Vissza a cikkekhez

Blog

Tartalomjegyzék

Illusztráció egy számítógép-monitorról, amely különféle online médiaelemeket, például dokumentumokat, felfelé mutató hüvelykujjat, csevegési buborékokat és piros szívet jelenít meg, amely a különféle internetes hírtartalmakat és kommunikációt szimbolizálja kék alapon – tökéletes a SEO stratégiák változásainak kiemelésére.

Csatornaközi adatközpontú hozzárendelésre frissít a Google Analytics 4

Tartalomjegyzék

Klikkmánia
2022.01.25.

A Google bejelentette, hogy 2022. január 26-án vagy azt követően  a Google Analytics 4-tulajdonai immár jogosultak lesznek a csatornaközi adatközpontú hozzárendelés használatára.

A módosítás az összes Google Analytics 4-tulajdon esetében érvénybe lép, de csak jelentéskészítési és mérési célokra. A Google Ads-kampányaira nem lesz hatással.

Az adatközpontú hozzárendelés egy olyan gépi tanulási modell, amely annak alapján rendeli hozzá a konverziók utáni jóváírásokat, hogy a felhasználók hogyan keresnek rá a vállalkozásra, illetve milyen műveleteket végeznek a hirdetésekkel.

Az utolsó kattintáson alapuló modellel szemben az adatközpontú hozzárendelés a felhasználók konverzióig bejárt teljes útját figyelembe veszi, és ennek az útnak az összes lépéséhez jóváírást rendel hozzá.

A csatorna közi adatközpontú hozzárendelés minden Google Analytics 4-tulajdonban elérhető lesz a Hirdetés munkaterületen, valamint a tulajdon szintjén a Hozzárendelés beállításainál

A hirdetők a Konverziós útvonalak és a Modell-összehasonlítás jelentések segítségével láthatják, hogy az adatvezérelt modell hogyan osztja ki a jóváírást az egyes csatornákhoz  vagy kampányokhoz. 

Ha a tulajdon szintjén választjuk ki az adatközpontú hozzárendelést, akkor ez engedélyezhető a Konverzió részleteiről szóló jelentésekben és az egyéni felfedezésekben is.

A hozzárendelési modell módosítása mind az előzményadatokra, mind a jövőbeli adatokra hatással lesz. Ezek a módosítások megjelennek majd a konverzióra és a bevételre vonatkozó adatokat tartalmazó jelentésekben

A csatornától független adatközpontú hozzárendelés használatát javasoljuk, amely gépi tanulási algoritmusok segítségével mutatja meg, hogy a különböző kapcsolattartási pontok hogyan befolyásolják a konverziós eredményeket.
Kapcsolódó szolgáltatások:

Tetszett a cikk?

Szeretnéd havonta összesítve megkapni a legfontosabb szakmai cikkeket, híreket?
Feliratkozom a hírlevélre

Kapcsolódó cikkek

Social marketing

SEO meets Social: Az Instagram posztok mostantól megjelennek a Google találatok között

A Google mostantól indexeli az Instagram üzleti és creator profiljainak posztjait beleértve a Reels-eket is. Ez nemcsak technikai újítás, hanem stratégiai mérföldkő a SEO és a közösségi média világában.
Tovább a cikkhez
Zoltán Keresztessy
Illusztráció egy táblagépre kattintó kézről, vásárlási ikonokkal, érmékkel és pénzzel a háttérben, amely a 2020-as PPC kampányokat ábrázolja. A bal oldalon megjelenik a "pay per click" szöveg. Narancssárga háttér.

AI Max for Search, az első tapasztalatok és tippek a bevezetéshez

A Google Ads kampányok alapjai és működése most már véglegesen átalakultak. A Google az új, AI Max for Search kampányai nemcsak a hirdetések elérését szélesíti, hanem alapjaiban változtatja meg a keresési hirdetések működését is.
Tovább a cikkhez
Tamás Solcz
Mutass többet