Vissza a cikkekhez

Blog

Tartalomjegyzék

A Facebook új mid-roll és live stream hirdetéseket tesztel

Tartalomjegyzék

Klikkmánia
2020.05.27.

A Facebook csapata kettő új videós hirdetés formátumot béta tesztel. Az 5 másodperc után átugorható videós hirdetéseket és a live stream videós hirdetéseket. Nem titkolt szándék, hogy ezeknek a segítségével újabb dollárokat tudjanak a Youtube-tól elnyerni. Miről is van szó pontosan?

Vizsgáljuk meg részleteiben mit is jelentenek ezek külön-külön.

A Mid-Roll hirdetések esetében a videó előtt egy maximum 10-15 másodperces videó fog megjelenni, ezt a videót 5 másodperc után kikapcsolhatják. Balra lesz található egy visszaszámláló kör, 5 másodperc után pedig megjelenik a Skip gomb a jobb oldalon.

A Youtube esetében ezek a hirdetések maximum 10 másodpercesek lehetnek. A Facebook egyelőre nem határozott meg semmi hasonló kritériumot.

facebook-videos-hirdetes

Live Stream videós hirdetések.

A Facebook jelenleg több hirdetési formátumot is tesztel a videóba ágyazott tartalmak esetében, hogy új potenciális bevételi forrásokat biztosítsanak a tartalom szerkesztőknek.

Egy kis dedikált csapat teszteli az új Live Stream közben megjelenő videós hirdetéseket. Az ilyen hirdetések nagyítva megjelennek a képernyő közepén, miközben a Live Stream tovább fut a jobb sarokban kicsinyített képernyőn.

Jelenleg a hirdetők opcionálisan kizárhatják ezt a megjelenítést, vagy pedig kizárhatnak bizonyos videó alkotókat.

De mégis miért tesztel ennyi mindent a Facebook?

Az elemzők a Watch funkció elindítása óta figyelték hogy a Facebook ezzel mennyi piaci részesedést tud a Youtubtól elvenni.

Az eredmény: Nem túl sokat. A Negyedéves adatok szerint a legtöbb videós hirdetés a Facebookon továbbra is a News Feed-ben jelenik meg.

Ezek az adatok azonban nem tántorították el őket attól, hogy tovább teszteljenek. 

Mi a Facebook terve a videókra?

Spekulációk a kudarcról:

Mark Zuckerberg bejelentette a Januári negyedéves pénzügyi értékelőn, hogy soha nem volt semmilyen cél a videós hirdetések terén, csupán törekvések.

A Watch növekedését tovább nehezítette az IGTV lassabb elfogadása is ami az Instagram hosszabb formátumú videó kiterjesztése.

Változás a videó tartalom készítésben a Facebookon.

Annak ellenére, hogy a Facebook növeli a Watch 1 milliárdos dolláros támogatottságát 1.4 milliárd dollára mégsem tervezik ezt nagyon tovább fejleszteni. 

Nagyobb figyelmet nyernek inkább a különböző hálózatok, licenszelt csatornák és olcsóbb termékek. 

Kapcsolódó szolgáltatások:
Címkék:

Tetszett a cikk?

Szeretnéd havonta összesítve megkapni a legfontosabb szakmai cikkeket, híreket?
Feliratkozom a hírlevélre

Kapcsolódó cikkek

Hírek

Megérkezett a Google AI Mode Magyarországra – új korszak a keresésben

A Google bejelentette, hogy 2025 októberétől az AI Mode már Magyarországon és magyar nyelven is elérhető. Fedezd fel, hogyan alakítja át a mesterséges intelligencia a keresési élményt!
Tovább a cikkhez
Tamás Solcz
Hírek

AI használata a cégedben: szabályok, felelősség és biztonság 2025-ben – hallgasd meg a KLIKKTALK podcast 8. epizódját

A mesterséges intelligencia ma már mindennapi eszköz a cégek működésében. De vajon milyen keretek között lehet és kell használni az AI-t? Milyen felelőssége van a vállalatnak, és hogyan lehet biztonságosan valamint jogszerűen integrálni a ChatGPT-t vagy más AI-alkalmazásokat a mindennapokban?
Tovább a cikkhez
Zoltán Keresztessy
Mutass többet