Vissza a cikkekhez

Blog

Tartalomjegyzék

Elképesztő változások a hirdetések világában

Tartalomjegyzék

Klikkmánia
2015.08.14.

A Facebook megdöbbentő számokkal állt elő ezen a héten, felhívva a figyelmet a mobil hirdetések jelentőségére. Ráadásul az új adatok jelentős növekedést mutatnak az Instagram mobil hirdetési költésének frontján is.

Manapság a Facebook mobilefirst platformnak számít. Az információval élve természetesen a hirdetők is átértékelték és átszervezték költéseiket. 2015 júniusára a Facebook bevétele legalább két ötöddel tetőződött az előző negyedévhez képest.

Mi ennek az oka?

A hirdetők Facebook-os mobil hirdetéseken keresztül próbálják elérni a felületen tartózkodó fogyasztóikat – a Facebook és Comscore szerint az amerikai mobil felhasználók 5 percből egyet a közösségi oldalon töltenek. Az elmúlt negyedévben az összes Facebook hirdetési költés elérte a 4 milliárd dollárt, ebből a mobil hirdetések 2.9 milliárd dollárt, vagyis az összeg 76%-át tették ki.

A Financial Times által közölt grafikonon jól látszik, hogy 2013 vége fele a mobil és a desktop hirdetési költés helyet cserélt, a mobil átvette a vezető szerepet. Az elképesztő irányváltás erőteljesen hangsúlyozza a hirdetők mobilefirst platformhoz való hozzáállását is.

hirdetési-insightok

És akkor most lássunk egy kis betekintést az össz-mobil hirdetési költésbe. Bár e tekintetben a Facebook a domináns (ahogy az előbbi grafikonon is látható), a múlt heti bevételi riportokból kiderül, hogy a Twitter mobil hirdetési nyeresége is rohamosan növekszik, az eMarketer pedig ezen a héten egy új betekintést mutatott az Instagram hirdetési bevételeibe.

Becslések szerint ebben az évben az Instagram el fogja érni az 595 millió dollár mobil hirdetési bevételt világszerte (az Instagram hirdetések 100%-a mobil), 2017-re pedig várhatóan ez már 2.8 milliárdra emelkedik.

Mire számíthatnak a B2B hirdetők?

A potenciális ügyfelek folyamatosan a hírfolyamokat böngészik értékes tartalmakat keresve.  Hirdetőként lehetőségünk nyílik kapcsolatba lépni velük mielőtt és miután vásároltak tőlünk.  Még mielőtt bármit is vásárolnának, köztudottan a LinkedIn a legjobb felület az üzleti döntéshozók elkötelezésére.

A Regalix és az eMarketer szerint 2015 júniusában a B2B vezetők mintegy 91%-a használta a LinkedIn-t marketing célokra, sőt, úgy gondolják, hogy a vásárlás előtt ez a csatorna kelti fel egy website vagy applikáció iránt leginkább a látogatók figyelmét (az értékesítés után 51%-uk szintén a LinkedIn-re szavazott, mint fontos csatornára). A Twitterrel kapcsolatosan szintén lenyűgöző eredmények születtek, itt a szavazatok megoszlása 47%, ill. 42% volt.

Kapcsolódó szolgáltatások:

Tetszett a cikk?

Szeretnéd havonta összesítve megkapni a legfontosabb szakmai cikkeket, híreket?
Feliratkozom a hírlevélre

Kapcsolódó cikkek

Hírek

Mit jelent a Generative Engine Optimization (GEO) a márkád jövője szempontjából? Kiderül új KLIKKTALK adásunkból! – 5. epizód

A keresők világa forradalmi átalakuláson megy keresztül – és aki nem készül fel időben, az lemaradhat a legnagyobb lehetőségekről! Legújabb KlikkTalk adásunkban Varga Balázst, a Profession.hu marketingigazgatóját hívtuk vendégül, aki elsőként kezdett itthon érdemben foglalkozni a GEO-val, vagyis a Generative Engine Optimization-nel.
Tovább a cikkhez
Klikkmánia
Hajókerék illusztrációja középen céltáblával, stratégiai elemekkel körülvéve: vágólap célokkal, sakkfigura, folyamatábra szimbólumok, céldiagram és irodai tárgyak. A "stratégia" szó jobbra megjelenik egy ingyenes online email küldő eszköz mellett. kék háttér.

Google Marketing Live 2025

Idén a Google Marketing Live nemcsak egy esemény volt, hanem egy valódi élmény: pezsgő hangulat, inspiráló beszélgetések és rengeteg „wow-pillanat” a szakma legjobbjaitól. 
Tovább a cikkhez
Tamás Solcz
Mutass többet