Segíthetünk?

Blog

2021. június 02.

Google Marketing Livestream 2021 összefoglaló

A COVID-19 helyreállítási folyamata országonként, régiónként és üzleti szektoronként eltérő lesz, de az átalakulás mindannyiunkra hatással van jelenleg is. A Google elkötelezett a gazdasági enyhítés és a világjárványból való kilábalás segítésében. Arra is fokozottan figyelnek, hogy termékeik a lehető legnagyobb mértékben segíthessenek megkönnyíteni az hirdetők dolgát ebben a nehéz időszakban.

Mint minden évben, (a tavalyi, Covid 19 miatt elmaradt alkalom kivételével) idén is a Google Marketing Livestream-en került sor az újdonságok bemutatására. Lássuk milyen fejlesztésekkel találkozhattunk ezen az eseményen!

Performance Max Kampányok 

 A teljesítménymaximalizáló (Performance Max)  kampányokkal a Google összes csatornáján jobb eredményeket érhetünk el. A teljesítmény maximalizáló kampányokat több ezer újabb hirdető veheti használatba. Jelenleg akkor vehetünk részt a bétaprogramban, ha a potenciális ügyfelek szerzése, illetve az online értékesítések felfuttatása a cél és nem használunk Google Merchant Center-termékcsatornát (például olyan szektorban tevékenykedünk, mint a szórakoztatás, a technológia és a fitnesz vagy egyéb szolgáltatások). A fizikai telephellyel rendelkező kereskedőknek a következő ünnepi szezonban még az intelligens Shopping-kampányokat és a helyi kampányokat kell használniuk az értékesítési folyamataik optimalizálásához. 

Insights

 A teljesítményről és a keresési trendekről további információt találhatunk a Statisztika (Insighst) oldalon. A következő hónapokban be fogják vezetni a Statisztika oldal következő verzióját, amelyen három újfajta statisztikát láthatunk majd: 

  • az igény-előrejelzéseket, 
  • a fogyasztókat érdeklő témákat 
  • és a közönséginformációkat

Ami fontos:

  • A statisztikák csak fiókszinten állnak rendelkezésre.
  • A statisztikák csak a Keresési vagy Shopping-kampányokkal rendelkező fiókok számára érhetők el. 
  • A statisztikák naponta frissülnek, és a legfrissebb adatokat mutatják. Jelenleg nincs lehetőség a betekintés időtartamának megváltoztatására.
Screenshot of the update dInsights page, including a demand forecast.

Képbővítmények

A képbővítmények (image extensions)  használatával látványosabbá és hatásosabbá tehetjük  a keresési hirdetéseket. A képbővítmények már világszerte használhatók. A képbővítmények formai követelményei: 

Hirdetés-testreszabók 

 A hirdetés-testreszabók (ad customizers) használatával tömegesen hozhatunk létre személyre szabottabb és relevánsabb adaptív keresési hirdetéseket. Ez a funkció is már világszerte használható.

Ügyfélegyezés

 Az Ügyfélegyezés (Customer Match) segítségével új fogyasztók figyelmét kelthetjük fel, és ismét megszólíthatjuk a korábbi ügyfeleket. 

Lehetővé teszi, hogy online és offline adatainkat felhasználva elérjük az ügyfelenket, és újra kapcsolatba léphessünk velük a Keresési Hálózaton, a Shopping találati oldalán, a Gmail, a YouTube és a Display felületeken. .

Ezzel a szolgáltatással szinte minden hirdető személyre szabottabb és adatvédelmi szempontból biztonságos hirdetéseket jeleníthet meg.

Cél-ROAS a Video Action kampánytípusnál 

 Az ajánlatok optimalizálásával maximális érhetünk érhet el. Mostantól a cselekvésre ösztönző videó kampányokat használó összes hirdető számára rendelkezésre áll a cél-ROAS ajánlattételi stratégia, az elkövetkező hónapokban pedig a Discovery-hirdetéseket használó hirdetők számára is hozzáférhetővé válik.

A Video Action kampány formai követelményei: 

Feed a Video Action kampánytípusban

 Inspirációt nyújthatunk a vásárláshoz, és cselekvésre ösztönözhetjük a felhasználókat a YouTube és a Google rendszerében. A Google Merchant Centerbe feltöltött feed segítségével kiemelhetjük legjobb termékeinket a cselekvésre ösztönző videókampányokban. Ezt a következő hónapokban a Discovery-hirdetésekhez is be fogják majd vezetni.

