A Google összevonta a Egyéni Érdeklődés és Egyéni Szándékolt közönségeit. Megmutatjuk, hogyan tudjuk elérni a régi közönségeinket, és hogyan hozhatunk létre újakat.
A Google egyszerűbbé tette a közönség opcióit a Display, Discovery, Gmail és YouTube kampányaiban. Korábban a hirdetőknek lehetősége volt ,,egyéni érdeklődési’’ és ,,egyéni szándékolt’’ közönségeket létrehozni.
Ezek most már egyszerűen csak ,,egyéni közönségek’’, és a Közönségek szekcióban hozhatók létre kampány vagy hirdetéscsoport szinten.
Ezek a közönségek szintén összeállíthatók a Google Ads Közönségkezelőben, az Eszközök panel Megosztott Könyvtárak részében.
Az ott létrehozott közönségek később az alább írt módon használhatók fel.
Előre létrehozott közönségek használata
A fent felsorolt kampánytípusok esetén az új közönség létrehozása képernyőjén sok opció közül választhatunk. A Közönségek panel kinyitásával három szekciót láthatunk: Keresés, Ötletek és Böngészés.
A böngészést választva lenyílnak a további lehetőségek, és a legalsó, az Egyéni közönségek fülön elérhetőek lesznek a korábban a Közönségkezelőben létrehozott közönségeink. Az Egyéni közönségekre kattintva megjelenik a közönségek listája. A kurzort bármelyik fölé irányítva megjelenik, hogy mit tartalmaz az adott közönség.
Ha a két közönségtípus összevonása előtt létrehozott egyéni érdeklődési vagy szándékolt közönségünkben megadtunk kulcsszavakat is, a következőképpen fognak azok ezután megjelenni:
A korábbi ,,egyéni érdeklődés’’ közönség minden kampányon, valamint az ,,egyéni szándékolt’’ közönség Display kampányon ezzé válik: ,,Az érdeklődési körök vagy vásárlási szándékok közül bármelyiket tanúsító személyek.’’
A korábbi ,,egyéni szándékolt’’ közönségek YouTube, Gmail és Discovery kampányokban a következőképpen jelenik meg: ,,Olyan személyek, akik a Google rendszerében a kifejezések közül bármelyikre rákerestek.’’
Új egyéni közönségek létrehozása
Új egyéni közönséget hozhatunk létre lent a plusz jelre kattintva.
A hirdetőknek már kulcsszavakat és érdeklődést kell megadniuk, így a közönség innentől ezekkel az érdeklődési körökkel vagy ilyen keresési előzményekhez köthető vásárlási szándékkal rendelkező felhasználókra fog célozni. Hasonlóan a korábbiakhoz, ezek leginkább ,,tippek’’ a Google számára, hogy kiket akarunk megcélozni a hirdetésekkel.
Szintén lehetőség van megadni pontos keresési előzményeket, amellyel olyan felhasználókat sorakoztathatunk fel, akik a Google vagy a YouTube keresőjében rákerestek pontosan azokra vagy hasonló kulcsszavakra.
Célzás a kulcsszavakon túl
Az Új egyéni közönség panelen belül, alul a ,,Közönség kibővítése az alábbiak bevonásával’’ opcióval további célzási lehetőségeket is használhatunk:
- Ilyen típusú webhelyeket böngésző személyek
- Alkalmazástípusokat használó személyek
- Olyan személyek, akik voltak bizonyos helyeken
Ahogyan hozzáadunk elemeket ezekhez az opciókhoz, az elérhető közönség méretére becslést kapunk a panel jobb oldalán. Minden egyes elemet le lehet nyitni további adatokért, de csak kulcsszó és URL célzás esetén, alkalmazástípusok esetén még nem elérhető ez a lehetőség.
Így választ a Google közönséget
A megfelelő közönséget a Google a kampány célja és az ajánlattételi stratégia alapján választja. A fenti célzási lehetőségek használatával a hirdetők segítenek a Google-nek egy specifikusabb közönséget kijelölni. Ezzel nem egy olyan csoportot adunk meg, amelyben minden kritériumnak meg kell felelnie egy adott felhasználónak, hanem egy feltétel listát, amelyből a Google választ.