Vissza a cikkekhez

Blog

Tartalomjegyzék

Illusztráció egy számítógép-monitorról, amely különféle online médiaelemeket, például dokumentumokat, felfelé mutató hüvelykujjat, csevegési buborékokat és piros szívet jelenít meg, amely a különféle internetes hírtartalmakat és kommunikációt szimbolizálja kék alapon – tökéletes a SEO stratégiák változásainak kiemelésére.

Dollármilliókra tehető a Facebook hirdetési csalások értéke

Tartalomjegyzék

Klikkmánia
2020.10.29.

Az Egyesült Államok Szövetségi Kereskedelmi Bizottsága (FTC) arról számolt be, hogy a közösségi médiával kapcsolatos dokumentált fogyasztói átverési panaszaik soha nem látott szinten emelkednek. A fogyasztók 2020 első hat hónapjában 117 millió dollárt veszítettek, szemben a 2019-es 134 millió dollárral.

A bűnözők visszaélnek a Facebook és az Instagram hirdetésekkel, hogy 2020-ban dollármilliókat csaljanak ki a felhasználóktól. A Facebook-hirdetésekkel kapcsolatos online vásárlásokra a fogyasztók közel 100% -arról számolt be, hogy a megrendeléseiket soha sem kapták meg.  

Nagyon népszerűek az úgynevezett “romantikus hirdetések is”, amikor az érzelmeinkre játszva próbálnak meg a csalók pénzt szerezni. 

A csalók a következő módokon próbálnak meg pénzt szerezni: 

  • Online vásárlás 
  • Romantikus hirdetések (például felajánlás, beteg gyermeke számára gyűjtés) 
  • Gazdasági könnyebítés sejtető csalások
  • Állásra jelentkezési lehetőségek
  • Pénzadományok 
  • Ajándékok
  • MLM hirdetések
  • Piramis játékok
  • Bizalmi körök, ajándékozások 

Sajnos a csalások sokszor arra is irányulnak, hogy átvegyék a profilunk alatt az uralmat.  A csalók kihasználják azt a tényt, hogy a Facebook-felhasználók megbíznak az ismerősök üzeneteiben. A Facebook-hirdetéseket kihasználó csalások károsak a fogyasztók és a törvényes hirdetők számára. Több millió dollár veszett kárba, és az áldozatok elmondják a barátaiknak is a rossz tapasztalatokat. Az utóbbi időben több Google Ads, vagy Tik tok kedvezményt kínáló scam is jelent meg,, mielőtt egyáltalán rákattintanánk az ilyen ajánlatokra, tájékozódjunk az adott hirdetési platform hivatalos felületein. 

A hirdetés sikere a bizalomtól függ. Bármi, ami rontja a bizalmat a Facebook reklámozással kapcsolatban, rosszat tesz a reklámökoszisztémának is. 

A teljes jelentés itt olvasható: https://www.ftc.gov/news-events/blogs/data-spotlight/2020/10/scams-starting-social-media-proliferate-early-2020

Kapcsolódó szolgáltatások:
Címkék:

Tetszett a cikk?

Szeretnéd havonta összesítve megkapni a legfontosabb szakmai cikkeket, híreket?
Feliratkozom a hírlevélre

Kapcsolódó cikkek

Social marketing

SEO meets Social: Az Instagram posztok mostantól megjelennek a Google találatok között

A Google mostantól indexeli az Instagram üzleti és creator profiljainak posztjait beleértve a Reels-eket is. Ez nemcsak technikai újítás, hanem stratégiai mérföldkő a SEO és a közösségi média világában.
Tovább a cikkhez
Zoltán Keresztessy
Illusztráció egy táblagépre kattintó kézről, vásárlási ikonokkal, érmékkel és pénzzel a háttérben, amely a 2020-as PPC kampányokat ábrázolja. A bal oldalon megjelenik a "pay per click" szöveg. Narancssárga háttér.

AI Max for Search, az első tapasztalatok és tippek a bevezetéshez

A Google Ads kampányok alapjai és működése most már véglegesen átalakultak. A Google az új, AI Max for Search kampányai nemcsak a hirdetések elérését szélesíti, hanem alapjaiban változtatja meg a keresési hirdetések működését is.
Tovább a cikkhez
Tamás Solcz
Mutass többet