Segíthetünk?

Blog

2021. július 08.

Frissült a Google átirányításokkal és kereséssel kapcsolatos útmutatója

A Google közölte, hogy “jelentősen kibővítette” azt a súgó útmutatót, amely arról szól, hogy a Google Search hogyan kezeli az átirányítások különböző formáit. Érdemes nyitott szemmel járni és tisztában lenni az elérhető információkkal, hiszen ahogyan egy korábbi webinárunkban is elmondtuk: a Google szeme mindent lát.

Mik az újdonságok?

 A régi oldal általános tanácsokat tartalmazott a szerveroldali 301-es átirányítások használatának fontosságáról, amikor azt kommunikálják a Google Search felé, hogy egy oldal áthelyeződött. Emellett hivatkozott néhány útmutatóra is, amelyek az Apache és NGINX szervereken történő átirányítások beállítására vonatkoztak. Ennyi volt az egész, ami nem elég részletes; összehasonlításképpen itt egy képernyőkép a régi oldalról.

A Google most kibővítette ezt a dokumentumot, és sokkal erőteljesebb részeket tartalmaz arról, hogy miért fontosak az átirányítások, és hogyan kezelik azokat az egyes átirányítási típusok esetében. Ez magában foglalja a következőket:

Állandó átirányítások

301

308

meta frissítés

HTTP frissítés

JavaScript helymeghatározás

Crypto átirányítás

Ideiglenes átirányítások

302

303

307

meta frissítés

HTTP frissítés

Szerver oldali átirányítások

Állandó szerver oldali átirányítások

Ideiglenes szerveroldali átirányítások

Az ilyen típusú átirányítások megvalósítása Apache és NGINX rendszereken

Meta frissítés és annak HTTP megfelelője

Azonnali meta frissítés átirányítás

Késleltetett meta frissítés átirányítás

JavaScript hely átirányítások

Kripto átirányítások

Egy URL alternatív változata

További dokumentáció. 

A megújult átirányítási dokumentáció nem sokkal azután jelent meg, hogy a Google közzétette a HTTPS státuszkódokkal és a DNS/hálózati hibákkal kapcsolatos új útmutatót.

Nagyon jó, hogy a Google kereső így  kezeli a különböző átirányításokat, és ezekkel az egyértelmű és részletes iránymutatásokkal rendelkezünk. Mostantól tájékozottabbak lehetünk, hogyan kell a szerverünknek és a fejlesztőcsapatnak különböző helyzetekben bizonyos átirányításokat végrehajtania. Ez egy újabb útmutató lehet a  SEO szakemberek és a fejlesztők  számára az átirányítások végrehajtásakor.

TETSZETT A CIKK?

Szeretnéd havonta összesítve megkapni a legfontosabb szakmai cikkeket, híreket?

Feliratkozom a hírlevélre

Cégünk Magyarország első, Google Partner minősítéssel is rendelkező, performance marketing ügynöksége. Az AdWords hirdetéseken és prémium keresőoptimalizáláson kívül, kiemelt fontosságú területek a különböző CPC, CPL hirdetési rendszerek működtetése, a közösségi marketing és az e-kereskedelmi tanácsadás. Innovatív üzletfejlesztésünknek és proaktív menedzseri szemléletünknek köszönhetően évről, évre egyre többen választják ügynökségünket. Munkatársaink egytől egyig tapasztalt szakemberek, erős mobil és webanalitika fókusszal.

Szólj hozzá!

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.

Kapcsolat

Vedd fel velünk
a kapcsolatot!

Kérdéseidre legkésőbb 24 órán belül válaszolunk.
Kérj ingyenes konzultációs időpontot!