A Google bejelentette, hogy 2022. január 26-án vagy azt követően a Google Analytics 4-tulajdonai immár jogosultak lesznek a csatornaközi adatközpontú hozzárendelés használatára.
A módosítás az összes Google Analytics 4-tulajdon esetében érvénybe lép, de csak jelentéskészítési és mérési célokra. A Google Ads-kampányaira nem lesz hatással.
Az adatközpontú hozzárendelés egy olyan gépi tanulási modell, amely annak alapján rendeli hozzá a konverziók utáni jóváírásokat, hogy a felhasználók hogyan keresnek rá a vállalkozásra, illetve milyen műveleteket végeznek a hirdetésekkel.
Az utolsó kattintáson alapuló modellel szemben az adatközpontú hozzárendelés a felhasználók konverzióig bejárt teljes útját figyelembe veszi, és ennek az útnak az összes lépéséhez jóváírást rendel hozzá.
A csatorna közi adatközpontú hozzárendelés minden Google Analytics 4-tulajdonban elérhető lesz a Hirdetés munkaterületen, valamint a tulajdon szintjén a Hozzárendelés beállításainál
A hirdetők a Konverziós útvonalak és a Modell-összehasonlítás jelentések segítségével láthatják, hogy az adatvezérelt modell hogyan osztja ki a jóváírást az egyes csatornákhoz vagy kampányokhoz.
Ha a tulajdon szintjén választjuk ki az adatközpontú hozzárendelést, akkor ez engedélyezhető a Konverzió részleteiről szóló jelentésekben és az egyéni felfedezésekben is.
A hozzárendelési modell módosítása mind az előzményadatokra, mind a jövőbeli adatokra hatással lesz. Ezek a módosítások megjelennek majd a konverzióra és a bevételre vonatkozó adatokat tartalmazó jelentésekben
A csatornától független adatközpontú hozzárendelés használatát javasoljuk, amely gépi tanulási algoritmusok segítségével mutatja meg, hogy a különböző kapcsolattartási pontok hogyan befolyásolják a konverziós eredményeket. |