Vissza a cikkekhez

Blog

Tartalomjegyzék

Csak Amerikában 65 milliárd dolláros üzlet a keresőoptimalizálás

Tartalomjegyzék

Klikkmánia
2016.04.20.

Ez olyan hatalmas szám, hogy kétszer is elolvastuk a forrást, mielőtt lemertük írni. A Borrel jelentés felmérte, hogy a digitális marketing szolgáltatásokra fordított költés mekkora lehet, ami ugye különbözik a hirdetési költéstől. 2016-ban várhatóan 613 milliárd dollárra rughatnak a szolgáltatásokra fordított költések, ami többszöröse a konkrét hirdetési költésnek.

A jelentés nagy része a KKV szektor költéseire alapszik.

Borrel becslések

A jelentés különböző mélységekben vizsgálja a költéseket, mely szerint az “online marketing support” jellegű költések 87.5%-a a keresőoptimalizáláshoz köthető. Ami azt jelenti, hogy míg idén 65 milliárd dollárt költenek USA-ban keresőoptimalizálásra, addig 2020-ra 80 milliárdot prognosztizálnak. Csak merjen még egyszer valaki olyan címmel előadást tartani itthon, hogy a “SEO halott”…

Borrel SEO becslések

Természetesen fenntartásokkal kezelje mindenki az ilyen jellegű előrejelzéseket, de az biztos, hogy amíg az internetezőknek az alapvető felhasználói szokásaik nem változnak addig a keresőmotorok uralni fogják minden szempontból az online költéseket, legyen szó tanácsadói jellegűről vagy konkrét hirdetési büdzséről. Ezen egy dolog változtathat, ha a Google a teljes első találati oldaláról kiszórja az organikus találatokat. Természetesen ebben az esetben is megmaradnának ezek a volumenek, de már közvetlenül a Google pénztárcájába vándorolnak.

Kapcsolódó szolgáltatások:

Tetszett a cikk?

Szeretnéd havonta összesítve megkapni a legfontosabb szakmai cikkeket, híreket?
Feliratkozom a hírlevélre

Kapcsolódó cikkek

Hírek

Megérkezett a Google AI Mode Magyarországra – új korszak a keresésben

A Google bejelentette, hogy 2025 októberétől az AI Mode már Magyarországon és magyar nyelven is elérhető. Fedezd fel, hogyan alakítja át a mesterséges intelligencia a keresési élményt!
Tovább a cikkhez
Tamás Solcz
Hírek

AI használata a cégedben: szabályok, felelősség és biztonság 2025-ben – hallgasd meg a KLIKKTALK podcast 8. epizódját

A mesterséges intelligencia ma már mindennapi eszköz a cégek működésében. De vajon milyen keretek között lehet és kell használni az AI-t? Milyen felelőssége van a vállalatnak, és hogyan lehet biztonságosan valamint jogszerűen integrálni a ChatGPT-t vagy más AI-alkalmazásokat a mindennapokban?
Tovább a cikkhez
Zoltán Keresztessy
Mutass többet