Vissza a cikkekhez

Blog

Tartalomjegyzék

Egyéves a felejtés joga

Tartalomjegyzék

Klikkmánia
2015.05.20.

Már egy éve, hogy az Európai Bizottság (EB) elrendelte a felejtés jogát, miszerint a keresőmotorok üzemeltetői kötelezhetők a keresési eredményekben megjelenő sértő, vagy hibás adatok, illetve személyes információk eltávolítására. A Wall Street Journal (WSJ) nemrég bepillantást nyerhetett a Google folyamatába.

Az EB minimális iránymutatást adott a törlési feladat részleteit illetően, azon kívül, hogy minden olyan információ eltávolítandó, amely helytelen, irreleváns, túlzó, vagy elavult. Azonban így nagyrészt a Google-re hárult a felelősség, hogy eldöntse, hol is húzza meg a határvonalat.

A keresősóriás erre kijelölt csapata minden szerdán összeül, végigböngészi a törlési kérelmeket, és eseti alapon dönt, hogy mit távolít el, és mit tart meg.

A WSJ információi szerint május 19-ig nagyjából 250 000 kérelem érkezett be a Google-höz, ami kb 920 000 linknek feleltethető meg. A cég már a kérelmek 35%-nak eleget tett, 50%-át pedig elutasította. A fennmaradó 15% még vár az ítéletre.

Az eltávolítási kérelmekben érintett linkek alakulását a WSJ alábbi ábráján is láthatjuk:

Google, felejtés joga - eltávolított linkek

Kapcsolódó szolgáltatások:

Tetszett a cikk?

Szeretnéd havonta összesítve megkapni a legfontosabb szakmai cikkeket, híreket?
Feliratkozom a hírlevélre

Kapcsolódó cikkek

Illusztráció egy táblagépre kattintó kézről, vásárlási ikonokkal, érmékkel és pénzzel a háttérben, amely a 2020-as PPC kampányokat ábrázolja. A bal oldalon megjelenik a "pay per click" szöveg. Narancssárga háttér.

Nyakunkon az új Meta algoritmus frissítés: mit jelent az Andromeda a hirdetésoptimalizálásban?

A Meta új Andromeda algoritmusa teljesen átalakítja a hirdetéseidet. Vizsgáljuk meg, miről is van szó és mit jelent mindez a hirdetésoptimalizálásban!
Tovább a cikkhez
Dorottya Somogyi
e-kereskedelem

LLM-ajánlások konverziója vs. Google: e-kereskedelmi tanulmány

A ChatGPT és más AI-asszisztensek már valódi forgalmat hoznak az e-kereskedelembe. De vajon mennyire térül meg ez a forgalom a Google-höz vagy az e-mail csatornákhoz képest?
Tovább a cikkhez
Levente Asztalos
Mutass többet