A Google frissítette a COVID-19 kis és középvállalkozásoknak létrehozott creditekkel információk részleteit.
Ki számítható elfogadható KKV-nak?
A Google kijelentette, hogy a kis és középméretű vállalkozások üzleti típus számukra, amiknek már létezik egy globális támogató csapata ami segíti ezeket a vállalkozások mindennapjait.
A fő jogosultsági követelmény a hirdetők részhalmazán belül, hogy a Google Ads felületén kellett hirdetniük.
- Az elmúlt 10-12 hónapban aktív hirdetései voltak
- Idén januárban és/vagy februárban is
Tehát, ha 2020-ban nem költött eddig, akkor nem jogosult a támogatásra.
Mi a helyzet akkor, ha egy ügynökség kezeli a fiókot?
Ebben az esetben a támogatás a kezelt fiókokra egyenként fog megtörténni. Az ügyfélkezelői fiókra nem terjesztik ki ezt. Ha az MCC (Google Partner is) hirdet külön a Google Ads felületén, akkor a saját szeparált Google Ads kreditet kaphat.
Fontos, hogy a keret jóváíráshoz, ugyan azoknak a követelményeknek kell megfelelniük, mint a többi KKV-nak.
Mennyi kap egy vállalkozás?
Minden hirdető 1 alkalommal kaphat creditet. Az összegekkel kapcsolatban a Google csupán annyit közölt, hogy a keret összefügg a korábbi költésekkel, ezen felül pedig az adott ország pénznemével, ahova a vállalkozás be van jelentve a Google Ads felületén.
Mikor, és hogyan fog ez működni?
Májusban kezdődnek meg a utalások. A keret összeggel kapcsolatban és a jóváírásról értesítést küld a Google. Fontos, hogy a kerete csupán a Google hirdetési platformjain lehet felhasználni 2020 decemberéig.
Egyéb programok, amikkel a Google előrukkolt a járvány kapcsán:
- WHO hirdetés támogatás
- 200 millió dolláros alap nonprofit, és kisebb pénzügyi szervezeteknek.
- 20 millió dolláros Google Cloud credit azoknak a kutató intézményeknek amik a COVID kapcsán kutatnak.
- Szájmaszk készítő beszállítók támogatása
- Munkavállalói adományok ajándékozása