Vissza a cikkekhez

Blog

Tartalomjegyzék

Érkezik az új Panda, és állandósul a Pingvin

Tartalomjegyzék

Klikkmánia
2015.06.03.

Az idei Search Marketing Expo-n a Pingvin és a Panda algoritmusok jövőjéről is beszámolt Gary Illyes, a Google Webmaster Trends elemzője.

A Pingvin jelenleg nagyon lassú lefutású, de Illyes állítása szerint a Google gőzerővel dolgozik azon, hogy az algoritmus valós időben futhasson. Ennek legnagyobb előnye az lenne, hogy az algoritmus mindig friss adatok alapján tudna dolgozni – szemben a jelenlegi helyzettel, aminél csakis egy időközönként, manuálisan frissített adatkészlet áll rendelkezésére.

Még a Google számára is megterhelő ez a feladat – magyarázta Illyes – hiszen elképesztő mennyiségű módosítást kell végrehajtani a Pingvin algoritmusán. A folyamat sajnos akár hónapokig is eltarthat.

Google Panda update

Jó hír azonban, hogy a Panda következő frissítése már a kertek alatt van. 2-4 héten belül várható az algoritmus adatkészletének megújulása. Nem maga az algoritmus fog változni, pusztán azok az adatok, amik alapján a Panda dolgozik. Így a korábban megbüntetett oldalak végre visszatérhetnek a megszokott kerékvágásba. Sajnos azonban nem garantált, hogy minden oldal feloldozást nyerhet, illetve természetesen az új oldalakat is érintheti a frissítés.

Illyes továbbá megjegyezte, hogy a Google a továbbiakban gyakrabban szeretné a Panda adatkészletét frissíteni – ez azonban mindenképpen manuális frissítés marad, a Pingvinnel ellentétben.

Kapcsolódó szolgáltatások:

Tetszett a cikk?

Szeretnéd havonta összesítve megkapni a legfontosabb szakmai cikkeket, híreket?
Feliratkozom a hírlevélre

Kapcsolódó cikkek

Illusztráció egy táblagépre kattintó kézről, vásárlási ikonokkal, érmékkel és pénzzel a háttérben, amely a 2020-as PPC kampányokat ábrázolja. A bal oldalon megjelenik a "pay per click" szöveg. Narancssárga háttér.

Nyakunkon az új Meta algoritmus frissítés: mit jelent az Andromeda a hirdetésoptimalizálásban?

A Meta új Andromeda algoritmusa teljesen átalakítja a hirdetéseidet. Vizsgáljuk meg, miről is van szó és mit jelent mindez a hirdetésoptimalizálásban!
Tovább a cikkhez
Dorottya Somogyi
e-kereskedelem

LLM-ajánlások konverziója vs. Google: e-kereskedelmi tanulmány

A ChatGPT és más AI-asszisztensek már valódi forgalmat hoznak az e-kereskedelembe. De vajon mennyire térül meg ez a forgalom a Google-höz vagy az e-mail csatornákhoz képest?
Tovább a cikkhez
Levente Asztalos
Mutass többet