Vissza a cikkekhez

Blog

Tartalomjegyzék

Illusztráció egy számítógép-monitorról, amely különféle online médiaelemeket, például dokumentumokat, felfelé mutató hüvelykujjat, csevegési buborékokat és piros szívet jelenít meg, amely a különféle internetes hírtartalmakat és kommunikációt szimbolizálja kék alapon – tökéletes a SEO stratégiák változásainak kiemelésére.

Google: Egy weboldal layoutjának megváltoztatása hatással lehet a rankingjére

Tartalomjegyzék

Klikkmánia
2020.10.07.

A Google részéről John Mueller mesélt arról, hogy a layout megváltoztatása akkor is hatással lehet a pozíciónkra a találati listában, ha az URL-ek és a tartalom a régi marad.

Mueller kiemelte, hogy az onsite SEO egy olyan terület, amin rengetegen keményen dolgoznak, ezért nyilván az ilyen téren hozott változtatások hatással vannak a rankingre.

Ahogy a title taggel, vagy a belső linkeltséggel kapcsolatos módosítások, úgy a dizájnnal kapcsolatos változtatások is dobhatnak az oldalunkon, de ugyanezek visszább is vethetik a minőséget, a helyezést.

Épp ezért rendkívül fontos, hogy alaposan tervezzük meg az új dizájnunkat, hogy SEO-szempontból is minden megfelelő legyen.

Egy kis kiegészítés.: egy új dizájn esetén rengeteg olyan faktor változhat, amik kiemelt figyelmet követelnek, elég a webhelysebességre gondolni – új layout esetén talán más méretű, felbontású képeket használunk más mennyiségben, ami a betöltési időre is hatással lehet. Ugyanígy a Google mindig figyeli, hogy a mobilon történő megjelenéskor minden rendben megy-e (a látogatók fele ma már mobilról érkezik egy weboldalra). Ezt támasztja alá az is, hogy a Search Console jelzi, ha mobilnézetben túl kicsi a szöveg az oldalunkon, vagy ha az egyik szövegdoboz “ráfolyik” a másikra a rosszul kivitelezett reszpozív dizájnból kifolyólag. Így tehát John Mueller megnyilatkozása valószínűleg sokakat nem ért váratlanul, akik SEO-területen dolgoznak, de akik eddig ezt figyelmen kivül hagyták, azoknak is körültekintőbbnek kell lenniük a tervezett változtatások végrehajtása során.

Kapcsolódó szolgáltatások:

Tetszett a cikk?

Szeretnéd havonta összesítve megkapni a legfontosabb szakmai cikkeket, híreket?
Feliratkozom a hírlevélre

Kapcsolódó cikkek

Social marketing

SEO meets Social: Az Instagram posztok mostantól megjelennek a Google találatok között

A Google mostantól indexeli az Instagram üzleti és creator profiljainak posztjait beleértve a Reels-eket is. Ez nemcsak technikai újítás, hanem stratégiai mérföldkő a SEO és a közösségi média világában.
Tovább a cikkhez
Zoltán Keresztessy
Illusztráció egy táblagépre kattintó kézről, vásárlási ikonokkal, érmékkel és pénzzel a háttérben, amely a 2020-as PPC kampányokat ábrázolja. A bal oldalon megjelenik a "pay per click" szöveg. Narancssárga háttér.

AI Max for Search, az első tapasztalatok és tippek a bevezetéshez

A Google Ads kampányok alapjai és működése most már véglegesen átalakultak. A Google az új, AI Max for Search kampányai nemcsak a hirdetések elérését szélesíti, hanem alapjaiban változtatja meg a keresési hirdetések működését is.
Tovább a cikkhez
Tamás Solcz
Mutass többet