Vissza a cikkekhez

Blog

Tartalomjegyzék

A Chrome blokkolja a hirdetéseket február közepétől

Tartalomjegyzék

Klikkmánia
2018.01.17.

Júniusban jelentette be a Google, hogy a Chrome 2018 elejétől minden, nem megfelelő hirdetést (ide értve a Google általi hirdetéseket is) blokkoklni fog. Mostanra a dátum is nyilvános lett: 2018. február 15.

Érdekes módon a dátum nem valamilyen Chrome frissítéshez vagy verzióhoz kötődik, ugyanis a Chrome 64-es verziója január 23-tól, a 65-ös verzió pedig március 6-tól érhető el. Ebből arra következtethetünk, hogy a blokkolás a felhasználóknál fokozatosan kerül bevezetésre.

A Google 2017-ben csatlakozott a “Coalition for Better Ads” csoportuláshoz, melynek már a neve is elég beszédes.  Röviden a cél a fogyasztóbarátabb hirdetések alkalmazása, melyhez különféle standardokat határoz meg, és útmutatást ad.

jo-hirdetes-formatumok

A Google azt is megfogalmazta, hogy hogyan van lehetőség visszajutni hirdetéseinkkel a böngészőbe, melynek részleteiről itt és itt tájékozódhatunk.

Az Ad Experience Report eszköze képernyőfelvételekkel és videókkal mutatja meg elégedetlenségének tárgyát, valamint tanácsokat ad, hogy mivel váltsuk ki azokat.

A Google stratégiája egyszerű: A Chrome alkalmazásával csökkentsük a rossz minőségű hirdetések számát. Fontos azonban, hogy a Google pusztán egy nem megfelelő hirdetés miatt nem marasztalja el a hirdetőt, csak figyelmeztetésben részesíti. Az alábbi küszöbértékeket határozta meg az oldalmegtekintések mentén:

  • 7,5% a hatályba lépést követő első két hónapban
  • 5% az ezt követő négy hónapban
  • ezt követően pedig 2,5%.

Arra számítanak, hogy ezáltal csökken a harmadik féltől származó hirdetésblokkolók használata, amik az összes hirdetést blokkolnák, ezzel sértve a szabad tartalom áramlást.

 

Hírünk a venturebeat.com cikke alapján készült.

 

Kapcsolódó szolgáltatások:
Címkék:

Tetszett a cikk?

Szeretnéd havonta összesítve megkapni a legfontosabb szakmai cikkeket, híreket?
Feliratkozom a hírlevélre

Kapcsolódó cikkek

Social marketing

SEO meets Social: Az Instagram posztok mostantól megjelennek a Google találatok között

A Google mostantól indexeli az Instagram üzleti és creator profiljainak posztjait beleértve a Reels-eket is. Ez nemcsak technikai újítás, hanem stratégiai mérföldkő a SEO és a közösségi média világában.
Tovább a cikkhez
Zoltán Keresztessy
Illusztráció egy táblagépre kattintó kézről, vásárlási ikonokkal, érmékkel és pénzzel a háttérben, amely a 2020-as PPC kampányokat ábrázolja. A bal oldalon megjelenik a "pay per click" szöveg. Narancssárga háttér.

AI Max for Search, az első tapasztalatok és tippek a bevezetéshez

A Google Ads kampányok alapjai és működése most már véglegesen átalakultak. A Google az új, AI Max for Search kampányai nemcsak a hirdetések elérését szélesíti, hanem alapjaiban változtatja meg a keresési hirdetések működését is.
Tovább a cikkhez
Tamás Solcz
Mutass többet