A Google közölte, hogy “jelentősen kibővítette” azt a súgó útmutatót, amely arról szól, hogy a Google Search hogyan kezeli az átirányítások különböző formáit. Érdemes nyitott szemmel járni és tisztában lenni az elérhető információkkal, hiszen ahogyan egy korábbi webinárunkban is elmondtuk: a Google szeme mindent lát.
Mik az újdonságok?
A régi oldal általános tanácsokat tartalmazott a szerveroldali 301-es átirányítások használatának fontosságáról, amikor azt kommunikálják a Google Search felé, hogy egy oldal áthelyeződött. Emellett hivatkozott néhány útmutatóra is, amelyek az Apache és NGINX szervereken történő átirányítások beállítására vonatkoztak. Ennyi volt az egész, ami nem elég részletes; összehasonlításképpen itt egy képernyőkép a régi oldalról.
A Google most kibővítette ezt a dokumentumot, és sokkal erőteljesebb részeket tartalmaz arról, hogy miért fontosak az átirányítások, és hogyan kezelik azokat az egyes átirányítási típusok esetében. Ez magában foglalja a következőket:
Állandó átirányítások
301
308
meta frissítés
HTTP frissítés
JavaScript helymeghatározás
Crypto átirányítás
Ideiglenes átirányítások
302
303
307
meta frissítés
HTTP frissítés
Szerver oldali átirányítások
Állandó szerver oldali átirányítások
Ideiglenes szerveroldali átirányítások
Az ilyen típusú átirányítások megvalósítása Apache és NGINX rendszereken
Meta frissítés és annak HTTP megfelelője
Azonnali meta frissítés átirányítás
Késleltetett meta frissítés átirányítás
JavaScript hely átirányítások
Kripto átirányítások
Egy URL alternatív változata
További dokumentáció.
A megújult átirányítási dokumentáció nem sokkal azután jelent meg, hogy a Google közzétette a HTTPS státuszkódokkal és a DNS/hálózati hibákkal kapcsolatos új útmutatót.
Nagyon jó, hogy a Google kereső így kezeli a különböző átirányításokat, és ezekkel az egyértelmű és részletes iránymutatásokkal rendelkezünk. Mostantól tájékozottabbak lehetünk, hogyan kell a szerverünknek és a fejlesztőcsapatnak különböző helyzetekben bizonyos átirányításokat végrehajtania. Ez egy újabb útmutató lehet a SEO szakemberek és a fejlesztők számára az átirányítások végrehajtásakor.