Még kérdéses, hogy ez pontosan mekkora korlátozást jelent, ugyanakkor a hirdetők jelentős adatokat veszítenek mindenképpen.
A Google folyamatosan figyelmezteti a hirdetőket, hogy hamarosan leállítja a hirdetéseket kiváltó keresési megjelenések jelentését akkor, hogy ha nincsenek “jelentős adatok”.
Ahogyan a Google írja: “Jelenleg frissítjük a keresési kifejezések jelentését, hogy csak olyan kifejezések jelenjenek meg amelyekre jelentősebb keresés volt, ezért előfordulhat, hogy kevesebb adat lesz a jövőben.”
“ Az adatvédelmi normák fenntartása és a felhasználó adatok védelmének megerősítése érdekében változtatásokat hajtunk végre a Keresési kifejezések jelentésükben, hogy csak olyan kifejezéseket vegyünk fel, amelyek a felhasználók jelentős része keresett. Továbbra is új és hatékony módszereken dolgozunk annak érdekében, hogy a hirdetőket segítsük.”
Mit is jelent a “jelentős”?
Ennek a változásnak a hirdetők kampányaira és költségkeretére gyakorolt hatása nagyban függ attól, hogy a Google hogyan határozza meg a “jelentős” kifejezést.
Miért érdekel?
A cél ezzel az, hogy megakadályozzák, hogy a hirdetők minimális lekérdezési adatokat használhassanak fel a felhasználók azonosítására, vagy hozzáférhessenek a felhasználók által a keresési lekérdezésben felvehető személyazonosításra.
A Google emiatt már korlátozza a Search Console lekérdezését is. A különbség itt az, hogy a hirdetők fizetnek ezekért az adatokért.
Negatív lekérdezéskezelés
A közeli változatok folyamatos bővülésével a hirdetők sokkal kevésbé kontrolálhatják a hirdetéseiket kivltó lekérdezést. A hirdetőknek át kell térnie a pozitív kulcsszó kezelésre.
Hozzáférés a jelentéseken keresztül?
Krik Williams a Zatótól arra volt kíváncsi, hogy a hirdetők továbbra is képesek lesznek-e megszerezni ezeket az adatokat a letölthető Keresési kifejezések jelentésből. A válasz “nem” és a Google többé nem teszi lehetővé ezeket az adatokat.