A Google novemberben számos módosítással állt elő. Bár ezek elsősorban a kis- és közepes méretű kapcsolt weboldalakat érintik, főleg az USA-ban (főleg utazás, táplálkozás és egészségügyi szektorokban), mégis érdemes áttekinteni, mik is ezek az újdonságok.
Ami rögtön szembeötlő, hogy főleg a rangsorolási algoritmust érintik a módosítások. Minden nap 1 vagy több változás várható a hónap folyamán. A Google is megszólalt a frissítésekről, azt állítja, hogy ezek nem konkrét iparágakat fognak érinteni, sokkal inkább bizonyos típusú keresési lekérdezéseket.
Nézzük, mi is ez a módosítás, és hogyan érint ez bennünket.
BERT: (Az algoritmus már nem csak azokat a szavakat elemzi ki, ami közvetlenül a szó mellett áll, hanem a környezetében lévő kifejezéseket is, tehát az előtte-utána álló szavakat is figyelembe veszi az adott szó jelentésének megértése során).
Fontos, hogy főleg a hosszabb, beszélgetés-jellegűbb angol kifejezéseket érinti, főleg ahol a kötőszótól (for, to stb.) függően változik a kifejezés jelentése.
Ennek a fő célja a long tail keresési kifejezések értelmezése és végső soron a relevánsabb keresési eredmény megjelenítés.
Ez akár 30%-os forgalmi csökkenést is eredményezhet, különösen az érzékenyebb témákat illetően, mint például a pénzügyek.
Ugyanakkor a látogatók számára kedvező újítás ez, hiszen előtérbe kerülnek a releváns honlapok, és eltűnnek a kevésbé értékesek.
A Google ennek kapcsán a minőségi kontent előállításra buzdít, melynek fő aspektusai, melyekre figyelni érdemes:
- Content & Quality: ne másolt vagy lopott tartalmat tüntessünk fel. Te magad is megosztanád a barátaiddal az adott tartalmat?
- Expertise: Megbízható-e a tartalom? Tartalmaz-e az oldal hibákat?
- Presentation & Production:megfelelő mennyiségű hirdetés van-e az oldalon? Megfelelően betöltődik-e minden eszközön?
- Competitive comparison: Versenytársakhoz képest mekkora a tartalom hozzáadott értéke? Kielégíti-e a felhasználók tudásvágyát?