Vissza a cikkekhez

Blog

Tartalomjegyzék

Csak Amerikában 65 milliárd dolláros üzlet a keresőoptimalizálás

Tartalomjegyzék

Klikkmánia
2016.04.20.

Ez olyan hatalmas szám, hogy kétszer is elolvastuk a forrást, mielőtt lemertük írni. A Borrel jelentés felmérte, hogy a digitális marketing szolgáltatásokra fordított költés mekkora lehet, ami ugye különbözik a hirdetési költéstől. 2016-ban várhatóan 613 milliárd dollárra rughatnak a szolgáltatásokra fordított költések, ami többszöröse a konkrét hirdetési költésnek.

A jelentés nagy része a KKV szektor költéseire alapszik.

Borrel becslések

A jelentés különböző mélységekben vizsgálja a költéseket, mely szerint az “online marketing support” jellegű költések 87.5%-a a keresőoptimalizáláshoz köthető. Ami azt jelenti, hogy míg idén 65 milliárd dollárt költenek USA-ban keresőoptimalizálásra, addig 2020-ra 80 milliárdot prognosztizálnak. Csak merjen még egyszer valaki olyan címmel előadást tartani itthon, hogy a “SEO halott”…

Borrel SEO becslések

Természetesen fenntartásokkal kezelje mindenki az ilyen jellegű előrejelzéseket, de az biztos, hogy amíg az internetezőknek az alapvető felhasználói szokásaik nem változnak addig a keresőmotorok uralni fogják minden szempontból az online költéseket, legyen szó tanácsadói jellegűről vagy konkrét hirdetési büdzséről. Ezen egy dolog változtathat, ha a Google a teljes első találati oldaláról kiszórja az organikus találatokat. Természetesen ebben az esetben is megmaradnának ezek a volumenek, de már közvetlenül a Google pénztárcájába vándorolnak.

Kapcsolódó szolgáltatások:

Tetszett a cikk?

Szeretnéd havonta összesítve megkapni a legfontosabb szakmai cikkeket, híreket?
Feliratkozom a hírlevélre

Kapcsolódó cikkek

Hírek

Mit jelent a Generative Engine Optimization (GEO) a márkád jövője szempontjából? Kiderül új KLIKKTALK adásunkból! – 5. epizód

A keresők világa forradalmi átalakuláson megy keresztül – és aki nem készül fel időben, az lemaradhat a legnagyobb lehetőségekről! Legújabb KlikkTalk adásunkban Varga Balázst, a Profession.hu marketingigazgatóját hívtuk vendégül, aki elsőként kezdett itthon érdemben foglalkozni a GEO-val, vagyis a Generative Engine Optimization-nel.
Tovább a cikkhez
Klikkmánia
Hajókerék illusztrációja középen céltáblával, stratégiai elemekkel körülvéve: vágólap célokkal, sakkfigura, folyamatábra szimbólumok, céldiagram és irodai tárgyak. A "stratégia" szó jobbra megjelenik egy ingyenes online email küldő eszköz mellett. kék háttér.

Google Marketing Live 2025

Idén a Google Marketing Live nemcsak egy esemény volt, hanem egy valódi élmény: pezsgő hangulat, inspiráló beszélgetések és rengeteg „wow-pillanat” a szakma legjobbjaitól. 
Tovább a cikkhez
Tamás Solcz
Mutass többet