Amikor az Egyesült Államokban valaki keres valamit, biztosan a Google felületét keresi fel először. Ez valószínűleg más országokban is hasonlóan működik, ezért új fajta megoldást hozott létre a keresőóriás, ahova már a Képtalálatokat is bevonja.
A kutatás rámutatott arra is, hogy a keresést végzőket magas arányban befolyásolja a vásárláskor a a szöveg mellett a kép is, és gyakran megnézik a Google Képek fülét is. Ezt felismerve döntött úgy a Google, hogy ezen a felületén is lehetőséget biztosít a kereskedelmi ajánlat kommunikálására, és kiterjeszti ide is Shopping hirdetéseit.
Egyelőre (ahogyan az általában lenni szokott) csak egy szűk kiválasztott réteg használhatja ezt a formátumot és találkozhat vele (az indulás óta hirdetők ezrei használják 17 országban).
Ahogyan a példán is látható, ezt nagyjából úgy kell elképzelni, hogy a látogató otthoni irodára keres ötleteket, majd a Google Képtalálatok között böngészve árcimkékkel jelzett ajánlatokra is bukkanhat. Egészen hasonlóan néz ki, mint az Instagram esetében.
Te mit gondolsz erről az újdonságról? Szerinted is hasznos lehet?
A hír a Google blogján jelent meg.