Vissza a cikkekhez

Blog

Tartalomjegyzék

A Google korlátozza a keresési kifejezések jelentését az adatvédelemre hivatkozva

Tartalomjegyzék

Klikkmánia
2020.09.11.

Még kérdéses, hogy ez pontosan mekkora korlátozást jelent, ugyanakkor a hirdetők jelentős adatokat veszítenek mindenképpen.

A Google folyamatosan figyelmezteti a hirdetőket, hogy hamarosan leállítja a hirdetéseket kiváltó keresési megjelenések jelentését akkor, hogy ha nincsenek “jelentős adatok”.

Ahogyan a Google írja: “Jelenleg frissítjük a keresési kifejezések jelentését, hogy csak olyan kifejezések jelenjenek meg amelyekre jelentősebb keresés volt, ezért előfordulhat, hogy kevesebb adat lesz a jövőben.”

“ Az adatvédelmi normák fenntartása és a felhasználó adatok védelmének megerősítése érdekében változtatásokat hajtunk végre a Keresési kifejezések jelentésükben, hogy csak olyan kifejezéseket vegyünk fel, amelyek a felhasználók jelentős része keresett. Továbbra is új és hatékony módszereken dolgozunk annak érdekében, hogy a hirdetőket segítsük.”

google-adat-lekerdezes

Mit is jelent a “jelentős”?

Ennek a változásnak a hirdetők kampányaira és költségkeretére gyakorolt hatása nagyban függ attól, hogy a Google hogyan határozza meg a “jelentős” kifejezést.

Miért érdekel?

A cél ezzel az, hogy megakadályozzák, hogy a hirdetők minimális lekérdezési adatokat használhassanak fel a felhasználók azonosítására, vagy hozzáférhessenek a felhasználók által a keresési lekérdezésben felvehető személyazonosításra.

A Google emiatt már korlátozza a Search Console lekérdezését is. A különbség itt az, hogy a hirdetők fizetnek ezekért az adatokért.

Negatív lekérdezéskezelés 

A közeli változatok folyamatos bővülésével  a hirdetők sokkal kevésbé kontrolálhatják a hirdetéseiket kivltó lekérdezést. A hirdetőknek át kell térnie a pozitív kulcsszó kezelésre.

Hozzáférés a jelentéseken keresztül?

Krik Williams a Zatótól arra volt kíváncsi, hogy a hirdetők továbbra is képesek lesznek-e megszerezni ezeket az adatokat a letölthető Keresési kifejezések jelentésből. A válasz “nem” és a Google többé nem teszi lehetővé ezeket az adatokat.

Kapcsolódó szolgáltatások:

Tetszett a cikk?

Szeretnéd havonta összesítve megkapni a legfontosabb szakmai cikkeket, híreket?
Feliratkozom a hírlevélre

Kapcsolódó cikkek

Social marketing

SEO meets Social: Az Instagram posztok mostantól megjelennek a Google találatok között

A Google mostantól indexeli az Instagram üzleti és creator profiljainak posztjait beleértve a Reels-eket is. Ez nemcsak technikai újítás, hanem stratégiai mérföldkő a SEO és a közösségi média világában.
Tovább a cikkhez
Zoltán Keresztessy
Illusztráció egy táblagépre kattintó kézről, vásárlási ikonokkal, érmékkel és pénzzel a háttérben, amely a 2020-as PPC kampányokat ábrázolja. A bal oldalon megjelenik a "pay per click" szöveg. Narancssárga háttér.

AI Max for Search, az első tapasztalatok és tippek a bevezetéshez

A Google Ads kampányok alapjai és működése most már véglegesen átalakultak. A Google az új, AI Max for Search kampányai nemcsak a hirdetések elérését szélesíti, hanem alapjaiban változtatja meg a keresési hirdetések működését is.
Tovább a cikkhez
Tamás Solcz
Mutass többet