A Facebook csapata kettő új videós hirdetés formátumot béta tesztel. Az 5 másodperc után átugorható videós hirdetéseket és a live stream videós hirdetéseket. Nem titkolt szándék, hogy ezeknek a segítségével újabb dollárokat tudjanak a Youtube-tól elnyerni. Miről is van szó pontosan?
Vizsgáljuk meg részleteiben mit is jelentenek ezek külön-külön.
A Mid-Roll hirdetések esetében a videó előtt egy maximum 10-15 másodperces videó fog megjelenni, ezt a videót 5 másodperc után kikapcsolhatják. Balra lesz található egy visszaszámláló kör, 5 másodperc után pedig megjelenik a Skip gomb a jobb oldalon.
A Youtube esetében ezek a hirdetések maximum 10 másodpercesek lehetnek. A Facebook egyelőre nem határozott meg semmi hasonló kritériumot.
Live Stream videós hirdetések.
A Facebook jelenleg több hirdetési formátumot is tesztel a videóba ágyazott tartalmak esetében, hogy új potenciális bevételi forrásokat biztosítsanak a tartalom szerkesztőknek.
Egy kis dedikált csapat teszteli az új Live Stream közben megjelenő videós hirdetéseket. Az ilyen hirdetések nagyítva megjelennek a képernyő közepén, miközben a Live Stream tovább fut a jobb sarokban kicsinyített képernyőn.
Jelenleg a hirdetők opcionálisan kizárhatják ezt a megjelenítést, vagy pedig kizárhatnak bizonyos videó alkotókat.
De mégis miért tesztel ennyi mindent a Facebook?
Az elemzők a Watch funkció elindítása óta figyelték hogy a Facebook ezzel mennyi piaci részesedést tud a Youtubtól elvenni.
Az eredmény: Nem túl sokat. A Negyedéves adatok szerint a legtöbb videós hirdetés a Facebookon továbbra is a News Feed-ben jelenik meg.
Ezek az adatok azonban nem tántorították el őket attól, hogy tovább teszteljenek.
Mi a Facebook terve a videókra?
Spekulációk a kudarcról:
Mark Zuckerberg bejelentette a Januári negyedéves pénzügyi értékelőn, hogy soha nem volt semmilyen cél a videós hirdetések terén, csupán törekvések.
A Watch növekedését tovább nehezítette az IGTV lassabb elfogadása is ami az Instagram hosszabb formátumú videó kiterjesztése.
Változás a videó tartalom készítésben a Facebookon.
Annak ellenére, hogy a Facebook növeli a Watch 1 milliárdos dolláros támogatottságát 1.4 milliárd dollára mégsem tervezik ezt nagyon tovább fejleszteni.
Nagyobb figyelmet nyernek inkább a különböző hálózatok, licenszelt csatornák és olcsóbb termékek.