Vissza a cikkekhez

Blog

Tartalomjegyzék

Eljárást indítottak a Facebook ellen!

Tartalomjegyzék

Klikkmánia
2015.06.16.

Az európai vizsgálódások középpontjába most a Facebook került: a személyiségi jogok megsértése miatt indítottak ellene eljárást! A hírek szerint a cég politikáját igen erősen bírálták, ha a feltételezések beigazolódnak, akkor különböző szankciókra kell számítania az amerikai cégnek.

Belgium: Eljárás a Facebook ellen

A jelentés elsődlegesen a külső oldalakon működő, cookie alapú nyomkövetést támadja (megosztás gombok, plugin-ek), szerintük az nem nyújt elegendő biztonságot az európai felhasználók számára. Azonban ez csak egy az elhangzott számos panasz közül, melyek többsége az európai adatvédelmi szabályozásra irányulnak.

A per célja egyrészt, hogy Belgiumban törvénykezés szülessen a fenti témával kapcsolatban, másrészt sikeres tárgyalásokat folytassanak a különböző szabályozások betartását illetően.

A híresztelések szerint a közösségi oldal együttműködése nem igazán volt kielégítő: a Facebook álláspontja az, hogy az ír adatvédelem hatáskörébe tartozik a cég és annak politikája, mellyel az EU tagok nyilvánvalóan nem értenek egyet.

Ez az intézkedés sokak szerint csak a politikai befolyásolásról és a globális internetes vállalatok korlátozásáról szól, korábban a Google ellen indítottak hasonló eljárást: Egy éves a felejtés joga

További információ

Kapcsolódó szolgáltatások:

Tetszett a cikk?

Szeretnéd havonta összesítve megkapni a legfontosabb szakmai cikkeket, híreket?
Feliratkozom a hírlevélre

Kapcsolódó cikkek

Hírek

Adathalász-támadások hulláma éri el a Google Ads rendszerét is

Számos ügynökség arról számolt be, hogy drasztikusan megugrott a Manager Accountok elleni adathalász átvételi támadások száma. A csalók szinte tökéletesen lemásolt, megtévesztő Google-meghívó e-maileket küldenek, amelyekkel megszerezhetik a teljes hozzáférést a Google Ads kezelőfiókokhoz.
Tovább a cikkhez
Tamás Solcz
Hírek

Demand Gen frissítések: okosabb ajánlattétel, AI-videók és jobb YouTube konverziók

A Google Ads legújabb Demand Gen frissítése teljesítményorientált fejlesztéseket hoz a hirdetőknek – az intelligensebb ajánlattételtől az AI-alapú videókészítésig.
Tovább a cikkhez
Tamás Solcz
Mutass többet