mutass többet