Vissza a cikkekhez

Blog

Tartalomjegyzék

A Google Adwords elbúcsúzik a konvertált kattintásoktól

Tartalomjegyzék

Klikkmánia
2016.07.29.

A Google AdWords mutatószámát szeptember 21-én megszüntetik, a cég állítása szerint a “Konvertált kattintások” jelenleg egy “elavult mérőszám”. Így a “Konverziók” oszlopban szereplő adatok alapértelmezetté válnak.

A különbség a két mutató között az, hogy a “konvertált kattintások” minden hirdetésre leadott kattintás után történt konverziót mutatja, még akkor is, ha a műveletnek nem volt célja. A “Konverziók” száma pedig, ahányszor egy hirdetés lekattintása után a látogató befejezett egy műveletet, mint például vásárolt vagy ajánlatot kért. A “Konverziók” oszlop pontosabb képet ad arról, hogy mennyire hatékonyan teljesítenek a hirdetések üzleti szempontból.

Jelenleg mindkét mérőszámot méri az AdWords, viszont a Google szerint a legtöbb hirdető már csak a “Konverziók” oszlopot használja az adataik elsődleges forrásaként. Amennyiben te is egyike vagy az ilyen hirdetőknek, akkor ez a változás egyáltalán nem fog érinteni.

A Google megemlít pár esetet, hogy miért is kell áttérni a “Konverziók”-ra. A “Konverziók” oszlop minden olyan lehetőséggel rendelkezik, amit a “Konvertált kattintások” is kínál. Köztük akad még néhány plusz is, ilyen például a mobilközpontú műveletek, cross-device konverziók és a boltlátogatások mérése.

Bárhogyan is döntünk, hogy most vagy később módosítjuk a beállításainkat, szeptember végétől már úgysem lesz más választásunk.

Kapcsolódó szolgáltatások:

Tetszett a cikk?

Szeretnéd havonta összesítve megkapni a legfontosabb szakmai cikkeket, híreket?
Feliratkozom a hírlevélre

Kapcsolódó cikkek

SEO

Mi az a Google AI Overviews, és mit kell tenni ahhoz, hogy a weboldalad is bekerüljön az összefoglalóba?

Mi az a Google AI Overviews, és mit kell tenni ahhoz, hogy a weboldalad is bekerüljön az összefoglalóba? Segítünk!
Tovább a cikkhez
Levente Asztalos
Hírek

Mit jelent a Generative Engine Optimization (GEO) a márkád jövője szempontjából? Kiderül új KLIKKTALK adásunkból! – 5. epizód

A keresők világa forradalmi átalakuláson megy keresztül – és aki nem készül fel időben, az lemaradhat a legnagyobb lehetőségekről! Legújabb KlikkTalk adásunkban Varga Balázst, a Profession.hu marketingigazgatóját hívtuk vendégül, aki elsőként kezdett itthon érdemben foglalkozni a GEO-val, vagyis a Generative Engine Optimization-nel.
Tovább a cikkhez
Klikkmánia
Mutass többet