Hozzárendelési jelentés, adatközpontú hozzárendelés 

 Ezentúl hatékonyabb hozzárendelési jelentéseket láthatunk majd. A keresési és a Shopping-hirdetések mellett hamarosan a vizuális és a YouTube-hirdetések kapcsolattartási pontjai is bekerülnek az összes hozzárendelési modellbe, így az adatközpontú hozzárendelésbe is. Az ezekből a kapcsolattartási pontokból eredő alkalmazáson belüli konverziókat is integrálni fogják számunkra.

Konverziók modellezése 

Beállíthatunk bővített konverziókat a teljesítmény pontosabb, adatvédelmi szempontból biztonságosabb áttekintéséhez – még akkor is, ha kevesebb cookie áll rendelkezésre. A szolgáltatás az SHA256 nevű biztonságos egyirányú kivonatolási algoritmust használja az első féltől származó ügyféladatokra, például az e-mail címekre, mielőtt elküldené a Google-nak. A kivonatolt adatokat ezután egyeztetik a bejelentkezett Google-fiókokkal annak érdekében, hogy a kampánykonverziókat hirdetési eseményekhez, például kattintásokhoz vagy megtekintésekhez rendeljék.

Google Ads alkalmazás frissítés

 A Google Ads alkalmazásban látható személyre szabott hírcsatornában testreszabottabb információkat fogunk találni. A következő néhány hónapban új,  személyre szabott statisztikák és a kampánycélokhoz illeszkedő oktatási tartalmak lesznek fognak megjelenni az alkalmazásban. 

Example personalized feed in the Google Ads app

Szállásfoglalások megsegítése

A következő hetekben frissíteni fogják a szállodabővítményeket, hogy hatékonyabbá tegyék a keresési kampányokat, valamint kiterjesszék az elérést. Az úti célokhoz tartozó, szállodákat felsoroló találati oldalon magánszállások adatlapjait is meg fogják majd jeleníteni, és továbbfejlesztik a jutalékok (tartózkodásonként) típusú ajánlattételt, hogy alacsonyabb költség mellett több értékes ügyfelet szerezhessünk.

A fizikai üzletben történő értékesítések növelése

Az új helyi hirdetés (Local Ads)-formátumok és az ajánlattétel frissítései révén megnövelhetjük a fizikai látogatások forgalmát. Még az idei év során bevezetik a bolti látogatásokra való optimalizálás lehetőségét a cselekvésre ösztönző videókampányokhoz, valamint a bolti értékesítésekre való ösztönzés lehetőségét a helyi kampányokhoz. A helyi kampányok használatakor olyan új hirdetésformátumokhoz is hozzáférhetünk a Google Térképen, amelyekkel az üzlet helyét a közelben tartózkodó fogyasztók körében is népszerűsíthetik. A „Ma átvehető” lehetőség már rendelkezésre áll a helyi készlethirdetéseket használó kereskedők számára, a „Későbbi átvétel” funkció pedig mostantól bétaverzióként férhető hozzá, hogy segítsünk a fogyasztóknak átvenni a megvásárolt árukat a helyi vállalkozásoktól.

Offline Konverziók 

A megújult OCI-segéd eszköz használatával megvalósíthatjuk az offline konverziók importálását. Az OCI-segéd megkönnyíti és meggyorsítja az offline konverziók importálásának beállítását, így jóval hatékonyabban optimalizálhatjuk majd a kampányokat, és több komoly érdeklődőt találhatunk. Az eszköz automatizálja a projektkezelést, és minden lépésről részletes útmutatásokkal szolgál az érdekeltek számára. 

Eléréstervező újítások

 Hatékonyabban tervezhetjük és vásárolhatjuk meg a digitális videókkal megjelenített hirdetési kampányokat. A Televíziós kampányok az Eléréstervezőben funkció segítségével előrejelezhetjük, hogy a kampány milyen gyakorisággal és eléréssel fog futni a tévében, a YouTube-on és a Google-videópartnerek felületein. A Televíziós kampányok az Eléréstervezőben funkció egy, a médiaterv készítésének országában tevékenykedő médiamérési szolgáltató korábbi televíziós mérési adatait veszi alapul. Ez a videótervező eszköz az idei év folyamán több országban is teljes mértékben használható lesz. Néhány hónapon belül az eléréseken alapuló videókampányok is globálisan, minden hirdető számára rendelkezésre fognak állni. Segítségükkel hatékony elérést alakíthatunk majd ki úgy, hogy az átugorható, az át nem ugorható és a 6 másodperces rövid hirdetések legjobb kombinációját jeleníthetjük meg a YouTube-on és a Google-videópartnereknél.

