Vissza a cikkekhez

Blog

Tartalomjegyzék

Google kulcsszótervező: csak óvatosan a számokkal!

Tartalomjegyzék

Klikkmánia
2016.06.30.

A Google kulcsszótervező az egyik legkedveltebb eszköz mind a keresőoptimalizálók, mind az AdWords hirdetők körében. Segítségével nem csak új kulcsszóötleteket kaphatunk, ha kampányt tervezünk, de az általunk kiválasztott szavakhoz megtudhatjuk a várható keresési forgalmat és várható hirdetői verseny erősségét. Ebből most a várható forgalom becslés került veszélybe köszönhetően egy frissítésnek, melyről még nem tudni, hogy csak egy bugról van szó vagy végleges változtatásról.

A TheSemPost-on jelent meg először a hír, hogy egy hete több keresőkifejezés esetében a Google kulcsszótervező nem egyenként mutatja a keresési forgalmat, hanem összemosva ugyanazt a számot adja ki minden egyes kulcsszóra. Ezt akkor tapasztalhatjuk, ha olyan kulcsszavakról van szó, melyek azonos jelentéstartalommal bírnak a Google szerint. Az angol példa a SEO és a Search Engine Optimization volt, amire ugyanazt a számot adja a Kulcsszótervező. Sajnos találtunk magyar példát is erre, ráadásul két olyan kulcsszó esetében, ami maximum azonos szektorba tartozik, de közel sem azonosak: biztosítás (9900) és kötelező biztosítás (9900). Alább egy talán aktuálisabb példa, ahol a két keresőkifejezésnek nincsen azonos része, mint az iménti példában, viszont a jelentéstartalma tényleg megegyezik.

Google kulcsszótervező

Jól látható, hogy az eb-re és az európa bajnokság keresőszavakra is ugyanazt a becslést kapjuk, ami jelen példánál maradva valószínűleg senkinek sem okoz különösebb problémát, de ha versengő szavakról beszélünk, amikre hirdetünk vagy optimalizálunk már annál inkább. Ennek kiküszöbölésére javaslat, hogy használjuk a részletes kulcsszótervezőt, amelynél megadhatunk licitajánlatot és napi költéslimitet is:

Google kulcsszótervező részletes

Mielőtt még valaki pálcát törne felettünk, hogy hibás a logikánk, mivel a sima kulcsszótervező legjobb esetben is csak a legutóbbi hónapot veheti alapul, ez így van és tudjuk. Jelen cikkünkben nem a két tervezőben a volumen különbözőségére kívántuk felhívni a figyelmet.

Kapcsolódó szolgáltatások:

Tetszett a cikk?

Szeretnéd havonta összesítve megkapni a legfontosabb szakmai cikkeket, híreket?
Feliratkozom a hírlevélre

Kapcsolódó cikkek

Illusztráció egy táblagépre kattintó kézről, vásárlási ikonokkal, érmékkel és pénzzel a háttérben, amely a 2020-as PPC kampányokat ábrázolja. A bal oldalon megjelenik a "pay per click" szöveg. Narancssárga háttér.

Nyakunkon az új Meta algoritmus frissítés: mit jelent az Andromeda a hirdetésoptimalizálásban?

A Meta új Andromeda algoritmusa teljesen átalakítja a hirdetéseidet. Vizsgáljuk meg, miről is van szó és mit jelent mindez a hirdetésoptimalizálásban!
Tovább a cikkhez
Dorottya Somogyi
e-kereskedelem

LLM-ajánlások konverziója vs. Google: e-kereskedelmi tanulmány

A ChatGPT és más AI-asszisztensek már valódi forgalmat hoznak az e-kereskedelembe. De vajon mennyire térül meg ez a forgalom a Google-höz vagy az e-mail csatornákhoz képest?
Tovább a cikkhez
Levente Asztalos
Mutass többet