Vissza a cikkekhez

Blog

Tartalomjegyzék

A Google nem is keresőmotor

Tartalomjegyzék

Klikkmánia
2016.04.06.

Az Európai Uniónak két évig tartott az a jogalkotási folyamata, melynek eredménye, hogy a Google és az összes ismert versenytársa valójában nem is keresőmotor.

Miért nem keresőmotor a Google?

A jogszabályban lefektetett EU-s definíció szerint egy keresőmotornak kivétel nélkül, minden weboldalt indexelnie kell. A Google azonban nem teszi kereshetővé az Internet sötét oldalait (dark web) és figyelembe veszi a webmesterek által kérteket is, ha például kizárják a keresőrobotot az oldalukról.

Akkor mi a keresőmotor?

Tulajdonképpen nem is létezik olyan kereső, mely megfelelne az EU legújabb definíciójának, mely:

“Online search engine’ is a digital service that allows users to perform searches of in principle all websites or a geographical subset thereof, websites in a particular language on the basis of a query on any subject in the form of a keyword, phrase or other input; and returns links in which information related to the requested content can be found.“

A megfogalmazásnak azon része, hogy alapból minden oldalt (of in principle all websites) kell indexeljen, eleve kizárja az összes jelenleg ismert “keresőmotort” a definícióból.

Hogy mi értelme az ilyen jogalkotásnak? Azt mindenki döntse el maga.

Kapcsolódó szolgáltatások:

Tetszett a cikk?

Szeretnéd havonta összesítve megkapni a legfontosabb szakmai cikkeket, híreket?
Feliratkozom a hírlevélre

Kapcsolódó cikkek

Hírek

Mit jelent a Generative Engine Optimization (GEO) a márkád jövője szempontjából? Kiderül új KLIKKTALK adásunkból! – 5. epizód

A keresők világa forradalmi átalakuláson megy keresztül – és aki nem készül fel időben, az lemaradhat a legnagyobb lehetőségekről! Legújabb KlikkTalk adásunkban Varga Balázst, a Profession.hu marketingigazgatóját hívtuk vendégül, aki elsőként kezdett itthon érdemben foglalkozni a GEO-val, vagyis a Generative Engine Optimization-nel.
Tovább a cikkhez
Klikkmánia
Hajókerék illusztrációja középen céltáblával, stratégiai elemekkel körülvéve: vágólap célokkal, sakkfigura, folyamatábra szimbólumok, céldiagram és irodai tárgyak. A "stratégia" szó jobbra megjelenik egy ingyenes online email küldő eszköz mellett. kék háttér.

Google Marketing Live 2025

Idén a Google Marketing Live nemcsak egy esemény volt, hanem egy valódi élmény: pezsgő hangulat, inspiráló beszélgetések és rengeteg „wow-pillanat” a szakma legjobbjaitól. 
Tovább a cikkhez
Tamás Solcz
Mutass többet