Vissza a cikkekhez

Blog

Tartalomjegyzék

Google mobile-first indexing guide update

Tartalomjegyzék

Klikkmánia
2020.01.29.

A Google kiegészítette a korábban használatban lévő, ajánlásokat tartalmazó mobile-first indexing guide-ját.

A változás az alábbiakat érinti: feltérképezés, strukturált adatok, vizuális tartalom, és best practices.

Best Practice Word Magnifying Glass. Vector illustration
Best Practice Word Magnifying Glass. Vector illustration

Mely’ javaslatok a legfontosabbak?

Feltérképezés

  • A mobilos és desktopos site verziókon ugyanazokat a meta robots tag-eket kell használni. Különös tekintettel a noindex és nofollow tag-ekre
  • Nem ajánlott a lazy loading

Strukturált adatok

  • Mind a két site verzión ugyanazon strukturált adatokat kell alkalmazni!

Visual content

  • Mind az URL struktúra, mind az alt text-nek meg kell egyeznie a mobilos és desktop-os verzión
  • Videóra ugyanez vonatkozik: konzisztensen kell használni a releváns strukturált adatokat, és az URL-eket a különböző site verziókon. Valamint nem ajánlott előnytelen helyre rakni az oldalon belül (pl. az oldal aljára, ahova sokat kell görgetni)

Best practices

  • A ‘Hiba!’ oldalnak ugyanolyannak kell lennie a mobilos és desktopos oldalon is: ha a mobilos oldalon megfelelően működik, de a desktop-oson normális tartalom található, akkor az oldal nem fog bekerülni az indexbe
  • Mobil oldalon kerülendő a szekcióazonosítók használata az URL-ben. Ez desktopon tök hasznos, hogy megadsz egy ID-t, és az oldal legörget a megfelelő helyre, de mobilon ennek kevés értelme van. Az ilyen URL-ek nem fognak bekerülni az indexbe.
Kapcsolódó szolgáltatások:
Címkék:

Tetszett a cikk?

Szeretnéd havonta összesítve megkapni a legfontosabb szakmai cikkeket, híreket?
Feliratkozom a hírlevélre

Kapcsolódó cikkek

Social marketing

SEO meets Social: Az Instagram posztok mostantól megjelennek a Google találatok között

A Google mostantól indexeli az Instagram üzleti és creator profiljainak posztjait beleértve a Reels-eket is. Ez nemcsak technikai újítás, hanem stratégiai mérföldkő a SEO és a közösségi média világában.
Tovább a cikkhez
Zoltán Keresztessy
Illusztráció egy táblagépre kattintó kézről, vásárlási ikonokkal, érmékkel és pénzzel a háttérben, amely a 2020-as PPC kampányokat ábrázolja. A bal oldalon megjelenik a "pay per click" szöveg. Narancssárga háttér.

AI Max for Search, az első tapasztalatok és tippek a bevezetéshez

A Google Ads kampányok alapjai és működése most már véglegesen átalakultak. A Google az új, AI Max for Search kampányai nemcsak a hirdetések elérését szélesíti, hanem alapjaiban változtatja meg a keresési hirdetések működését is.
Tovább a cikkhez
Tamás Solcz
Mutass többet