Vissza a cikkekhez

Blog

Tartalomjegyzék

Illusztráció egy számítógép-monitorról, amely különféle online médiaelemeket, például dokumentumokat, felfelé mutató hüvelykujjat, csevegési buborékokat és piros szívet jelenít meg, amely a különféle internetes hírtartalmakat és kommunikációt szimbolizálja kék alapon – tökéletes a SEO stratégiák változásainak kiemelésére.

Csatornaközi adatközpontú hozzárendelésre frissít a Google Analytics 4

Tartalomjegyzék

Klikkmánia
2022.01.25.

A Google bejelentette, hogy 2022. január 26-án vagy azt követően  a Google Analytics 4-tulajdonai immár jogosultak lesznek a csatornaközi adatközpontú hozzárendelés használatára.

A módosítás az összes Google Analytics 4-tulajdon esetében érvénybe lép, de csak jelentéskészítési és mérési célokra. A Google Ads-kampányaira nem lesz hatással.

Az adatközpontú hozzárendelés egy olyan gépi tanulási modell, amely annak alapján rendeli hozzá a konverziók utáni jóváírásokat, hogy a felhasználók hogyan keresnek rá a vállalkozásra, illetve milyen műveleteket végeznek a hirdetésekkel.

Az utolsó kattintáson alapuló modellel szemben az adatközpontú hozzárendelés a felhasználók konverzióig bejárt teljes útját figyelembe veszi, és ennek az útnak az összes lépéséhez jóváírást rendel hozzá.

A csatorna közi adatközpontú hozzárendelés minden Google Analytics 4-tulajdonban elérhető lesz a Hirdetés munkaterületen, valamint a tulajdon szintjén a Hozzárendelés beállításainál

A hirdetők a Konverziós útvonalak és a Modell-összehasonlítás jelentések segítségével láthatják, hogy az adatvezérelt modell hogyan osztja ki a jóváírást az egyes csatornákhoz  vagy kampányokhoz. 

Ha a tulajdon szintjén választjuk ki az adatközpontú hozzárendelést, akkor ez engedélyezhető a Konverzió részleteiről szóló jelentésekben és az egyéni felfedezésekben is.

A hozzárendelési modell módosítása mind az előzményadatokra, mind a jövőbeli adatokra hatással lesz. Ezek a módosítások megjelennek majd a konverzióra és a bevételre vonatkozó adatokat tartalmazó jelentésekben

A csatornától független adatközpontú hozzárendelés használatát javasoljuk, amely gépi tanulási algoritmusok segítségével mutatja meg, hogy a különböző kapcsolattartási pontok hogyan befolyásolják a konverziós eredményeket.
Kapcsolódó szolgáltatások:

Tetszett a cikk?

Szeretnéd havonta összesítve megkapni a legfontosabb szakmai cikkeket, híreket?
Feliratkozom a hírlevélre

Kapcsolódó cikkek

Hírek

Adathalász-támadások hulláma éri el a Google Ads rendszerét is

Számos ügynökség arról számolt be, hogy drasztikusan megugrott a Manager Accountok elleni adathalász átvételi támadások száma. A csalók szinte tökéletesen lemásolt, megtévesztő Google-meghívó e-maileket küldenek, amelyekkel megszerezhetik a teljes hozzáférést a Google Ads kezelőfiókokhoz.
Tovább a cikkhez
Tamás Solcz
Hírek

Demand Gen frissítések: okosabb ajánlattétel, AI-videók és jobb YouTube konverziók

A Google Ads legújabb Demand Gen frissítése teljesítményorientált fejlesztéseket hoz a hirdetőknek – az intelligensebb ajánlattételtől az AI-alapú videókészítésig.
Tovább a cikkhez
Tamás Solcz
Mutass többet