Vissza a cikkekhez

Blog

Tartalomjegyzék

A Google korlátozza a keresési kifejezések jelentését az adatvédelemre hivatkozva

Tartalomjegyzék

Klikkmánia
2020.09.11.

Még kérdéses, hogy ez pontosan mekkora korlátozást jelent, ugyanakkor a hirdetők jelentős adatokat veszítenek mindenképpen.

A Google folyamatosan figyelmezteti a hirdetőket, hogy hamarosan leállítja a hirdetéseket kiváltó keresési megjelenések jelentését akkor, hogy ha nincsenek “jelentős adatok”.

Ahogyan a Google írja: “Jelenleg frissítjük a keresési kifejezések jelentését, hogy csak olyan kifejezések jelenjenek meg amelyekre jelentősebb keresés volt, ezért előfordulhat, hogy kevesebb adat lesz a jövőben.”

“ Az adatvédelmi normák fenntartása és a felhasználó adatok védelmének megerősítése érdekében változtatásokat hajtunk végre a Keresési kifejezések jelentésükben, hogy csak olyan kifejezéseket vegyünk fel, amelyek a felhasználók jelentős része keresett. Továbbra is új és hatékony módszereken dolgozunk annak érdekében, hogy a hirdetőket segítsük.”

google-adat-lekerdezes

Mit is jelent a “jelentős”?

Ennek a változásnak a hirdetők kampányaira és költségkeretére gyakorolt hatása nagyban függ attól, hogy a Google hogyan határozza meg a “jelentős” kifejezést.

Miért érdekel?

A cél ezzel az, hogy megakadályozzák, hogy a hirdetők minimális lekérdezési adatokat használhassanak fel a felhasználók azonosítására, vagy hozzáférhessenek a felhasználók által a keresési lekérdezésben felvehető személyazonosításra.

A Google emiatt már korlátozza a Search Console lekérdezését is. A különbség itt az, hogy a hirdetők fizetnek ezekért az adatokért.

Negatív lekérdezéskezelés 

A közeli változatok folyamatos bővülésével  a hirdetők sokkal kevésbé kontrolálhatják a hirdetéseiket kivltó lekérdezést. A hirdetőknek át kell térnie a pozitív kulcsszó kezelésre.

Hozzáférés a jelentéseken keresztül?

Krik Williams a Zatótól arra volt kíváncsi, hogy a hirdetők továbbra is képesek lesznek-e megszerezni ezeket az adatokat a letölthető Keresési kifejezések jelentésből. A válasz “nem” és a Google többé nem teszi lehetővé ezeket az adatokat.

Kapcsolódó szolgáltatások:

Tetszett a cikk?

Szeretnéd havonta összesítve megkapni a legfontosabb szakmai cikkeket, híreket?
Feliratkozom a hírlevélre

Kapcsolódó cikkek

SEO

Mi az a Google AI Overviews, és mit kell tenni ahhoz, hogy a weboldalad is bekerüljön az összefoglalóba?

Mi az a Google AI Overviews, és mit kell tenni ahhoz, hogy a weboldalad is bekerüljön az összefoglalóba? Segítünk!
Tovább a cikkhez
Levente Asztalos
Hírek

Mit jelent a Generative Engine Optimization (GEO) a márkád jövője szempontjából? Kiderül új KLIKKTALK adásunkból! – 5. epizód

A keresők világa forradalmi átalakuláson megy keresztül – és aki nem készül fel időben, az lemaradhat a legnagyobb lehetőségekről! Legújabb KlikkTalk adásunkban Varga Balázst, a Profession.hu marketingigazgatóját hívtuk vendégül, aki elsőként kezdett itthon érdemben foglalkozni a GEO-val, vagyis a Generative Engine Optimization-nel.
Tovább a cikkhez
Klikkmánia
Mutass többet