Vissza a cikkekhez

Blog

Tartalomjegyzék

A Facebook elveszített 15 millió látogatót?

Tartalomjegyzék

Klikkmánia
2019.03.12.

A Facebook jelentős felhasználószám csökkenést tapasztal, a hirdetők azonban egyelőre nyugodtak, elmondásuk szerint nem érzékelhető ez a jelentős visszaesés.

edison-kutatas

Az Edison kutatása alapján csak az Egyesült Államokban 15 millió felhasználót veszített a Facebook az elmúlt két évben. Az 1500 fős, 12 év felettiek körében elvégzett kutatás alapján a facebook felhasználás 67%-ról 62%-ra esett vissza az elmúlt két évben. A 12 és 34 év közötti felhasználók száma a 2017-ben mért 82 millióról 65 millióra esett vissza.

Nem csupán a keresőóriás tapasztalhatja azonban ezt a visszaesést, a Twitter felhasználói száma is csökkent (23%-ról 19%-ra).

Bár elsőre úgy tűnhet, ez nem azt jelenti, hogy az emberek elhagynák a közösségi médiát, csupán más platformokat részesítenek előnyben. Az Instagram felhasználói száma például a 2017-ben mért 34%-ról 39%-ra növekedett.

Nem érdemes azonban figyelmen kivül hagyni a korosztályi tényezőket: míg a fiatalabb korosztály áttér például az Instagramra, addig az 55 év felettiek körében a Facebook töretlenül népszerűnek bizonyul, és egyre növekszik a felhasználók száma ennél a korosztálynál.

fiatalok-kozossegi-mediaban

A hirdetéseknek sem feltétlenül fellegzett be ezeken a platformokon, érdemes az olyan újdonságokkal élni, mint például a nemrég bevezetett Facebook story hirdetés.

Ugyanakkor fontos, hogy az ehhez hasonló felmérések bár iránymutatásként szolgálhatnak, mindig érdemes fenntartással kezelni őket.

Kapcsolódó szolgáltatások:

Tetszett a cikk?

Szeretnéd havonta összesítve megkapni a legfontosabb szakmai cikkeket, híreket?
Feliratkozom a hírlevélre

Kapcsolódó cikkek

Hírek

Mit jelent a Generative Engine Optimization (GEO) a márkád jövője szempontjából? Kiderül új KLIKKTALK adásunkból! – 5. epizód

A keresők világa forradalmi átalakuláson megy keresztül – és aki nem készül fel időben, az lemaradhat a legnagyobb lehetőségekről! Legújabb KlikkTalk adásunkban Varga Balázst, a Profession.hu marketingigazgatóját hívtuk vendégül, aki elsőként kezdett itthon érdemben foglalkozni a GEO-val, vagyis a Generative Engine Optimization-nel.
Tovább a cikkhez
Klikkmánia
Hajókerék illusztrációja középen céltáblával, stratégiai elemekkel körülvéve: vágólap célokkal, sakkfigura, folyamatábra szimbólumok, céldiagram és irodai tárgyak. A "stratégia" szó jobbra megjelenik egy ingyenes online email küldő eszköz mellett. kék háttér.

Google Marketing Live 2025

Idén a Google Marketing Live nemcsak egy esemény volt, hanem egy valódi élmény: pezsgő hangulat, inspiráló beszélgetések és rengeteg „wow-pillanat” a szakma legjobbjaitól. 
Tovább a cikkhez
Tamás Solcz
Mutass többet