Vissza a cikkekhez

Blog

Tartalomjegyzék

A Google bemutatja, hogyan hatott a Covid-19 a keresésekre

Tartalomjegyzék

Klikkmánia
2020.04.20.

A Google közzétette a legfrissebb keresési trendeket, feltárva az öt legfontosabb területet, ahogyan a COVID- 19 alatt változik a keresési viselkedés. 

Egyetlen szervezet sem mentesül a járvány által okozott keresési magatartás változásaitól, és a fogyasztói magatartás is naponta változik. 

Az 5 legfontosabb terület, amit érint a vírus és a változás 

 

  • A kritikus információk összegyűjtése
  • Új kapcsolatok felfedezése
  • Alkalmazkodás a hétköznapi rutinok változásaihoz
  • Dicső mindennapi hősök
  • Vigyázni magunkra és másokra

 

Kritikus információk összeállítása

A fogyasztóknak most nagyon is szükségük van új tartalomra, hogy alkalmazkodni tudjanak az életünk legutóbbi változásokhoz. A kiskereskedők az online rendelésre és kiszállításra tértek át, az iskolákat bezárták, a munkaerő nagy része most otthon marad. A vállalkozásoknak és a szervezeteknek világos, konkrét információkat kell szolgáltatni arról, hogy hol, hogyan és mikor tudják kiszolgálni az ügyfeleiket.

google-coronavirus

E célból a Google megjegyzi, hogy a keresés iránti érdeklődés a következő témákban növekszik:

  • Kiskereskedelem
  • “Hogyan tudom fagyasztani” a különféle ételeket
  • Házhozszállítás
  • Rövid távú munkavállaló
  • Jelzálog kamat felfüggesztése

Az olyan tartalom létrehozása, amely tájékoztatja az embereket ezekről a témákról, az egyik módja annak, hogy a marketing szakemberek és a márkák segítsék a fogyasztókat, és egyben forgalmat generáljanak.

A Google a következő ajánlásokat is teszi:

  • Találjuk fel magunkat a jelenlegi helyzetben
  • Adjunk hiteles, részletes és aktuális információkat a felhasználóknak a működésünkről. Erősítsük meg  őket abban a tudatban hogy mi segítünk nekik 
  • Rendszeresen frissítsük a kommunikációt a webhelyen, a blogokon, a közösségi médiában és a Google Cégem oldalon.
  • Legyünk rugalmasak. Segítsünk az ügyfeleknek a lemondásoknál, visszatérítések esetén és erősítsük meg az ügyfélszolgálatot is.

Kapcsolatok 

A keresési érdeklődés a következő témákban növekedett:

  • „Velem” videók a YouTube-on
    • A „Tanulj velem” videók 54% -kal növekednek az előző év azonos időszakához képest
    • A „tömeges főzés velem” és a „fertőtlenítés velem” szintén jelenlegi trend
  • Többjátékos videojátékok
  • Virtuális boldog óra (happy hour) 

Alkalmazkodás a hétköznapi szokások változásaihoz

A Google megjegyzi, hogy a keresés fokozódott az olyan témák iránt, mint például: “csináld magad”, “otthoni kerékpárok” és “súlyzókészletek”.

Érdekes az is, hogy az  emberek alkalmazkodnak az új szokásokhoz 

Például a késő esti show-k iránti érdeklődés már azóta is fellendült, hogy a szolgáltatók nagy műsorvezetői kezdtek tartalmat előállítani otthonukból.

A Google ajánlásai a fogyasztók segítésére az új rutinokhoz való alkalmazkodásban:

  • Mondjuk meg a felhasználóknak, hogy a megoldások bárhol és bármikor elérhetők
  • Becsüljük meg, amikor az embereknek leginkább miben lehet szükségük ránk, saját adataink alapján (például webhely-elemzés vagy e-mail-ek megnyitásai alapján), akár a Google Trends segítségével, és ennek megfelelően módosítsuk a  kommunikációs stratégiát
  • Frissítés vagy közzététel gyakran. Szükség van olyan tartalomra, amely tájékoztatja, szórakoztatja, a felhasználókat, valamint összeköti és előmozdítja az otthoni edzés lehetőségét.

