Az IAB Hungary az Evolution 2019 konferencián számolt be a digitális reklámpiac 2018-as változásairól, növekedéséről.
Már negyedik éve számít a legnagyobb szegmensnek a reklámtortán belül a digitális piac. A maga 38.8%-os részével, és 90,3 milliárd forintjával a tavalyi évben további növekedést tudhat maga mögött. A digitális reklámpiac összességében 14 százalékkal bővült 2018-ban.
Szegmensekre bontva látható, hogy a display eszközök 39,1 milliárd, a search 35,2 milliárd, a listing pedig 15 milliárd forintot tett ki.
Fontos kiemelni az automatizmusok és a mobil szerepét, ugyanis mind a kettő egyre nagyobb teret hódit. A következő óriási trend a digitális videók térnyerése lehet a szakértők szerint.
Az IAB Hungary 2016 óta készíti el az Adexpect jelentést, ami az éves reklámpiaci költések várható alakulásáról ad képet, az év legfontosabb digitális reklámpiaci trendjei alapján.
A tavalyi évi eredményekről és a várakozásokról a Kreatív.hu cikkében olvashatsz bővebben.