Vissza a cikkekhez

Blog

Tartalomjegyzék

Illusztráció egy számítógép-monitorról, amely különféle online médiaelemeket, például dokumentumokat, felfelé mutató hüvelykujjat, csevegési buborékokat és piros szívet jelenít meg, amely a különféle internetes hírtartalmakat és kommunikációt szimbolizálja kék alapon – tökéletes a SEO stratégiák változásainak kiemelésére.

Facebook – Special Ad Category hirdetések korlátozása

Tartalomjegyzék

Klikkmánia
2022.10.11.

A napokban Magyarországot is hivatalosan elérte a FB különleges hirdetési kategóriáját érintő változásai.

A hetekben már lehetett látni a Facebook hirdetéseknél vagy visszautasítást vagy korlátozást, amire nem lehetett magyarázatot találni, ha eddig is a special ad categoryba tartozott a hirdetés, valószínűleg emiatt lehetett.

Változások:

  1. Nem lehet életkor, nem, irányítószám, multikulturális affinitás vagy karakterisztikus jellemzők alapján célozni
  2. Lookalike továbbra sem lehetséges
  3. Special ad audiences további korlátozása
  4. Irányítószám helyett a 10 mérföldes rádiusz lesz a minimum célzási lehetőség, vagy várostól vagy elhelyezett pintől számítva
  5. Kizárásokat nem lehet többé tenni, semmilyen formában
  6. Special ad audiences október 12-től hivatalosan nem lesz elérhető, le fogják állítani az ezzel kapcsolatos ad seteket, de előtte lehetséges még újak létrehozása

A Facebook hivatalos célja, állásfoglalása arról, hogy ezt miért teszi: Rasszra, etnikumra, karakterisztikus jellemzőkre, életkorra, fogyatékosságra való diszkriminatív hirdetések elkerülése a cél.

Tippeink:

  1. A 10 mérföldes rádiusz kötelező minimum, így a hirdetésen belül ahol csak lehet, helyezzük el, hogy az adott helyszín pontosan hova vonatkozik, cím szerepeljen a szövegezésben
  2. Special ad audiences használata
  3. NE legyen túl sok admin a fiókon (legfeljebb 5 fő)
  4. Ne fusson túl gyakran adományozásra, vagy versenyre való ösztönző hirdetés a fiókból
  5. Tartalom fontossága! – Ne használjunk annyi személyes megszólítást – Te! Tiéd! Stb… legalábbis az elején, amíg az algoritmus sok mindent visszadobhat
  6. Ha dealership státuszban az oldalunk hirdet hitellel és hitel nélküli termékeket (autóknál legjellemzőbb), kategorizáljuk külön feeddel vagy oldalon belüli szegmentálással valahogy, mert a hitel nélkülieket lehet a special ad category besorolás nélkül is futtatni

Egyes tanulmányok szerint, ezek a szabályozások (szigorítások?) nem rontottak, éppen ellenkezőleg, javítottak a helyzeten, mert a túlságos szűkítést elkerülve jobb közönségeket értek el. A jelentkezők száma duplázódott, míg a cpc ugyanaz maradt, mindezt úgy, hogy a CTR szintén duplázódott. Amiről  egyelőre nem írnak, hogy a költéseket hogyan kell allokálni, így sejthető, hogy magasabb büdzsékre lesz szükség a hirdetők körében.

Kapcsolódó szolgáltatások:
Címkék:

Tetszett a cikk?

Szeretnéd havonta összesítve megkapni a legfontosabb szakmai cikkeket, híreket?
Feliratkozom a hírlevélre

Kapcsolódó cikkek

Hírek

Adathalász-támadások hulláma éri el a Google Ads rendszerét is

Számos ügynökség arról számolt be, hogy drasztikusan megugrott a Manager Accountok elleni adathalász átvételi támadások száma. A csalók szinte tökéletesen lemásolt, megtévesztő Google-meghívó e-maileket küldenek, amelyekkel megszerezhetik a teljes hozzáférést a Google Ads kezelőfiókokhoz.
Tovább a cikkhez
Tamás Solcz
Hírek

Demand Gen frissítések: okosabb ajánlattétel, AI-videók és jobb YouTube konverziók

A Google Ads legújabb Demand Gen frissítése teljesítményorientált fejlesztéseket hoz a hirdetőknek – az intelligensebb ajánlattételtől az AI-alapú videókészítésig.
Tovább a cikkhez
Tamás Solcz
Mutass többet