Vissza a cikkekhez

Blog

Tartalomjegyzék

Illusztráció egy számítógép-monitorról, amely különféle online médiaelemeket, például dokumentumokat, felfelé mutató hüvelykujjat, csevegési buborékokat és piros szívet jelenít meg, amely a különféle internetes hírtartalmakat és kommunikációt szimbolizálja kék alapon – tökéletes a SEO stratégiák változásainak kiemelésére.

Feliratkozik a Googlebot a push értesítésekre?

Tartalomjegyzék

Klikkmánia
2020.10.28.

Nem teljesen egyértelmű, hogy az „automatizált internetes feltérképező szolgáltatás” kifejezés utal-e a Googlebotra vagy más robotra. A Chrome-bejelentés automatizált Chrome-példányként, valamint automatizált web-feltérképező szolgáltatásként említi. 

Továbbá a Google nem nyilatkozta, hogy feliratkozik az összes push értesítésre értékelés céljából. Azt nyitaltkozták, hogy ez alkalmanként fordul elő.

A Google Chrome közleménye szerint:

„A Google automatizált internetes feltérképező szolgáltatása időnként feliratkozik a weboldal push értesítéseire, ha a push üzeneteket engedélyt kérnek. Az automatizált Chrome-példányok a Biztonságos Böngészés technológiáját használó értesítéseket értékelik visszaélésszerű tartalom szempontjából, és a visszaélésszerű értesítéseket küldő webhelyeket végrehajtás céljából megjelölik, ha a probléma nem oldódik meg. “

Miért iratkozhat fel a Google a push-értesítésre?

A Google feliratkozik a leküldött értesítésekre, hogy ellenőrizzék, hogy visszaélések és rosszindulatúak-e. Ha visszaélésszerűnek találják őket, a webhelyet a Chrome letiltja az értesítésekről.

A webhelyek megjelenítőit e-mailben és a Google Search Console-ban értesítik a megállapításokról.

A végrehajtással kapcsolatban a közlemény ezt mondja:

“A Chrome 86 új végrehajtása az értesítési tartalomra összpontosít, és olyan webhelyek váltják ki, amelyek korábban már visszaélést okozó tartalmú üzeneteket küldtek.”

Példák az értesítési figyelmeztetésekre

A Chrome 86 így figyelmezteti a böngésző felhasználóit a rosszindulatú leküldéses értesítésekre:

Animált gif, amely illusztrálja az asztali Chrome értesítéseket

Mobil értesítés a visszaélésszerű küldéses értesítésről:

Animált gif, amely bemutatja a mobil Chrome értesítéseket

Milyen típusú leküldéses bejelentés visszaélésszerű?

A Google szerint az értesítésekkel való visszaélésnek három kategóriája van:

 Hamis üzenetek

Értesítések, amelyek hasonlítanak a csevegési üzenetekre, figyelmeztetésekre vagy a rendszer párbeszédpaneleire.

Adathalász

Értesítések, amelyek személyes adatok ellopására vagy a felhasználók személyes adatok megosztására késztetik.

Rosszindulatú programokról szóló

Értesítések, amelyek rosszindulatú programokat vagy nem kívánt szoftvereket hirdetnek, tárolnak vagy linkelnek azokra.

Miért jelzi a Chrome a visszaélésszerű értesítéseket?

A Google hosszú múltra tekint vissza a felhasználói élmény védelmével. Például a Google volt az első keresőmotor, amely blokkolta a rosszindulatú webhelyeket a keresési eredmények között.

A Google azért jelentkezik a push értesítésekre, mert a rosszindulatú push értesítések a legnépszerűbb panaszok közé kerültek, amelyeket a Google kap a Chrome böngészési élményével kapcsolatban.A Google célja az ilyen típusú aktivitás csökkentése.

A Google fejlesztői támogatási oldala a kereséssel kapcsolatos JavaScript problémákról azt jelzi, hogy a Googlebot nem iratkozik fel push értesítésekre.

Mi történik, ha egy webhelyet megjelölnek?

Azokat a webhelyeket, amelyekről kiderül, hogy sértik a Google követelményeit, e-mailben és a Google Search Console-ban értesítik a problémáról, és 30 nap áll rendelkezésükre a probléma megoldására. A Google  esélyt ad a webhelytulajdonosoknak a 30 napos időszak alatt a probléma megoldására.

Ezt követően a Google arra készteti a webhely tulajdonosát, hogy várjon 30 napot az előző ellenőrzés óta.

Nincs arra utaló jel, hogy egy webhelyet tiltanának. A Google Chrome Enforcement támogatási oldala kimondja, hogy a végrehajtás abból áll, hogy blokkolja a push értesítéseket, és a felhasználóknak böngésző értesítést továbbra is nyújtani fog.

Kapcsolódó szolgáltatások:
Címkék:

Tetszett a cikk?

Szeretnéd havonta összesítve megkapni a legfontosabb szakmai cikkeket, híreket?
Feliratkozom a hírlevélre

Kapcsolódó cikkek

Hírek

Mit jelent a Generative Engine Optimization (GEO) a márkád jövője szempontjából? Kiderül új KLIKKTALK adásunkból! – 5. epizód

A keresők világa forradalmi átalakuláson megy keresztül – és aki nem készül fel időben, az lemaradhat a legnagyobb lehetőségekről! Legújabb KlikkTalk adásunkban Varga Balázst, a Profession.hu marketingigazgatóját hívtuk vendégül, aki elsőként kezdett itthon érdemben foglalkozni a GEO-val, vagyis a Generative Engine Optimization-nel.
Tovább a cikkhez
Klikkmánia
Hajókerék illusztrációja középen céltáblával, stratégiai elemekkel körülvéve: vágólap célokkal, sakkfigura, folyamatábra szimbólumok, céldiagram és irodai tárgyak. A "stratégia" szó jobbra megjelenik egy ingyenes online email küldő eszköz mellett. kék háttér.

Google Marketing Live 2025

Idén a Google Marketing Live nemcsak egy esemény volt, hanem egy valódi élmény: pezsgő hangulat, inspiráló beszélgetések és rengeteg „wow-pillanat” a szakma legjobbjaitól. 
Tovább a cikkhez
Tamás Solcz
Mutass többet