Vissza a cikkekhez

Blog

Tartalomjegyzék

Google mobile-first indexing guide update

Tartalomjegyzék

Klikkmánia
2020.01.29.

A Google kiegészítette a korábban használatban lévő, ajánlásokat tartalmazó mobile-first indexing guide-ját.

A változás az alábbiakat érinti: feltérképezés, strukturált adatok, vizuális tartalom, és best practices.

Best Practice Word Magnifying Glass. Vector illustration
Best Practice Word Magnifying Glass. Vector illustration

Mely’ javaslatok a legfontosabbak?

Feltérképezés

  • A mobilos és desktopos site verziókon ugyanazokat a meta robots tag-eket kell használni. Különös tekintettel a noindex és nofollow tag-ekre
  • Nem ajánlott a lazy loading

Strukturált adatok

  • Mind a két site verzión ugyanazon strukturált adatokat kell alkalmazni!

Visual content

  • Mind az URL struktúra, mind az alt text-nek meg kell egyeznie a mobilos és desktop-os verzión
  • Videóra ugyanez vonatkozik: konzisztensen kell használni a releváns strukturált adatokat, és az URL-eket a különböző site verziókon. Valamint nem ajánlott előnytelen helyre rakni az oldalon belül (pl. az oldal aljára, ahova sokat kell görgetni)

Best practices

  • A ‘Hiba!’ oldalnak ugyanolyannak kell lennie a mobilos és desktopos oldalon is: ha a mobilos oldalon megfelelően működik, de a desktop-oson normális tartalom található, akkor az oldal nem fog bekerülni az indexbe
  • Mobil oldalon kerülendő a szekcióazonosítók használata az URL-ben. Ez desktopon tök hasznos, hogy megadsz egy ID-t, és az oldal legörget a megfelelő helyre, de mobilon ennek kevés értelme van. Az ilyen URL-ek nem fognak bekerülni az indexbe.
Kapcsolódó szolgáltatások:
Címkék:

Tetszett a cikk?

Szeretnéd havonta összesítve megkapni a legfontosabb szakmai cikkeket, híreket?
Feliratkozom a hírlevélre

Kapcsolódó cikkek

Hírek

Mit jelent a Generative Engine Optimization (GEO) a márkád jövője szempontjából? Kiderül új KLIKKTALK adásunkból! – 5. epizód

A keresők világa forradalmi átalakuláson megy keresztül – és aki nem készül fel időben, az lemaradhat a legnagyobb lehetőségekről! Legújabb KlikkTalk adásunkban Varga Balázst, a Profession.hu marketingigazgatóját hívtuk vendégül, aki elsőként kezdett itthon érdemben foglalkozni a GEO-val, vagyis a Generative Engine Optimization-nel.
Tovább a cikkhez
Klikkmánia
Hajókerék illusztrációja középen céltáblával, stratégiai elemekkel körülvéve: vágólap célokkal, sakkfigura, folyamatábra szimbólumok, céldiagram és irodai tárgyak. A "stratégia" szó jobbra megjelenik egy ingyenes online email küldő eszköz mellett. kék háttér.

Google Marketing Live 2025

Idén a Google Marketing Live nemcsak egy esemény volt, hanem egy valódi élmény: pezsgő hangulat, inspiráló beszélgetések és rengeteg „wow-pillanat” a szakma legjobbjaitól. 
Tovább a cikkhez
Tamás Solcz
Mutass többet