Vissza a cikkekhez

Blog

Tartalomjegyzék

Google ‘Interesting finds’ SERP találati elem és annak mérése

Tartalomjegyzék

Klikkmánia
2020.03.18.

Az ‘Interesting finds’ egy olyan, csak mobilos találati listán megjelenő blokk, ami kinézetét tekintve eltér a sima blue linkektől (hasonlóan a rich snippet-ekhez). Max 20 találati elemet tud felvonultatni, de általánosságban 3 találat jelenik meg benne (a többit átkattintva lehet elérni). 

A legjobb benne az, hogy – ellentétben a januári változtatásokkal – előfordulhat, hogy ebben a listában is, és a “sima” találati listán is megjelenik egy-egy találatunk, tehát duplikálva jelenhetünk meg az oldalon. Azonban pont ennek elkerülése érdekében nagy a valószínűsége, hogy ezen változtatni fog a Google.

(Megj.: a januári változtatások lényege, hogy most már egy találati elem nem jelenhet meg kétszer a listán: ha megjelenik egy featured snippet-ben, akkor nem fog a blue linkek között még egyszer megjelenni, mint január előtt)

google-katica

Elhelyezkedését tekintve bárhol lehet az első oldalon – akár még az első helyen is. Elég nagy organikus forgalmat tud irányítani az oldalra, főleg azért, mert ebben a listában egy cégnek akár több találata is szerepelhet. Csak sajnos nem lehet semmivel sem mérni…

Ez azt jelenti, hogy a GSC adataiban nincs külön halmazba sorolva, hanem az összesített adatok között szerepel ez a forgalom is, így az elemzése is akadályoztatva van. Arról nem is beszélve, hogy mivel csupán 3 találatot jelenít meg a találati listán, ezért a GSC-ben csak ez a három találat kap impression-t, a többi, egyébként a listában szereplő találati elem nem. Tehát impression-t csak akkor “kap” egy találati elem, ha az vizuálisan látható is a találati listán.

A másik probléma vele az adatok értelmezése: nem tiszta, hogy rangsort tekintve hogyan teljesítenek. Ugyanis amennyiben ez a blokk a harmadik helyen helyezkedik el, és szerepel egy találatunk a blokkban és a 6. helyen is, akkor a találatunkat a Google a 3. pozícióba rangsorolja az adott URL-t az adott kulcsszóra.

Mindezek ellenére is ez egy szuper lehetőség, érdemes élni vele.

Kapcsolódó szolgáltatások:
Címkék:

Tetszett a cikk?

Szeretnéd havonta összesítve megkapni a legfontosabb szakmai cikkeket, híreket?
Feliratkozom a hírlevélre

Kapcsolódó cikkek

Hírek

Mit jelent a Generative Engine Optimization (GEO) a márkád jövője szempontjából? Kiderül új KLIKKTALK adásunkból! – 5. epizód

A keresők világa forradalmi átalakuláson megy keresztül – és aki nem készül fel időben, az lemaradhat a legnagyobb lehetőségekről! Legújabb KlikkTalk adásunkban Varga Balázst, a Profession.hu marketingigazgatóját hívtuk vendégül, aki elsőként kezdett itthon érdemben foglalkozni a GEO-val, vagyis a Generative Engine Optimization-nel.
Tovább a cikkhez
Klikkmánia
Hajókerék illusztrációja középen céltáblával, stratégiai elemekkel körülvéve: vágólap célokkal, sakkfigura, folyamatábra szimbólumok, céldiagram és irodai tárgyak. A "stratégia" szó jobbra megjelenik egy ingyenes online email küldő eszköz mellett. kék háttér.

Google Marketing Live 2025

Idén a Google Marketing Live nemcsak egy esemény volt, hanem egy valódi élmény: pezsgő hangulat, inspiráló beszélgetések és rengeteg „wow-pillanat” a szakma legjobbjaitól. 
Tovább a cikkhez
Tamás Solcz
Mutass többet