Vissza a cikkekhez

Blog

Tartalomjegyzék

Fontos változások a 2016-os ünnepi online vásárlási trendekben

Tartalomjegyzék

Klikkmánia
2016.11.11.

A legtöbb elemző szerint a 2016-os ünnepi szezonban már nagyobb volumenben is megfigyelhetőek lesznek változások a vásárlói szokásokban. Az Adobe Digital Insights legfrissebb jelentése szerint USA-ban 11%-al fog nőni az online eladási érték tavalyhoz képest november 1. és december 31. között. A Deloitte és az eMarketer szerint ezen időszak alatt legalább 95 milliárd dollár lesz az online felületeken történő értékesítés.

Holiday Arnold 2

Változás a vásárlói trendekben

Úgy tűnik, hogy a vásárlóknak elegük lett a hosszú, tömött sorokból, a parkoló helyek utáni harcokból, amik általában megkeserítik a nagy ünnepi bevásárlásokat a legtöbb hipermarketben. A Deloitte kimutatása alapján a hipermarketekben és bevásárlóközpontokban történő fizikai bevásárlás 3-4%-al is csökkenhet idén.

Mobil vásárlás

Az eMarketer szerint a teljes e-kereskedelmi forgalom 29%-a már mobil eszközökön fog történni. A Deloitte válaszadóinak 80%-a használni szeretné okostelefonját a vásárláshoz, 57% szeretne használni árösszehasonlító oldalakat, 51%-uk szívesen olvasna online értékeléseket és 50%-uk megtekintené a termékleírást online.

Az Adobe szerint a mobil eszközről érkező látogatók száma az idei szezonben először fogja megelőzni a dekstopról érkezőket. Bár a nézelődéshez túlnyomó részben okostelefont fogunk használni, a vásárlást azonban már asztali számítógépen fogjuk befejezni. Mobilról a vásárlásók 34%-a fog érkezni, ami 19%-al elmarad a mobilról érkezlő látogatók arányától.

Webáruház marketing

Az Adobe-nak válaszoló e-kereskedelmi szereplők többsége még mindig a hírleveles promóciókat tartják a leghatékonyabb csatornának.

A kereskedők nagy százaléka már Hálaadáskor megkezdi a nagyobb leárazásokat, de az biztos, hogy a hivatalos Black Friday előtt már rengeteg elő-promóciót terveznek.

A Deloitte válaszadóinak 71% szerint a legfontosabb online vásárlási szempont továbbra is az ingyenes házhozszállítás lesz. Egyre erősebben jelentkező igény a kiszállítás gyorsasága is, a válaszadók 64%-a már nem hajlandó extra összeget fizetni a két napon belüli kiszállításért, hanem ez az alap elvárása.

 

Kapcsolódó szolgáltatások:

Tetszett a cikk?

Szeretnéd havonta összesítve megkapni a legfontosabb szakmai cikkeket, híreket?
Feliratkozom a hírlevélre

Kapcsolódó cikkek

Social marketing

SEO meets Social: Az Instagram posztok mostantól megjelennek a Google találatok között

A Google mostantól indexeli az Instagram üzleti és creator profiljainak posztjait beleértve a Reels-eket is. Ez nemcsak technikai újítás, hanem stratégiai mérföldkő a SEO és a közösségi média világában.
Tovább a cikkhez
Zoltán Keresztessy
Illusztráció egy táblagépre kattintó kézről, vásárlási ikonokkal, érmékkel és pénzzel a háttérben, amely a 2020-as PPC kampányokat ábrázolja. A bal oldalon megjelenik a "pay per click" szöveg. Narancssárga háttér.

AI Max for Search, az első tapasztalatok és tippek a bevezetéshez

A Google Ads kampányok alapjai és működése most már véglegesen átalakultak. A Google az új, AI Max for Search kampányai nemcsak a hirdetések elérését szélesíti, hanem alapjaiban változtatja meg a keresési hirdetések működését is.
Tovább a cikkhez
Tamás Solcz
Mutass többet