Vissza a cikkekhez

Blog

Tartalomjegyzék

Google Ads Search és Shopping kampányok összehasonlítása egy új jelentésben

Tartalomjegyzék

Klikkmánia
2020.06.03.

A Google Ads új funkciót jelentett be az e-kereskedelemmel foglalkozó hirdetők számára. A „kiskereskedelmi kategóriák jelentés” révén most egy közös jelentésben láthatjuk a termékkategóriák teljesítményét a Keresési és Shopping-kampányokban.  

Hogyan készítsünk ilyen jelentést?

  1. A Google Ads fiókban a Jelentések ikonra kell kattintani.
  2. Ezen belül ismételten a Jelentések menüpontot választani.
  3. Az Alapszintű, előre megadott jelentések legvégén található a Kiskereskedelmi kategória, amelyre kattintani kell.

jelentés1

  1. A jelentés attribútumai a bal oldalon lesznek felsorolva, az aljára görgetve megjelenik a Keresési kifejezés kategória elnevezésű szakasz, amelyben benne vannak a Kiskereskedelmi kategóriák mezői.
  2. De a rendszer alapból generál egy ilyen sablont.

jelentés2

  1. A sor és oszlop mezők szabadon variálhatóak.

A jelentés előnyei

Noha ezen információk megszerzése eddig sem volt lehetetlen, de a jelentés révén a hirdetők gyorsabban dönthetnek a költségvetés elosztásáról.

Emellett a két kampánytípust egymás mellett látva olyan problémát is azonosíthatunk, amely eddig nem volt ennyire szembetűnő. Például ha egyazon termékkategóriánál a Keresési kampány jól teljesít, de a Shopping szenved, akkor a Keresési beállításában lehetnek olyan negatív kulcsszavak, amelyek hiányoznak a Shopping-ból.

Természetesen a teljesítmény csatornák közti közvetlen összehasonlítását fenntartásokkal kell kezelni, hiszen a csatornák között különbség lehet az ajánlattételi stratégia, a célcsoport szerinti célzás stb.

search vs shopping

Mik azok a kiskereskedelmi kategóriák és hogyan működnek?

A kiskereskedelmi kategóriák olyan címkék, amelyekkel a Google a felhasználók által keresett szavakat kategorizálja.

Amikor rákeresünk valamire a Google-on, akkor felugrik egy szöveges- vagy Shopping hirdetés, a Google pedig megcímkézi az adott hirdetésmegjelenítést egy „kiskereskedelmi kategóriával”. 

Figyelem! Ezeket a kategóriákat a Google határozza meg, és nem lehet őket személyre szabni!

Ha például valaki a „fejhallgató” kifejezésre keres rá, a lekérdezés a következő kategóriákba sorolható:

  • Elektronika
  • Hang
  • Audioberendezések
  • Fejhallgatók és headsetek

Ezekkel a kategóriákkal készíthetjük el a jelentést a Keresési és a Shopping-kampányokban elért teljesítményről. 

Ha külön nem szerepelnek a hirdető feed-jében, akkor ezeket a kiskereskedelmi termékkategóriákat automatikusan hozzárendeli a rendszer. A mező felülírható a google_product_category attribútummal.

 

Forrás: 

https://support.google.com/google-ads/answer/9898915 

https://support.google.com/google-ads/answer/9424340

https://www.searchenginejournal.com/google-ads-incorporates-retail-category-reporting/370470/#close

Kapcsolódó szolgáltatások:

Tetszett a cikk?

Szeretnéd havonta összesítve megkapni a legfontosabb szakmai cikkeket, híreket?
Feliratkozom a hírlevélre

Kapcsolódó cikkek

Hírek

Mit jelent a Generative Engine Optimization (GEO) a márkád jövője szempontjából? Kiderül új KLIKKTALK adásunkból! – 5. epizód

A keresők világa forradalmi átalakuláson megy keresztül – és aki nem készül fel időben, az lemaradhat a legnagyobb lehetőségekről! Legújabb KlikkTalk adásunkban Varga Balázst, a Profession.hu marketingigazgatóját hívtuk vendégül, aki elsőként kezdett itthon érdemben foglalkozni a GEO-val, vagyis a Generative Engine Optimization-nel.
Tovább a cikkhez
Klikkmánia
Hajókerék illusztrációja középen céltáblával, stratégiai elemekkel körülvéve: vágólap célokkal, sakkfigura, folyamatábra szimbólumok, céldiagram és irodai tárgyak. A "stratégia" szó jobbra megjelenik egy ingyenes online email küldő eszköz mellett. kék háttér.

Google Marketing Live 2025

Idén a Google Marketing Live nemcsak egy esemény volt, hanem egy valódi élmény: pezsgő hangulat, inspiráló beszélgetések és rengeteg „wow-pillanat” a szakma legjobbjaitól. 
Tovább a cikkhez
Tamás Solcz
Mutass többet