Vissza a cikkekhez

Blog

Tartalomjegyzék

Google: „Minden oldalnak HTTPS kapcsolatra kellene váltania!”

Tartalomjegyzék

Klikkmánia
2015.06.10.

Amikor a webmesterek azon gondolkoznak, hogy biztonságos kapcsolatot használjanak-e vagy sem, akkor nagyon sokszor döntenek úgy, hogy weblap biztonsága érdekében nem szükséges további kiadásokra költeni (hiszen semmilyen személyes információt nem gyűjtenek). A Google a mentalitás ellen most erőteljesen felszólt, szerinte a megbízhatóság mindennél fontosabb, függetlenül attól, hogy milyen jellegű oldalt üzemeltetünk!

A HTTPS keresés az alábbi Google Webmaster English/Hindi videóbeszélgetésben jött fel, ahol Syed Mairaj és Aaseesh Marina érvelt igen meggyőzően arról, hogy mennyire fontos a biztonságos kapcsolat használata (még abban az esetben is, ha nem gyűjtünk adatokat a látogatókról). Ha egy webáruház esetében kiemelik a biztonságot (vásárlások miatt evidens, hogy ez miért fontos), akkor az egyszerűbb oldalaknál miért nem?

„HTTP-ből adódó problematika nem csak a felhasználói adatokról vagy a bejelentkezési információkról szól (és most vonatkoztassunk el az e-kereskedelmi weboldalaktól). A gond ott kezdődik, hogy a HTTP forgalom alapvetően nem biztonságos és bárki megakadályozhatja az adatok megfelelő áramlását.” – nyilatkozta Mairaj.

„Például, ha olyan oldalakat böngészünk, amelyek nem rendelkeznek HTTPS kapcsolattal, és valaki feltöri hálózatunkat, akkor vissza tudják keresni a teljes aznapi előzményeinket. Látni fogják, hogy milyen oldalakat néztünk, milyen szövegeket olvastunk, vagyis ez nem csak a honlapon tárolt adatokról szól, hanem a látogatói forgalomról is! Pedig a HTTPS lényegében bármelyin típusú oldalakon alkalmazható, legyen szó blogról vagy akár értékesítői site-ról.”

Noha a webmesterek többsége ismeri a sima HTTP kapcsolat hiányosságait, ezek a kijelentések talán változtatnak a jelenlegi mentalitáson. Mairaj arról is beszélt, hogy a technológia fejlődésével a Google igyekszik lépést tartani, és mivel a rangsorolásnál a biztonság az egyik legfontosabb szempont, így örülnének, ha a jövőben egyre több és több HTTPS kapcsolattal rendelkező oldallal találkoznának.

„Ez nem csak az üzleti oldalról szól! Biztos vagyok benne, hogy a változtatást a látogatók is értékelni fogják, hiszen ez egyfajta biztonságérzetet nyújt számukra.”

Azt már sejteni lehetett, hogy a Google erősíteni fogja a HTTPS rangsorolási faktort, de a fenti eszmefuttatás megerősít minket abban, hogy a biztonsági kapcsolat jóval fontosabb tényező lesz az elkövetkezendő időszakban.

Forrás

Kapcsolódó szolgáltatások:

Tetszett a cikk?

Szeretnéd havonta összesítve megkapni a legfontosabb szakmai cikkeket, híreket?
Feliratkozom a hírlevélre

Kapcsolódó cikkek

Social marketing

SEO meets Social: Az Instagram posztok mostantól megjelennek a Google találatok között

A Google mostantól indexeli az Instagram üzleti és creator profiljainak posztjait beleértve a Reels-eket is. Ez nemcsak technikai újítás, hanem stratégiai mérföldkő a SEO és a közösségi média világában.
Tovább a cikkhez
Zoltán Keresztessy
Illusztráció egy táblagépre kattintó kézről, vásárlási ikonokkal, érmékkel és pénzzel a háttérben, amely a 2020-as PPC kampányokat ábrázolja. A bal oldalon megjelenik a "pay per click" szöveg. Narancssárga háttér.

AI Max for Search, az első tapasztalatok és tippek a bevezetéshez

A Google Ads kampányok alapjai és működése most már véglegesen átalakultak. A Google az új, AI Max for Search kampányai nemcsak a hirdetések elérését szélesíti, hanem alapjaiban változtatja meg a keresési hirdetések működését is.
Tovább a cikkhez
Tamás Solcz
Mutass többet