Vissza a cikkekhez

Blog

Tartalomjegyzék

Illusztráció egy számítógép-monitorról, amely különféle online médiaelemeket, például dokumentumokat, felfelé mutató hüvelykujjat, csevegési buborékokat és piros szívet jelenít meg, amely a különféle internetes hírtartalmakat és kommunikációt szimbolizálja kék alapon – tökéletes a SEO stratégiák változásainak kiemelésére.

DSA rendelet a Meta hirdetéseknél: meg kell adnunk a kedvezményezetteket ha az EU-ban hirdetünk

Tartalomjegyzék

Klikkmánia
2023.06.09.

Amennyiben Facebook- és Instagram-hirdetéseeink az EU-t vagy az EU-val összefüggésbe hozható régiókat (ezek listáját megtaláljuk itt ) céloznak, az EU szabályozói előírásai értelmében 2023. június 5-ével kezdődően lehetőségünk lesz megadni azt a személyt vagy szervezetet, aki hasznosul a hirdetésből („kedvezményezett”). Lehetőségünk van továbbá megadni annak a személynek vagy szervezetnek a nevét, aki vagy amely a hirdetést kifizeti („kifizető”), amennyiben nevezett személy vagy szervezet eltér a „kedvezményezettől”.

2023. június 21-étől ezt az adatot kötelező lesz megadni minden új, ismétlődő vagy módosított, az EU országait vagy az EU-val összefüggésbe hozható régiókat célzó hirdetések esetén. Ha nem adjuk meg ezeket az információkat, a hirdetésünk nem jelenik meg. Ez a feltétel vonatkozik minden hirdetés-létrehozó felületre, ideértve a Marketing API-t is.

Az év későbbi időszakában ez az információ elérhető lesz a Meta Hirdetéstárban, de nem jelenik meg magában a hirdetésben vagy a hírfolyamban. A Meta Hirdetéstárban az információ  el lesz tárolva az utolsó megjelenést követő egy évig. Míg az információ megadása kötelező az Európai Uniót vagy az azzal összefüggésbe hozható területeket célzó minden hirdetés esetén, az információk hozzáadása nem fogja befolyásolni a hirdetések megjelenítését, költségeit vagy licitjét, a funkciók elérhetőségét vagy a hirdetések ellenőrzésének folyamatát.

Kit adhatunk meg kedvezményezettként és kifizetőként a hirdetéseknél?

Minden esetben a hirdető felelőssége, hogy megfeleljen a hatályos törvényeknek és szabályozásoknak azokban az országokban, ahol hirdetéseket szeretne megjeleníteni.

Az EU digitális szolgáltatásokról szóló jogszabálya (Digital Services Act, DSA) szerint a Meta köteles adatot szolgáltatni a természetes vagy jogi személyről, „akinek vagy amelynek nevében a hirdetés megjelenik”. 

Többek között az alábbi példák kerülhetnek szóba:

  • Ha kisvállalkozásként saját magunk jelenítünk meg hirdetéseket, a „kedvezményezett” lehet a szervezetünk neve, míg a „kifizető” lehet ugyanaz
  • Ha egy anyavállalat leányvállalatát képviseljük, a „kedvezményezett” lehet a leányvállalat vagy márka neve, míg a „kifizető” lehet az anyavállalat
  • Ha magánszemélyként népszerűsítünk egy konkrét terméket, szolgáltatást, jelöltet stb., a „kedvezményezett” lehet a termék, szolgáltatás, jelölt stb. neve, míg a „kifizető” lehet a saját nevünk

Hogyan adható meg a „kedvezményezett” és a „kifizető”?

Amikor a hirdetés célzása magában foglalja az EU-t vagy az azzal összefüggésbe hozható területeket, a rendszer kérni fogja, hogy adjuk meg a hirdetéshez a „kedvezményezett” és a „kifizető” nevét:

  1. A „kedvezményezett” kiválasztása során a hirdetők adott esetben több lehetőség közül választhatnak:
  2. A kedvezményezett megadását követően kiválaszthatjuk „A kifizetést más szervezet vagy személy végzi” jelölőnégyzetet. Ha ezt a jelölőnégyzetet kiválasztod, hasonló lehetőségeket fogsz látni, mint a „kedvezményezett” kiválasztása esetén, itt ki kell választanod egyet, vagy manuálisan meg kell adnod egy „kifizetőt”.

Amennyiben a „kedvezményezett” és a „kifizető” azonos, a jelölőnégyzetet nem kell bejelölnünk.

Kapcsolódó szolgáltatások:
Címkék:

Tetszett a cikk?

Szeretnéd havonta összesítve megkapni a legfontosabb szakmai cikkeket, híreket?
Feliratkozom a hírlevélre

Kapcsolódó cikkek

SEO

Mi az a Google AI Overviews, és mit kell tenni ahhoz, hogy a weboldalad is bekerüljön az összefoglalóba?

Mi az a Google AI Overviews, és mit kell tenni ahhoz, hogy a weboldalad is bekerüljön az összefoglalóba? Segítünk!
Tovább a cikkhez
Levente Asztalos
Hírek

Mit jelent a Generative Engine Optimization (GEO) a márkád jövője szempontjából? Kiderül új KLIKKTALK adásunkból! – 5. epizód

A keresők világa forradalmi átalakuláson megy keresztül – és aki nem készül fel időben, az lemaradhat a legnagyobb lehetőségekről! Legújabb KlikkTalk adásunkban Varga Balázst, a Profession.hu marketingigazgatóját hívtuk vendégül, aki elsőként kezdett itthon érdemben foglalkozni a GEO-val, vagyis a Generative Engine Optimization-nel.
Tovább a cikkhez
Klikkmánia
Mutass többet