Mindennapi hősök

Az emberek mindenkit dicsérnek, az egészségügyi dolgozóktól kezdve a pénztárosokig, a kézbesítőkig és mindenki, aki minden nap munkába áll.

Sokan kockáztatják saját egészségüket, ha elvégzik a munkájukat, ami a „köszönöm az összes munkavállalóknak” keresési kifejezés növekedéséhez vezet.

A Google az alábbi ajánlásokat nyújtja annak érdekében, hogy segítsük a fogyasztókat a mindennapi hősök méltatásában:

  • Keressünk segítséget nyújtó embereket, és keressünk lehetőséget támogatni vagy ünnepelni őket.
  • Vegyük figyelembe, hogy kik a hősök az alkalmazottak, az ügyfelek vagy akár a helyi közösség köreiben. 

Vigyázni magunkra és másokra

Az emberekben a vírushelyzetben megerősödött a szándék, hogy vigyázzanak maguk és mások fizikai és pszichés szükségleteire.

A keresési érdeklődés olyan tevékenységekre növekszik, amelyek megkönnyíthetik az unalmas hétköznapokat enyhíthetik a szorongást és a bizonytalanságot.

Ezek a tevékenységek lehetnek virtuális vagy valós tevékenységek is. 

Az emberek több témát kerestek, például a „rejtvényeket” és a „pihenést”, valamint a galériák és múzeumok virtuális túráit.

A Google az alábbi ajánlásokat nyújtja annak érdekében, hogy az emberek új lehetőségeket találjanak életük gazdagítása érdekében:

  • Megkönnyíthetjük a virtuális együttműködést a kültéri terekkel és a kulturális intézményekkel, amelyek után az emberek vágyakoznak.
  • Csatlakozzunk az otthoni egészségről és jólétről szóló beszélgetésekhez, előadásokhoz

Záró megjegyzések

A Google összefoglalja jelentését azzal, hogy hangsúlyozza, hogy a minél hasznosabb vállalkozások lehetnek azok, akik a helyzet után nyereségesek lehetnek hosszú távon. 

A március végén végzett felmérés eredményei szerint az amerikai fogyasztók 84% -a mondja azt, hogy számukra fontos, hogy a vállalatok hogyan viselkednek a jelenlegi helyzetben, és fontos a lojalitásuk a későbbi előrehaladás szempontjából.

Cikkünk a SEJ cikke alapján készült..

Kapcsolódó szolgáltatások:
Címkék:

Tetszett a cikk?

Szeretnéd havonta összesítve megkapni a legfontosabb szakmai cikkeket, híreket?
Feliratkozom a hírlevélre

Kapcsolódó cikkek

Hírek

Megérkezett a Google AI Mode Magyarországra – új korszak a keresésben

A Google bejelentette, hogy 2025 októberétől az AI Mode már Magyarországon és magyar nyelven is elérhető. Fedezd fel, hogyan alakítja át a mesterséges intelligencia a keresési élményt!
Tovább a cikkhez
Tamás Solcz
Hírek

AI használata a cégedben: szabályok, felelősség és biztonság 2025-ben – hallgasd meg a KLIKKTALK podcast 8. epizódját

A mesterséges intelligencia ma már mindennapi eszköz a cégek működésében. De vajon milyen keretek között lehet és kell használni az AI-t? Milyen felelőssége van a vállalatnak, és hogyan lehet biztonságosan valamint jogszerűen integrálni a ChatGPT-t vagy más AI-alkalmazásokat a mindennapokban?
Tovább a cikkhez
Zoltán Keresztessy
Mutass többet