A karantén időszaka alatt az onine eszközök kulcsszerepet kaptak a kapcsolattartásban, a távmunkában és az online vásárlásban. Emiatt ezek a technológiát vagy 5 évet ugrottak előre 8 hét alatt, a világ internethasználata pedig 60%-kal nőtt. A vásárlói viselkedés változása rávezeti a vállalkozásokat a kommunikációjuk átalakítására, miközben az üzleti modelljük a feje tetejére állt.
Ezen nagy léptékű változások miatt a digitális eszközök létfontosságúak lesznek a gazdaság helyreállásának felgyorsításában. A Google nyár elején kitűzte céljának, hogy 10 millió embernek és vállalkozásnak segítsen Európában, a Közel-Keleten és Afrikában munkát találni, digitalizálni és növekedni a következő 18 hónapban. A kereskedéseknek, amelyek csak az EU-ban több, mint 9 százalékát teszik ki a munkahelyeknek, központi szerepük lesz a gazdaság talpra állásában.
Ezért a Google bemutatta a ,,Kereskedelem Felgyorsítása’’ (,,Accelerating Retail’’) programját, amelynek keretében a következő hónapokban új termékeket, eszközöket, ingyenes oktatásokat és más forrásokat mutatnak be Európában, a Közel-Keleten és Afrikában. A céljuk, hogy ezzel segítséget nyújtsanak ezekben a régiókban mindenféle méretű kereskedéseknek a vásárlási hullám tetőzésére való felkészülésben.
A fogyasztói igények megváltoztak, a kereskedőknek pedig reagálni kell
A világ megváltozásával együtt az online vásárlás is óriásit ugrott előre és a vásárlók döntéshozási folyamata bonyolultabbá vált. A Google ,,Döntés Dekódolása’’ című tanulmánya azonosította az úgynevezett ,,zavaros középutat’’, amely a fogyasztók termékekről való tájékozódásának megkezdése és a vásárlás végrehajtása közötti űrt jelenti, ahol óriási mennyiségű választási lehetőség valamint online és offline információ között kell navigálniuk.
A zavaros középút még zavarosabbá vált a járvány során az igényeink megváltozásával, valamint amiatt, hogy az egyes termékek elérhetősége kiszámíthatatlanná vált. A vásárlók nyitottabbá váltak új márkákra és boltokra, viszont minden eddiginél több segítségre lett szükségük, hogy megtalálják a megfelelő terméket a megfelelő áron, időben és helyen. Ez a váltás nagy lehetőséget jelent a kis- és nagykereskedéseknek egyaránt.
A Google most kész segíteni a kereskedőknek abban, hogy hatékonyan válaszoljanak az új igényekre, gyorsabban megértsék a fogyasztói oldalon történt változásokat, és hamarabb is cselekedjenek azok szerint, ezzel eredményesen építve a márkájukat online és offline is.
Talpra állás és növekedés a digitalizálás által
Az online kereskedelmi igények exponenciálisan növekednek és a vállalkozásoknak kiváló vásárlói élményt kell biztosítaniuk ahhoz, hogy versenyképesek maradjanak és építhessék a márkájuk hírnevét. Ezért élesítik a Grow My Store egy új verzióját több országban is, köztük Németországban, Franciaországban, Hollandiában és Törökországban. A Grow My Store segíti a helyi vállalkozásokat a digitális kereskedelem fejlesztésében, a forgalom növelésében és a vásárlói élmény optimalizálásában. Bármelyik vállalkozás megadhatja a saját weboldalának URL-jét ennek az eszköznek, hogy egyedi jelentéseket, az iparágára szabott visszajelzéseket, a digitális forgalom trendjeivel kapcsolatos információkat és hasznos tanácsokat kapjon a fejlődés érdekében.
A Google fejleszteni fogja az intelligens Shopping kampányait is, hogy azok egyszerűbben kezelhetőkké váljanak, és így a kereskedők könnyebben érjék el a potenciális ügyfeleiket.
Eközben a Google Keresőben elhelyeztek egy új, interaktív eszközt, amellyel a gyorsan fejlődő üzlettípusok számára nyújtanak információt, például az őket érintő keresésekről.
Mi a következő lépés az online vásárlásban?
Ahogy egyre többet költenek a vállalkozások online marketingre, ezek a cégek sikere azon fog múlni, hogy mennyire tudnak jól integrált online/offline vásárlói élményt nyújtani. A Google által az Euromonitorral együttműködve elvégzett új kutatás azt az eredményt mutatja, hogy a következő öt évben a legtöbb vásárlást még mindig offline boltokban fogják megvalósítani – de azok a cégek tudják majd a legnagyobb növekedést elérni, amelyeknek sikerül összehangolni az online és offline kínálatukat, még akkor is, ha végül egy üzlethelyiségben, offline veszik meg a termékeiket. Mivel a vevők online és offline egyaránt vásárolnak, a több csatornán értékesítő kereskedők és az online boltok 86 százalékos növekedést érhetnek el az eladások tekintetében 2024-re. A kereskedelem jövője nem a fizikai vagy online jelenlétről szól, hanem az integrált vásárlói élményről.
Talán több lesz a változás és a bizonytalanság, de a kereskedelem kulcsfontosságú minden régió széleskörű gazdasági helyreállásához. A digitális lehetőségek kiaknázásával a kereskedelmi cégek képesek lesznek helytállni és növekedni.
A kereskedőknek érdemes szeptember hónap során a Google ,,Accelerating Retail’’ témában közölt híreit követni, hiszen ez nagy segítséget nyújthat számukra a digitális világ következő lépéseire való felkészülésben.
Az IOS 14 csapást mér az Audience Networkre
IDFA – Apple Privacy Változtatások:
Az Apple az IDFA-t használja a felhasználói tevékenység követéséhez, lényegében tehát ez az Apple sütije. A hirdetéskezelők tehát az ezek alapján beérkező adatokra építenek. Az IDFA eddig egy alapbeállítás volt azonban mostantól ez hozzájárulás alapú lesz. Tehát innentől kezdve nem fogja alapból megosztani az adatokat a felhasználói viselkedésről az Apple.
Mit jelent ez a Facebook hirdetésekre nézve?
Az egyik elhelyezési opció a hirdetéskezelőben a Facebook Audience Network, ami főleg az appokon belüli elhelyezéseket jelenti. Azok számára tehát, akik az appon megjelenő hirdetésekre fókuszálnak, számolniuk kell, hogy kiesik egy fontos, placement alapú célzás.
Mit reagál a Facebook?
Azt javasolják, hogy a hirdetők hozzanak létre külön hirdetési fiókot az App telepeítésre fókuszáló kampányoknak, külön célozva az IOS 14 felhasználóit. Így megmarad a korábbi fiók, amely az Andorid és korábbi IOS usereket céloz.