Vissza a cikkekhez

Blog

Tartalomjegyzék

Illusztráció egy számítógép-monitorról, amely különféle online médiaelemeket, például dokumentumokat, felfelé mutató hüvelykujjat, csevegési buborékokat és piros szívet jelenít meg, amely a különféle internetes hírtartalmakat és kommunikációt szimbolizálja kék alapon – tökéletes a SEO stratégiák változásainak kiemelésére.

Google közönségbővítés vs. optimalizált célzás: mi a különbség?

Tartalomjegyzék

Klikkmánia
2021.06.22.

Hamarosan néhány közönségbővítést használó kampányt átállítanak az optimalizált célzásra. Most elmondjuk, mit jelent ez a hirdetők számára.

A hirdetők kérdéseket tettek fel a Google “közönségbővítés” és az “optimalizált célzás” közötti különbséggel kapcsolatban, miután a Google Ads néhány hirdetőjének küldött e-mailben bejelentették, hogy a közönségbővítést használó Video Action és Discovery kampányok hamarosan átkerülnek az optimalizált célzásra.

Ennek a bejegyzésnek a célja, hogy segítsen tisztázni a kettő közötti különbséget.

Mielőtt belemerülnénk, íme egy kis háttérinformáció azok számára, akik nem kapták meg a bejelentést.

A Google eredeti bejelentése 

“A közönségbővítést használó Video Action és Discovery kampányokat átállítjuk az optimalizált célzásra. Az optimalizált célzás egy új funkció, amely a célzásban a közönségszegmenseken túlmutatóan keres olyan ügyfeleket, akiket esetleg kihagyott a célzásból , és javítja a kampány teljesítményét. A közönségbővítéshez hasonlóan az optimalizált célzás is a közönségszegmensek segítségével tájékoztatja rendszerünket a konverziók azonosításáról, és olyan további ügyfélcsoportokat talál, akik valószínűleg konvertálnak és elérik a kampánycélt. Emellett az optimalizált célzáshoz mostantól demográfiai szegmensek is hozzáadhatók, hogy még több konverziót találjunk.”

Mi változik pontosan?

Lényegében az elsődleges különbség a Google Audience Expansion és az Optimized Targeting között az, hogy az előbbi csak a célközönségeket igyekszik kibővíteni egy adott kampányban, míg az utóbbi nem szorítkozik csak a konkrét célközönségekre, hanem a célzás bármely területén – például a demográfiában – rugalmasabban tud bővíteni, hogy minél több kívánt akciót hajtson végre.

Például, ha a 25-35 éveseket céloztunk meg, de vannak 36-45 évesek, akik hasonló jeleket mutatnak arra, hogy valószínűleg megteszik a kívánt lépéseket, őket is be lehet vonni a célzásba. 

A kampány prioritást ad a célzásomnak?

Az optimalizált célzási algoritmusok célja, hogy növeljék a konverziók számát ugyanazzal a költségvetéssel, és előnyben részesítik azokat, akikről úgy gondolják, hogy a legnagyobb valószínűséggel végrehajtják a kívánt műveletet, így adott esetben változtat az eredeti célzáson. 

Az átmeneti időszak

A közönségbővítésről az optimalizált célzásra való átállás automatikusan történik, ami azt jelenti, hogy a hirdetők nem tudnak lemondani a változtatásról.

Csak a közönségbővítést alkalmazó Video Action és Discovery kampányok jogosultak erre a változásra. Ez az átállás június vége előtt fog megtörténni.

Kapcsolódó szolgáltatások:

Tetszett a cikk?

Szeretnéd havonta összesítve megkapni a legfontosabb szakmai cikkeket, híreket?
Feliratkozom a hírlevélre

Kapcsolódó cikkek

Hírek

Mit jelent a Generative Engine Optimization (GEO) a márkád jövője szempontjából? Kiderül új KLIKKTALK adásunkból! – 5. epizód

A keresők világa forradalmi átalakuláson megy keresztül – és aki nem készül fel időben, az lemaradhat a legnagyobb lehetőségekről! Legújabb KlikkTalk adásunkban Varga Balázst, a Profession.hu marketingigazgatóját hívtuk vendégül, aki elsőként kezdett itthon érdemben foglalkozni a GEO-val, vagyis a Generative Engine Optimization-nel.
Tovább a cikkhez
Klikkmánia
Hajókerék illusztrációja középen céltáblával, stratégiai elemekkel körülvéve: vágólap célokkal, sakkfigura, folyamatábra szimbólumok, céldiagram és irodai tárgyak. A "stratégia" szó jobbra megjelenik egy ingyenes online email küldő eszköz mellett. kék háttér.

Google Marketing Live 2025

Idén a Google Marketing Live nemcsak egy esemény volt, hanem egy valódi élmény: pezsgő hangulat, inspiráló beszélgetések és rengeteg „wow-pillanat” a szakma legjobbjaitól. 
Tovább a cikkhez
Tamás Solcz
Mutass többet