Vissza a cikkekhez

Blog

Tartalomjegyzék

A Google lehetővé teszi a kiskereskedők számára a termékinformációk testreszabását a keresési eredmények között

Tartalomjegyzék

Klikkmánia
2020.08.26.

A kiskereskedők új módszerekkel  is ellenőrizhetik, hogy termékeik hogyan jelennek meg a Google keresési eredményeiben robotok metacímkéinek és HTML attribútumának felhasználásával.

A termékoldalak megjelölésének ezen új módszerei lehetővé teszik a kiskereskedők számára, hogy a keresési kódrészleteket testreszabják.

A kiskereskedők már használhatják a schema.org jelölést vagy a Google Merchant Center szolgáltatást annak meghatározására, hogy hogyan akarják megjeleníteni terméküket a keresési eredmények között. A Google azonban dönthet úgy, hogy más, az adott oldalon található tartalmat is megjelenít a találati listákon (amelyeket a feltérképezés során talál az oldalon). 

Íme néhány módszer, amellyel a kiskereskedők ellenőrzéseket vezetnek be annak érdekében, hogy korlátozzák a termékek és a termékadatok megjelenését a Google-on.

  • A kiskereskedők most használhatják a „nosnippet” robotok metacímkét a termékoldalakon. Ez megakadályozza, hogy minden részlet megjelenjen az oldalon a keresési eredmények között 

Példa: 

seo 1

A kiskereskedők a „maximum snippet : [szám]” robotok metacímkéjével karakterekben megadhatják a maximális kódrészletet.

Ha a strukturált adatok meghaladják a maximális kódrészlet hosszát, akkor az oldal eltávolításra kerül minden ingyenes találatból. 

Példa: 

seo2

-A kiskereskedők testreszabhatják a részükben megjelenő termékképet a „max-image-preview: [setting]” robotok metacímkéjével.

Példa: 

seo3

A „data-nosnippet” HTML attribútum-al a kereskedők  megadhatják a tartalom olyan részét, amelyet nem szabad belefoglalni a keresési részletekbe.

Ne feledjük, hogy ha ezt az attribútumot alkalmazzuk az árra, a rendelkezésre állásra, a besorolásokra vagy a termék képére vonatkozó információkkal, akkor az oldal eltávolítja az összes ingyenes listázási élményt! 

Példa: 

seo4

A cikk a SEJ angol nyelvű cikke alapján íródott.

Kapcsolódó szolgáltatások:
Címkék:

Tetszett a cikk?

Szeretnéd havonta összesítve megkapni a legfontosabb szakmai cikkeket, híreket?
Feliratkozom a hírlevélre

Kapcsolódó cikkek

Hírek

Megérkezett a Google AI Mode Magyarországra – új korszak a keresésben

A Google bejelentette, hogy 2025 októberétől az AI Mode már Magyarországon és magyar nyelven is elérhető. Fedezd fel, hogyan alakítja át a mesterséges intelligencia a keresési élményt!
Tovább a cikkhez
Tamás Solcz
Hírek

AI használata a cégedben: szabályok, felelősség és biztonság 2025-ben – hallgasd meg a KLIKKTALK podcast 8. epizódját

A mesterséges intelligencia ma már mindennapi eszköz a cégek működésében. De vajon milyen keretek között lehet és kell használni az AI-t? Milyen felelőssége van a vállalatnak, és hogyan lehet biztonságosan valamint jogszerűen integrálni a ChatGPT-t vagy más AI-alkalmazásokat a mindennapokban?
Tovább a cikkhez
Zoltán Keresztessy
Mutass többet