Vissza a cikkekhez

Blog

Tartalomjegyzék

A Facebook elveszített 15 millió látogatót?

Tartalomjegyzék

Klikkmánia
2019.03.12.

A Facebook jelentős felhasználószám csökkenést tapasztal, a hirdetők azonban egyelőre nyugodtak, elmondásuk szerint nem érzékelhető ez a jelentős visszaesés.

edison-kutatas

Az Edison kutatása alapján csak az Egyesült Államokban 15 millió felhasználót veszített a Facebook az elmúlt két évben. Az 1500 fős, 12 év felettiek körében elvégzett kutatás alapján a facebook felhasználás 67%-ról 62%-ra esett vissza az elmúlt két évben. A 12 és 34 év közötti felhasználók száma a 2017-ben mért 82 millióról 65 millióra esett vissza.

Nem csupán a keresőóriás tapasztalhatja azonban ezt a visszaesést, a Twitter felhasználói száma is csökkent (23%-ról 19%-ra).

Bár elsőre úgy tűnhet, ez nem azt jelenti, hogy az emberek elhagynák a közösségi médiát, csupán más platformokat részesítenek előnyben. Az Instagram felhasználói száma például a 2017-ben mért 34%-ról 39%-ra növekedett.

Nem érdemes azonban figyelmen kivül hagyni a korosztályi tényezőket: míg a fiatalabb korosztály áttér például az Instagramra, addig az 55 év felettiek körében a Facebook töretlenül népszerűnek bizonyul, és egyre növekszik a felhasználók száma ennél a korosztálynál.

fiatalok-kozossegi-mediaban

A hirdetéseknek sem feltétlenül fellegzett be ezeken a platformokon, érdemes az olyan újdonságokkal élni, mint például a nemrég bevezetett Facebook story hirdetés.

Ugyanakkor fontos, hogy az ehhez hasonló felmérések bár iránymutatásként szolgálhatnak, mindig érdemes fenntartással kezelni őket.

Kapcsolódó szolgáltatások:

Tetszett a cikk?

Szeretnéd havonta összesítve megkapni a legfontosabb szakmai cikkeket, híreket?
Feliratkozom a hírlevélre

Kapcsolódó cikkek

Social marketing

SEO meets Social: Az Instagram posztok mostantól megjelennek a Google találatok között

A Google mostantól indexeli az Instagram üzleti és creator profiljainak posztjait beleértve a Reels-eket is. Ez nemcsak technikai újítás, hanem stratégiai mérföldkő a SEO és a közösségi média világában.
Tovább a cikkhez
Zoltán Keresztessy
Illusztráció egy táblagépre kattintó kézről, vásárlási ikonokkal, érmékkel és pénzzel a háttérben, amely a 2020-as PPC kampányokat ábrázolja. A bal oldalon megjelenik a "pay per click" szöveg. Narancssárga háttér.

AI Max for Search, az első tapasztalatok és tippek a bevezetéshez

A Google Ads kampányok alapjai és működése most már véglegesen átalakultak. A Google az új, AI Max for Search kampányai nemcsak a hirdetések elérését szélesíti, hanem alapjaiban változtatja meg a keresési hirdetések működését is.
Tovább a cikkhez
Tamás Solcz
Mutass többet