Feedek az alkalmazást hirdető kampányoknál

Megjeleníthetjük az alkalmazáson belüli tartalmakat és termékeket a YouTube-on. Az alkalmazáskampányokon belüli feedek mostantól megjelenhetnek a YouTube-on, így már specifikusabb tartalmat jeleníthetünk meg az érdeklődő közönség számára az alkalmazásokban. Ha feedeket használunk, olyan új ügyfeleket találhatunk meg, akik érdeklődnek az alkalmazásban kínált tartalom iránt. Ez a módszer azért hatékony, mert részletesebb információt biztosít olyan dinamikus hirdetések létrehozásához, amelyek a feed adatokat használják fel a hirdetés szövegében.

Shopify Partnerség

A Google partnerséget jelentett be a Shopify-jal annak érdekében, hogy a kereskedők könnyebben felfedezhessék a Google szolgáltatásait, és ezáltal a lehető legjobb pillanatban találkozzanak a vásárlókkal. Ennek lehetővé tétele érdekében a Google zökkenőmentes integrációt indít a Google és a Shopify között, amely leegyszerűsíti a termékleltár elérhetővé tételét, valamint lehetővé teszi a Shop Pay for Shopify kereskedők számára fizetési lehetőségként a Google Surfaces szolgáltatásokat.

Akciós ajánlatok a találati listában

A Google szerint a “kedvezmény” keresések tavaly óta 50%-kal nőttek, mivel az emberek egyre inkább akciós ajánlatokat keresnek. A keresőben és a Vásárlás fülön megjelenő “ajánlatok találati oldal” megkönnyíti a márkák akcióinak közvetlen megtalálását. Például a “Fekete pénteki ajánlatok” felhozza majd a Tudáspanelt, amely az “Üzletek ajánlatai” fület tartalmazza. így egy Carousel elrendezéssel böngészhetünk a tévék, hangszórók, Otthon és kert, szépségápolás és még sok minden más jellegű termék között. A konkrét lekérdezések a “kereséshez kapcsolódó ajánlatok” -at is felszínre hozzák. Ezek a Google Shopping ajánlatok oldalak még ebben az évben elérhetőek lesznek. Az ajánlatok egyik aspektusa a kereskedői hűségprogramok, és a Google lehetővé teszi a vásárlók számára, hogy regisztráljanak, és közvetlenül a Keresés/Bevásárlás oldalon láthassák a különleges árakat és előnyöket:

Ha a fogyasztónak van hűségkártyája, azonnal összekapcsolhatja azt. Ha a fogyasztó nem rendelkezik ilyennel, akkor a “Fiók létrehozása” gombra kattintva könnyedén csatlakozhat  a mi hűségprogramunkhoz. 

Összegzés

Természetesen ez csak egy áttekintés mindarról, amit a Google a Marketing Livestream 2021-en elmondott. Egyértelmű, hogy a vállalkozások támogatása a globális világjárványból való kilábalás során, az adatvédelmi megfontolások és szabályozás, valamint az automatizálás a Google első számú céljai a jövőben. A fejlesztések folyamatosan elérhetővé válnak majd minden hirdető számára, így pedig hatékonyabban hirdethetünk majd a felületen, úgy, hogy közben a felhasználók érdekeit is szem előtt tarthatjuk majd. 

A konferencia előadási az alább linken megtekinthetők: 

https://adsonair.withgoogle.com/events/google-marketing-live-2021

TETSZETT A CIKK?

Szeretnéd havonta összesítve megkapni a legfontosabb szakmai cikkeket, híreket?

Feliratkozom a hírlevélre

Viktor közel 6 éve kezel Google Ads kampányokat, PPC szaktudásával több százmillió forint eredményes elköltését felügyelte. Széleskörű tapasztalattal rendelkezik a nagyobb ügyfelek terén is. Korábban a Bónusz Brigád komplex PPC kampányait menedzselte sikeresen. Szívesen tart belső illetve külső oktatásokat, célja, hogy minél több, gyakorlatban is használható értékes tudást adjon át a lehető leghatékonyabb módon.

Szólj hozzá!

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.

Kapcsolat

Vegye fel velünk
a kapcsolatot!

Kérdéseire legkésőbb 24 órán belül válaszolunk.
Kérjen ingyenes konzultációs időpontot!