Vissza a cikkekhez

Blog

Tartalomjegyzék

A Google Ads hirdetők innentől YouTube-ról is nyerhetnek potenciális ügyfeleket

Tartalomjegyzék

Klikkmánia
2020.08.10.

A Google béta verzióban működő potenciális ügyfelek űrlapbővítménye segítségével a YouTube nézői közül is tudunk már leadekre szert tenni. A tavaly még csak keresőkampányokra elérhető bővítmény már YouTube és Discovery kampányokban is működik.

Az űrlap a hirdetésre való kattintás után, tehát a valódi érdeklődőknek jelenik csak meg, akik az aktuális képernyő elhagyása nélkül tudják azt kitölteni és elküldeni. Ha a felhasználó a Google profiljába bejelentkezett állapotban van, akkor az űrlap automatikusan is kitölthető néhány kattintással.

,,A Google Ads új potenciális ügyfelek űrlapbővítményével egyszerű lehetőséget bztosíthatsz a felhasználóknak arra, hogy információt osszanak meg, miközben a számukra releváns tartalmakat böngészik. Ezzel a megakadástól mentes folyamattal hatékonyabban szerezhetsz értékes potenciális ügyfeleket.’’

Az új bővítmény YouTube-on való alkalmazása során az amerikai Jeep autógyártó cég 10-szeres növekedést tapasztalt az ügyfélszerzésében. A cég állítása szerint a potenciális ügyfelek űrlapbővítmény bizonyult az ilyen konverziók gyűjtésének leginkább költséghatékony módjának az összes általuk addig használt platform közül. Íme egy példa, hogyan biztosít lehetőséget a Jeep az űrlapbővítménnyel a felhasználóknak tesztvezetésre való jelentkezésre:

Képernyőfotó 2020-08-10 - 11.08.54

Így működik a potenciális ügyfelek űrlapbővítmény

Ez az űrlapbővítmény közvetlenül gyűjt adatot az ügyfelekről ahelyett, hogy egy landoló oldalra küldené őket. Keresőkampányok esetén az űrlap bővítményként hozzáadható a meglévő kampányokhoz.

Videókampányok esetén a kampány létrehozása közben vagy a kampány beállítások menüjében lehet az űrlapot beilleszteni. Videókampányok létrehozásakor megadható, hogy milyen típusú potenciális ügyfelekre akarunk szert tenni, a következők közül:

  • Nagyobb vásárlási szándék: a termék iránt nagyobb eséllyel érdeklődő emberek elérésére
  • Nagyobb mennyiség: a lehető legtöbb ember elérésére

A kampány létrehozásakor meg kell adnunk azt is, hogy a következők közül milyen információkat kérünk a felhasználóktól:

  • Név
  • Telefonszám
  • Emailcím
  • Város
  • Irányítószám
  • Megye/térség
  • Ország
  • Munkahely
  • Munkahelyi pozíció
  • Munkahelyi emailcím
  • Munkahelyi telefonszám

Ezeken a sztenderd kérdéseken kívül specifikusabbak is feltehetők lakáskeresőknek, autóvásárláson gondolkodóknak, munkakeresőknek stb. Ha még ezek a lehetőségek sem merítik ki a hirdető igényeit, egyedi kérdések is megadhatók az űrlapon. A potenciális ügyfelek adatai CSV fájlként letölthetők, azonban csak a legutóbbi 30 napban begyűjtött információk esetén!

A Google az év későbbi részében Display kampányokra is elérhetővé teszi az űrlapbővítményt, azaz hamarosan a hirdetők az internet minden részén tudnak adatot gyűjteni a potenciális ügyfeleiktől.

Egy amerikai felmérés szerint a vásárlók örülnek a cégekkel való kapcsolattartás új lehetőségeinek, mint például az űrlapbővítménynek.

,,A fogyasztók már a cégekkel való kommunikáció változatosabb módjait preferálják. A márciusi felmérésünk azt mutatja, hogy háromból egy vásárló inkább attól a cégtől vásárolna, amelyik a kapcsolattartási lehetőségek szélesebb palettáját nyújtja – úgymint a webes űrlapok és telefonos elérés.’’

Kapcsolódó szolgáltatások:
Címkék:

Tetszett a cikk?

Szeretnéd havonta összesítve megkapni a legfontosabb szakmai cikkeket, híreket?
Feliratkozom a hírlevélre

Kapcsolódó cikkek

Hírek

AI használata a cégedben: szabályok, felelősség és biztonság 2025-ben – hallgasd meg a KLIKKTALK podcast 8. epizódját

A mesterséges intelligencia ma már mindennapi eszköz a cégek működésében. De vajon milyen keretek között lehet és kell használni az AI-t? Milyen felelőssége van a vállalatnak, és hogyan lehet biztonságosan valamint jogszerűen integrálni a ChatGPT-t vagy más AI-alkalmazásokat a mindennapokban?
Tovább a cikkhez
Zoltán Keresztessy
Hírek

Új mérőszám a Meta kampányokban

Sajátítsd el, hogyan tudod testre szabni a Meta riportnézetet, hogy lásd, hány követést hoztak az Instagram-hirdetéseid. Olvasd el, miért lehet ez az új mérőszám értékes a kampányaid szempontjából!
Tovább a cikkhez
Tamás Solcz
Mutass többet