A Google Ads bemutatta a potenciális ügyfelek űrlap bővítményt, eredeti nevén leads extensiont.
Az új funkció segítségével már a találati oldalon tudunk a potenciális ügyfelekről információt szerezni egy legördülő form használatával. A felhasználók így közvetlenül a bővítményen keresztül tudják beküldeni a kontakt információikat, mely egyértelműen nagy segítség a hirdetők számára.
Az űrlapok használata nem teljesen új találmány, például a Facebook hirdetések során is alkalmazni tudtuk a korábbiakban.
Nézzük, hogyan is működik ez az újdonság a Google-nél?
- Hasonlóan jelenik meg, mint a Promóciós bővítmény: egy “callout boxban” egy clipboard ikon kíséretében.
- Létrehozáskor kiválasztjuk a CTA-t és bevisszük a max 30 karakter hosszúságú szöveget.
- Létrehozunk egy lead formot, amely címsora tartalmazza a vállalkozás nevét és leírását max. 200 karakterben. Az információk, amik elkérésére lehetőségünk van: név, e-mail cím, telefonszám, irányítószám.
- Hirdetésünkhöz képet is tudunk hozzárendeni
- Végül pedig hozzá kell adni egy linket az adavédelmi irányelvekkel, melyeket alkalmazunk az űrlap esetén.
Bár újdonság ez, mégsem az első hasonló próbálkozása a Google-nek. 2010-ben a “kapcsolati form bővítmény” volt ehhez hasonló, azonban az nem hozott sikert.