Vissza a cikkekhez

Blog

Tartalomjegyzék

DuckDuckGo Európában is

Tartalomjegyzék

Klikkmánia
2020.02.05.

Valószínűleg egymás tenyerébe csaphattak a DuckDuckGo vezetőségi tagjai ugyanis hamarosan az Androidos telefonokhoz alapértelmezett keresőmotorként a DuckDuckGo lesz telepítve a telefonokra és nem a Google. 

A Google korábbi gyakorlatát, amely szerint saját operációs rendszerén alapértelmezett keresési szolgáltatóvá választja, az EU monopóliumellenes szabályai szerint jogellenesnek minősítették. Ennek eredményeként ráadásul a Google rekordszintű, 5 milliárd dolláros bírságot kapott.

Amikor az EU-n belüli Android-felhasználók új eszközt indítanak, három Google alternatívát kapnak, amelyek közül választhatnak, mit szeretnének alapértelmezett keresőjükként.

Untitled-design-48-980x620

A DuckDuckGo minden országban a lista elején lesz, de több másik alternatíva is szerepel a listákon. Egyéb, az EU-ban elérhető  különbözõ lehetõségek: Info.com, Yandex, Qwant, GMX, PrivacyWall, Givero és Seznam. Az országok teljes listája és az azokhoz tartozó alapértelmezett keresőmotorok választási lehetőségei itt találhatók.

Ez a választási lehetőség 2020 márciusában élesedik.

Érdekes lesz megnézni, hogy ez a változás milyen hatással van a keresőmotorok piacának megosztására az EU-ban, ha egyáltalán lesz változás. A felhasználók természetesen továbbra is választhatják a Google-t alapértelmezettnek, ha erre vágynak, illetve manuálisan is felkereshetik a keresőóriást.

Kapcsolódó szolgáltatások:
Címkék:

Tetszett a cikk?

Szeretnéd havonta összesítve megkapni a legfontosabb szakmai cikkeket, híreket?
Feliratkozom a hírlevélre

Kapcsolódó cikkek

Social marketing

SEO meets Social: Az Instagram posztok mostantól megjelennek a Google találatok között

A Google mostantól indexeli az Instagram üzleti és creator profiljainak posztjait beleértve a Reels-eket is. Ez nemcsak technikai újítás, hanem stratégiai mérföldkő a SEO és a közösségi média világában.
Tovább a cikkhez
Zoltán Keresztessy
Illusztráció egy táblagépre kattintó kézről, vásárlási ikonokkal, érmékkel és pénzzel a háttérben, amely a 2020-as PPC kampányokat ábrázolja. A bal oldalon megjelenik a "pay per click" szöveg. Narancssárga háttér.

AI Max for Search, az első tapasztalatok és tippek a bevezetéshez

A Google Ads kampányok alapjai és működése most már véglegesen átalakultak. A Google az új, AI Max for Search kampányai nemcsak a hirdetések elérését szélesíti, hanem alapjaiban változtatja meg a keresési hirdetések működését is.
Tovább a cikkhez
Tamás Solcz
Mutass többet