Vissza a cikkekhez

Blog

Tartalomjegyzék

Illusztráció egy számítógép-monitorról, amely különféle online médiaelemeket, például dokumentumokat, felfelé mutató hüvelykujjat, csevegési buborékokat és piros szívet jelenít meg, amely a különféle internetes hírtartalmakat és kommunikációt szimbolizálja kék alapon – tökéletes a SEO stratégiák változásainak kiemelésére.

CAPI Gateway és AEM iOS14 felhasználóknak

Tartalomjegyzék

Klikkmánia
2021.10.28.

A Facebook egy sor fejlesztést jelentett be, amely segíti a hirdetőknek a mérést és a teljesítmény növelését.

,,A sűrű ünnepi vásárlási szezon előtt és a digitális marketing iparág változásainak kellős közepén a fő prioritásunk, hogy segítsünk nektek az új és meglévő ügyfelek elérésében, az üzleti célotok teljesítésében és a kampányaitok teljesítményének mérésében’’, mondta Graham Mudd, a Facebook Termékmarketing Alelnöke egy írásos nyilatkozatában.

Az újítások a következők:

Conversions API Gateway

A bejelentés szerint az Eseménykezelőnek ez az önkiszolgáló opciója ,,jelentősen csökkenti’’ a Conversion API beállításához szükséges időt. Lehetőséget ad a hirdetőknek a CAPI előnyeinek kihasználására kódolás vagy fejlesztő bevonása nélkül.

A Facebook javasolja a CAPI Gateway-t olyan hirdetőknek, akik:

  • Már használják a Facebook Pixel-t.
  • Még nem használnak Conversions API-t a weboldal eseményeinek küldésére
  • Legalább 2000 USD havi büdzsével dolgoznak kifejezetten a webes eseményekre optimalizáltan.

Aggregated Event Measurement (AEM) iOS14 felhasználók számára

Az Apple Keresési Hirdetések bevétele és piaci részesedése drasztikusan megnőtt, miközben a személyre szabott hirdetések erős hátrányba kerültek más platformokon – a Facebookot is beleértve.

Az iOS14 felhasználókra irányuló új kampányjelentés-fejlesztéssel a Facebook

  • Alapértelmezettként engedélyezte a megtekintés utáni attribúciót újonnan létrehozott, webes eseményekre irányuló kampányokban
  • Kiterjesztette az AEM-et, hogy automatikus átirányítás esetén figyelembe vegyen minden, a hirdetőhöz kapcsolódó weboldalról származó konverziót
  • Engedélyezte a hirdetői szintű jelentéseket olyan hirdetőknek, akik nem birtokolják a domaint, amelyekre a hirdetéseik mutatnak.

A Facebook szintén megkezdte az App AEM bemutatását, amely egy új, korábbi ügyfeleket célzó, applikációkra irányuló kampányok méréseinek jelentésére szolgáló eszköz minden iOS felhasználóra (beleértve az iOS14.5+ felhasználókat is). Ez elérhető lesz olyan hirdetőknek, akik applikációs eseményekre irányuló katalógus kampányokat futtatnak.

A Facebook egy olyan újítást is létrehozott, amely segíti a hirdetőknek a konverziós útvonalak vizsgálatát iOS 14+ Mobile App Install kampányok esetén azáltal, hogy láthatóvá tették a megtekintés utáni konverzió attribúciót az Apple SKAdNetwork API-jára hagyatkozóknak.

Folytatódnak az egész iparágat érintő mérési és attribúciós kihívások

Mike Rhodes, az AI-vezérelt Apple Search Ads (ASA) ajánlattételi motorja, a Smart Bidder megalapítója, arra számít, hogy a hirdetők attribúcióval kapcsolatos nehézségei folytatódnak.

,,Az App Tracking Transparency [amely megkérdezi a felhasználóktól, hogy beleegyeznek-e a tevékenységük követésébe más weboldalakon és applikációkon] egyre inkább érinteni fogja a kampányteljesítmény hirdetési csatornákon átívelő megfelelő attribúcióját Apple készülékek esetén, kifejezetten limitálva a pontos attribúciót az ismert ASA csatornákon’’, mondta Rhoades. ,,Azok a hirdetők, akiknek vizsgálniuk kell a ROI-t és támogatniuk a cégük fejlődését, egyre több problémát fognak találni ezzel a trenddel.’’

Az ASA-ra való anyagi ráfordítás egyre nagyobb nehézséget jelent a hirdetőknek, mivel ennek a csatornának a menedzselése jelentős erőforrásokat igényel. ,,Ha számításba veszünk egy csatornát, amely folyamatos és több időzónán átívelő figyelmet igényel, könnyedén láthatjuk, miképpen támaszt ez erőforrásbeli kihívást sok nagyvállalatnak’’.

Szeptemberben a Facebook úgy becsülte, hogy összességében az iOS webes konverziók számát nagyjából 15%-kal jelentette kevesebbnek a valósnál, és azóta igyekeznek ezeket a réseket befoltozni a 2021-es ünnepi időszakra.

Kapcsolódó szolgáltatások:
Címkék:

Tetszett a cikk?

Szeretnéd havonta összesítve megkapni a legfontosabb szakmai cikkeket, híreket?
Feliratkozom a hírlevélre

Kapcsolódó cikkek

Hírek

Mit jelent a Generative Engine Optimization (GEO) a márkád jövője szempontjából? Kiderül új KLIKKTALK adásunkból! – 5. epizód

A keresők világa forradalmi átalakuláson megy keresztül – és aki nem készül fel időben, az lemaradhat a legnagyobb lehetőségekről! Legújabb KlikkTalk adásunkban Varga Balázst, a Profession.hu marketingigazgatóját hívtuk vendégül, aki elsőként kezdett itthon érdemben foglalkozni a GEO-val, vagyis a Generative Engine Optimization-nel.
Tovább a cikkhez
Klikkmánia
Hajókerék illusztrációja középen céltáblával, stratégiai elemekkel körülvéve: vágólap célokkal, sakkfigura, folyamatábra szimbólumok, céldiagram és irodai tárgyak. A "stratégia" szó jobbra megjelenik egy ingyenes online email küldő eszköz mellett. kék háttér.

Google Marketing Live 2025

Idén a Google Marketing Live nemcsak egy esemény volt, hanem egy valódi élmény: pezsgő hangulat, inspiráló beszélgetések és rengeteg „wow-pillanat” a szakma legjobbjaitól. 
Tovább a cikkhez
Tamás Solcz
Mutass többet