Vissza a cikkekhez

Blog

Tartalomjegyzék

A Google felhasználja a BERT algoritmust a fact check adatbázishoz

Tartalomjegyzék

Klikkmánia
2020.09.16.

A napokban kelt szárnyra a hír, hogy a Google felhasználja a BERT algoritmust ahhoz, hogy a híreket/sztorikat összekapcsolja a fact check adatbázissal

De ez csak a jéghegy csúcsa. Igazából arra törekszik több fronton is, hogy az amerikai választások közeledtével minél inkább igaz, és tényekkel alátámasztott hírek jussanak el a felhasználókhoz. Emellett 1-2 apró változtatással neutrális kíván maradni, nehogy megbélyegezzék: közvetetten manipulálta a választásokat.

google-hamis-hir

Ennek érdekében a következő területeken változtatott a keresésen:

  • A választások közeledtével a keresőben található ajánlott kiegészítést (auto-complete: amikor elkezdünk valamit beírni a keresőbe, és automatikusan befejezi a kifejezést – ergo opciókat ajánl fel, hogy mire akarunk rákeresni) vissza fogja venni: több esetben inkább semmit sem fog ajánlani, minthogy valami pontatlan dolgot ajánljon. Ezt azért csinálja, hogy nehogy egy adott jelölt melletti, vagy elleni keresési kifejezéseket javasoljon. Ugyanez vonatkozik az olyan jellegű kifejezésekre/témákra, amelyek a választáson való részvételhez kapcsolódnak.
  • A Google felhasználja a BERT algoritmust (ez a nyelvi AI algoritmusa) ahhoz, hogy a Google News full coverage-ben megjelenő találatokat összekösse egy fact check adatbázissal, így biztosítva azt, hogy ami megjelenik ott, az nem fake news.
  • Mostantól a Google algoritmusa képes lesz arra, hogy a Breaking news jellegű híreket perceken belül felismerje. Ez eddig 40 percébe tellett neki.
  • Az ún. ‘Fact check label’-t idén már 4 milliárdszor alkalmazták. Ez több, int 2019-ben összesen.
  • Mivel a knowledge graph-okat többnyire a Wikipédia adatai alapján rakja össze az algoritmus, ezért plusz technikai segítséget nyújtanak a Wikipédiának, hogy az esetleges vandalizmusokat, trollkodásokat minél előbb korrigálják. Ezeknek a 99%-át képes már kiszűrni.
Kapcsolódó szolgáltatások:
Címkék:

Tetszett a cikk?

Szeretnéd havonta összesítve megkapni a legfontosabb szakmai cikkeket, híreket?
Feliratkozom a hírlevélre

Kapcsolódó cikkek

Social marketing

SEO meets Social: Az Instagram posztok mostantól megjelennek a Google találatok között

A Google mostantól indexeli az Instagram üzleti és creator profiljainak posztjait beleértve a Reels-eket is. Ez nemcsak technikai újítás, hanem stratégiai mérföldkő a SEO és a közösségi média világában.
Tovább a cikkhez
Zoltán Keresztessy
Illusztráció egy táblagépre kattintó kézről, vásárlási ikonokkal, érmékkel és pénzzel a háttérben, amely a 2020-as PPC kampányokat ábrázolja. A bal oldalon megjelenik a "pay per click" szöveg. Narancssárga háttér.

AI Max for Search, az első tapasztalatok és tippek a bevezetéshez

A Google Ads kampányok alapjai és működése most már véglegesen átalakultak. A Google az új, AI Max for Search kampányai nemcsak a hirdetések elérését szélesíti, hanem alapjaiban változtatja meg a keresési hirdetések működését is.
Tovább a cikkhez
Tamás Solcz
Mutass többet