Mivel ez egy különösen érzékeny, sok visszaélésre lehetőséget adó termék, ezért körültekintő és részletes szabályozásra van szükség.
Kriptovaluta váltás és pénztárca hirdetésére vonatkozó kritériumok a Google Adsben:
- A FinCEN-nél (Financial Crimes Enforcement Network) regisztrált pénzügyi szolgáltatónak kell lenni, legalább 1 államban vagy szövetségi szinten engedélyezett pénzügyi közvetítői vagy szolgáltatói működéssel.
- A cégnek minden rá vonatkozó jogi szabályozásnak meg kell felelnie.
- A hirdetéseknek és landing oldalaknak a Google Ads szabályainak is meg kell felelnie.
- Teljesíteni kell az új igazolási folyamatot, ami júliusban változott.
A kérelem ezen a linken indítható: https://support.google.com/google-ads/contact/AdWords_CSFP_certification_Application
Minden korábbi kriptovaluta regisztrációt érvénytelenítenek augusztus 3-tól.
A minősítési folyamat során céges jogi dokumentumokat kérnek és személyes azonosítás is történik.
További korlátozások:
Néhány kripto pénzzel kapcsolatos hirdetés engedélyezett, míg mások továbbra sem.
Továbbra sem hirdethetők
- Olyan oldalak, amik összegyűjtik vagy összehasonlítják a különböző kriptovaluták kibocsájtóit vagy hozzájuk kapcsolódó szolgáltatásokat.
- DeFi trading eljárások, induló kibocsájtások
- Közvetlen kriptovaluta eladásra, kereskedelemre vonatkozó szolgáltatások