Vissza a cikkekhez

Blog

Tartalomjegyzék

Illusztráció egy számítógép-monitorról, amely különféle online médiaelemeket, például dokumentumokat, felfelé mutató hüvelykujjat, csevegési buborékokat és piros szívet jelenít meg, amely a különféle internetes hírtartalmakat és kommunikációt szimbolizálja kék alapon – tökéletes a SEO stratégiák változásainak kiemelésére.

Elindult a ‘Helpful content’ algoritmus frissítés

Tartalomjegyzék

Klikkmánia
2022.09.05.

…Ami nagyot fog durranni. Egyesek szerint a Panda-hoz hasonló mértékű lesz a változás hatása. Mostantól kezdve kb 2 hét múlva fogja teljesen éreztetni a hatását.

A ‘Helpful Content’ frissítés lényege, hogy előrébb sorolja azokat a tartalmakat, amik kifejezetten segítik a felhasználókat, ténylegesen is a problémájukra adnak válaszokat. Amennyiben a tartalom csupán rangsorolási céllal lett készítve, főleg egy algoritmus számára, akkor azt ez a változtatás lejjebb fogja rangsorolni.

Itt az ún. ‘People-first’ elvet állította a Google a középpontba. Azaz hogy a tartalom elsődlegesen az oldal saját célcsoportját segítse és ne a felhasználók bevonzása legyen az egyetlen célja. Ennek része a pár héttel ezelőtt említett Product reviews frissítés is.

A Search Central-on publikált cikk tartalmaz pár érdekességet. Például többször is kiemeli, hogy akkor számít minőségi, people-first tartalomnak a kontent, ha a felhasználó úgy távozik az oldalról: nagyon jó élményben volt része és kielégítő választ kapott a problémájára. És hogy ezáltal könnyebben el tudják érni a céljukat.

Ebből következtethetünk arra, hogy valószínűleg a bounce rate, az oldalon töltött átlagos idő, és a munkamenet átlagos hossza is befolyásolhatja a rangsorolást így. Ha a Google azt észleli, hogy a felhasználó a tartalmat olvasva kilépett, majd a keresését befejezte, nagy valószínűséggel feljebb fogja azt a tartalmat rangsorolni.

Érdekesség, hogy ha egy site-on belül több oldalt is helpful-nak titulál az algoritmus, akkor annak pozitív hatása nagyobb lesz a rangsorolásban.

A másik fontos érdekesség, hogy úgy is javítani lehet a rangsoroláson, ha eltávolítjuk az alacsony minőségű oldalt. Amint az algoritmus ezt észreveszi, és ez az állapot hosszabb távon fennmarad, akkor leveszi az algoritmus az ‘unhelpful’ címkét róla.

További érdekesség, hogy mint a Google kiemelte: a hatás hatványozottan nagyobb lesz az online edukáció, művészet & szórakozás, vásárlás, és tech-vonatkozású tartalmak esetében.

Fontos, hogy egyelőre csak az angol nyelvű kereséseket érinti ez a frissítés, ám a közeljövőben a Google több más nyelvre is ki fogja terjeszteni.

Kapcsolódó szolgáltatások:
Címkék:

Tetszett a cikk?

Szeretnéd havonta összesítve megkapni a legfontosabb szakmai cikkeket, híreket?
Feliratkozom a hírlevélre

Kapcsolódó cikkek

Illusztráció egy táblagépre kattintó kézről, vásárlási ikonokkal, érmékkel és pénzzel a háttérben, amely a 2020-as PPC kampányokat ábrázolja. A bal oldalon megjelenik a "pay per click" szöveg. Narancssárga háttér.

Nyakunkon az új Meta algoritmus frissítés: mit jelent az Andromeda a hirdetésoptimalizálásban?

A Meta új Andromeda algoritmusa teljesen átalakítja a hirdetéseidet. Vizsgáljuk meg, miről is van szó és mit jelent mindez a hirdetésoptimalizálásban!
Tovább a cikkhez
Dorottya Somogyi
e-kereskedelem

LLM-ajánlások konverziója vs. Google: e-kereskedelmi tanulmány

A ChatGPT és más AI-asszisztensek már valódi forgalmat hoznak az e-kereskedelembe. De vajon mennyire térül meg ez a forgalom a Google-höz vagy az e-mail csatornákhoz képest?
Tovább a cikkhez
Levente Asztalos
Mutass többet